Interessant problem, hvis man synes om böv~
Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 31-03-06 22:21

Käre gruppe

Jeg har virkelig brug for jeres hjälp. For 2 måneder siden crashede
min systemharddisk (Maxtor AD!) og jeg kämpede med at få gendannet
tabte data. Havde selvfölgelig back-up på en del men ville gerne lige
have det sidste.

Köbte en ny harddisk og installerede xp på ny. Det er faktisk lykkes
nu at få data fra den gamle disk bare med tålmodighed og flere ugers
scandisk :)

PROBLEM:
Jeg blev färdig med at overföre data iaften men da jeg lukkede
computeren ned for at skifte den nu helt smadrede harddisk med en anden
data harddisk som sidder på samme ide-kabel som den nyindköbte
systemdisk kom jeg selvfölgelig til at tage strömmen til disken för
computeren havde slukket.

Så gik den ellers amok. Ved omstart fik jeg en blå skärm - ikke de
sädvanlige men de alvorlige hvor windows beder en lukke NU!

Jeg rodede lidt med det hele og kom frem til at det må väre BIOSen
(flash memory?) som er ödelagt. Så jeg forsökte at nulstille
bundkortet med jumperen på bundkortet.

Efter dette vil min computer overhovedet ikke starte - når jeg trykker
på knappen til strömmen sker der bare ingenting!

Spörgsmålet er nu. Hvad er der galt og hvordan fikser jeg det.

Jeg kan ikke tro det er strömforsyningen for den körte også efter
fejlen - det var först da jeg nulstilte bundkortet problemet kom. Men
det er sgu svärt at flashe bundkortet uden ström.

Skal jeg köbe nyt bundkort eller??? Det er et gammelt chaintech
bundkort.

På forhånd tak for forslag og kommentarer
VH Esben

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 31-03-06 22:33

ejs@stofanet.dk skrev:

>Efter dette vil min computer overhovedet ikke starte - når jeg trykker
>på knappen til strömmen sker der bare ingenting!
>
>Spörgsmålet er nu. Hvad er der galt og hvordan fikser jeg det.

Prøv at pille batteriet ud og koble pc'en fra strøm i et stykke tid.
Sæt batteriet og strømkabel i igen og start pc'en.
--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 31-03-06 22:44

Super idé Michael

Tak - jeg pröver

MVH Esben

Fra : ejs@stofanet.dk

Dato : 01-04-06 10:37

hmmm - det hjalp ikke at fjerne batteri og ta strömmen over natten...

Jeg har vel brändt et eller andet af. Så det er vel bare at acceptere
at man må skifte bundkort :(

VH Esben