Aquasure/neopren cement til reperation ?
Fra : Allan Hansen

Dato : 29-03-06 10:11

Jeg har en trilaminat dragt med en neoprenryg ( indrømmet der er ikke godt
at blande materialer ). Da jeg godtnok har været noget våd ( og kold ) ved
de sidste dyk, så måtte jeg i gang med tryk på dragten og sæbevand på.
Ganske rigtigt 5 huller/ områder i neoprenryggen hvor det lystigt pibler ud
( og ind ). Almindeligvis ved et lokaliseret hul kan neoprenen mættes med
Aquasure og det løser alle problemer, men jeg har set at der findes såkaldt
neopren cement. Er det et alternativ at bruge og vil neoprenen beholde sin
flexibilitet med neoprencement i forhold til Aquasure ?

Allan Hansen

Fra : Jimmy Larsen

Dato : 29-03-06 12:21

"Allan Hansen" <alhansenfjern@fjernrh.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> neopren cement. Er det et alternativ at bruge og vil neoprenen beholde sin
> flexibilitet med neoprencement i forhold til Aquasure ?

Hej Allan

De former for neoprencement jeg kender til er alle kontakt baseret som
almindelig neoprenlim. Smør lidt på den ene kant og lidt på den anden lad
tørre, gentag og sæt sammen.
Jeg vil derfor ikke anbefale cement til netop dit problem, hvor du mangler
den "anden" kontaktflade, men derimod anvende Aquasure som hærder op til en
gummiflade.

Jimmy
Marina Dykkercenter - Buddingevej 87 - 2800 Lyngby - Denmark
Tel. +45 45 88 44 20 - Fax. +45 45 88 21 42 - www.marinadyk.dk

Fra : Søren Arnvig

Dato : 29-03-06 17:02

"Allan Hansen" <alhansenfjern@fjernrh.dk> wrote in message
> [...]
> beholde sin
> flexibilitet med neoprencement i forhold til Aquasure ?

Til den opgave skal du bruge Aquasure.

Cementen er bedst til sammenlimning af neopren stykker, så hvis du
skal
bruge den, skal du lave nogen neopren lapper, og det bliver ikke altid
godt.

Søren Arnvig

Fra : Per Siebeneicher

Dato : 29-03-06 17:49

Hej Allan

Her er et forslag:

Tag en sprøjte med kanyle (findes overalt på gaderne, hvis du bor på
Vesterbro KBH.

Brug disse til at sprøjte limen ind i neoprenet, i og omkring hullet.
Virker godt hvis ikke hullet er for stort.

mvh. Per.

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-03-06 19:16

"Jimmy
"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i
> aquasure

Øv. Jeg havde håbet på neopren cement. Jeg havde godt nok læst om at presse
emnerne sammen. Det kunne jo være at det også blev opsuget i neoprenen,
hærdede, tætnede og stabiliserede et ødelagt område med difuse utætheder.
Neopren cement er jo nok ikke andet end (kontakt)lim .

Per Siebeneicher skrev:
> [...]
>omkring hullet.
>Virker godt hvis ikke hullet er for stort.

Skal man så bagefter have sin dragt HIV testet
Jeg synes ikke denne neoprenryg er så genial og jeg tror ikke man yderliger
skal stikke noget i den. Det var nok bedre hvis man brugte noget som blev
opsuget i neoprenen og som kunne hærde og tætne.

Allan Hansen

Fra : Esben Sick

Dato : 29-03-06 19:29

Tag og varm Aquasure op inden du bruger den. Det gør den meget mere
tyndtflydende og derved kan den lettere "opsuges" i neoprenen. Læg tuben
kort tid i næsten kogende vand og det bliver meget tyndt.

Mvh Esben