Fuge farve
Fra : Lene Sørensen

Dato : 30-03-06 10:19

Hej

Vi har fået sat et stort nyt vindues parti i vores hus, det ser ganske fint
ud, men de fuger der i forvejen er på vores hus (mellem murestenene), er
nærmest lys sandfarvet, de fuger som murene har sat mellem murestenene,
rundt om vindues partiet er mørke grå, de har nu siddet der i over 14 dage,
og farven har ikke ændret sig, de ser fuldstændig tørre ud, men murene
påstår at de med tiden får samme farve som de andre, at der godt kan gå op
til et ½ år, er dette rigtigt, lyder ret underligt for os, vi har bedt dem
om at lave det om.

VH Lene

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 30-03-06 18:31

"Lene Sørensen" <lene@saijoto.dk> skrev i en meddelelse
fugerne i muren har åbenbart ikke meget cement i mørtelen, hvis mørtelen
om vinduet
skal holde skal der være meget cement i blandingen, det vil så være meget
mørkere
muren har gjort det rigtigt men skulle give denne forklaring til jer,
alternativt kan i fuge med silikonefuge og bedre ramme farven

begin 666 p.gif
M1TE&.#EAL0`-`( `````_____R'Y! ``````+ ````"Q``T```+MC(^IR^T/
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(.X@PX;X"`#L`
`
end

Fra : Lene Sørensen

Dato : 31-03-06 07:30

"Stig Rasmussen" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> fugerne i muren har åbenbart ikke meget cement i mørtelen, <

Hvad får dig til at sige dette? Man kan jo få fuger i dag i forskellige
farver, næsten hvide, gule, røde osv, er disse fuger i forskellige farver
ikke ok?

Se her: http://www.maxit.dk/images/farver/Farvet%20fugem2.pdf

VH Lene

Fra : TT

Dato : 31-03-06 10:10

> [...]
>
> Hvad får dig til at sige dette? Man kan jo få fuger i dag i forskellige
> farver, næsten hvide, gule, røde osv, er disse fuger i forskellige farver

De bliver lysere med tiden, men kan være længe om at tørre, ligeså lyse som
de eksisterene ved jeg ikke om de bliver, og lad for guds skyld være med at
proppe silikone fuge på, det holder bare fugten inde i konstruktionen...

-TT

Fra : Lene Sørensen

Dato : 31-03-06 18:02

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som de eksisterene ved jeg ikke om de bliver, og lad for guds skyld være
> med at proppe silikone fuge på, det holder bare fugten inde i

Ok, tak for det, vi får firmaet til at lave et stykke papirer på at de
garanterer at fugerne får samme farve i løbet af 6 måneder, hvis ikke, er
det "en ommer" på deres regning.

VH Lene