8xAGP og pc2-4300?
Fra : SonofonoS

Dato : 30-03-06 07:35

Hej NG

Kan det passe at man ikke kan få et bundkort i ATX format der
understøtter 8xAGP og pc2-4300 ram? Det eneste jeg kan finde er fra
ASRock. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149801
Er det ok eller er det noget skrammel?

Hvad er forklaringen på at der ikke findes andre?

SonofonoS

Fra : Zen

Dato : 30-03-06 08:49

On 29 Mar 2006 22:35:17 -0800, "SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk>
wrote:

> [...]
>ASRock. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149801
>Er det ok eller er det noget skrammel?
>
>Hvad er forklaringen på at der ikke findes andre?

AGP kan du sagtens få, men næsten ikke sammen med DDR2, som dit viste
asrock har.

Asrock er alene om at lave nogle kombinations-bundkort for både agp og
pci-express. Derfor ! det laver de både for Intel og AMD.

AGP hører oftest sammen med DDR ram

og

PCI Express hører sammen med DDR2 ram

det er bestemt af chipsæts. De nyeste chipsets til socket 775 er for
pci express og DDR2.

Desuden er det en fejl at søge med pc4300 ram. Det er ikke en standard
værdi. Det som chipsets understøtter som standard er pc3200. Hvis man
skal kunne udnytte pc4300 ram, skal det være et overclocker venligt
bundkort, og det er asrock som regel aldrig.
PC4000 er for fsb250 og er næsten en ny standard, da det er en rund
værdi. Men pc4300 er for 269 MHz, og det er en meget skæv værdi.

Hvorfor ikke købe et asus bundkort for pci express og ddr2 ? eller
tilsvarende abit.

John