Mathias Mejborn wrote:
> Hej gruppe.
>
> Da jeg ikke kunne finde en mere passende gruppe til mit spørgsmål ryger
> det herind.
>
> Jeg er medejer af en virksomhed som er stiftet som et I/S.
>
> Vi har fået en regning på at vi mangler at betale moms, det er jeg så
> ved at sidde og lave, men hvad skal der med i et sådant regnskab?
>
> Jeg har fået styr på årsregnskabet. Der har jeg resultatopgørelsen med
> omkostninger og indtægter samt balancen med aktiver og passiver.
> Yderligere har jeg antal medarbejdere, hvad vi skal betale i skat antal
> overførsler, samt vores samlet omsætning. Det er vel det?
Du starter med at snakke om moms, og snakker nu om omsætning og skat til
medarbejdere.
Momsregnskabet er moms og afgifter, som virksomheden har betalt og fået
indbetalt. I skulle gerne have selvstændige konti til disse poster
(indgående moms, udgående moms, CO2-afgift m.v.).
> Hvornår er fristen for at aflevere årsregnskab som I/S, og det skal
> afleveres sammen med ens selvangivelse ikke? Er det den samme dato hvert
> år for at aflevere årsregnskab?
1. juli hvis regnskabsåret følger kalenderåret. Og det skal det vis nok, når
der er tale om I/S.
> Skal det sendes til Told&Skat eller afleveres samlet på kommunen?
Det skal indsendes til Skat.
Kommunerne her ikke mere noget med det at gøre.
De herligste hilsner
--
| Claus Agerskov | Jeg vil leve i en verden, hvor al kommunikation
|--------------------| er baseret på frie og åbne standarder, så enhver
| ca@chbs.dk | har friheden til at vælge.
|
http://www.chbs.dk | Claus Sørensen, 2001