Script der tilføjer en id til et link, der~
Fra : Peter Westh

Dato : 30-03-06 22:54

Jeg har en liste af links, der fungerer som navigationsmenu på et website.
Listen skulle helst gå identisk igen på alle sider vha include.

Er det muligt, ved hjælp af javascript, at tilføje en id til det af linkene,
der fører til det aktuelle dokument? Altså at lave et script, der
sammenligner den aktuelle url med den url linket fører til, og giver linket
en id, som så kan formatteres vha CSS?

MVH

Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-06 09:35

Peter Westh skrev:

> [...]
> lave et script, der sammenligner den aktuelle url med den url
> linket fører til, og giver linket en id, som så kan

Det skulle vel nok kunne lade sig gøre. Du kan kigge på samlingen
document.links og sammenligne med document.location.

Jeg ved ikke om man kan tilføje et id via javascript, men ellers
kan du jo sætte en klasse, eller definere css-koden direkte med
javascript.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Westh

Dato : 31-03-06 13:42

> [...]
>
> Jeg ved ikke om man kan tilføje et id via javascript, men ellers
> kan du jo sætte en klasse, eller definere css-koden direkte med

Jeg fandt en fix og færdig løsning her:
http://www.richnetapps.com/blog/index.php?title=automatically_highlight_current_page_in&more=1&c=1&tb=1&pb=1

MVH

Peter