Amerikansk bulldog = kamphund?
Fra : Claus

Dato : 29-03-06 07:13

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185361.ece

Sørgelig historie, men er det en gængs opfattelse at det er en kamphund??

Vh Claus

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 07:34

"Claus" <Claus_dueFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185361.ece
>
> Sørgelig historie, men er det en gængs opfattelse at det er en kamphund??
>
> Vh Claus
------------

det er nu ikke min opfattelse af en am.bull. de KAN være kamplystne, som så
mange andre racer kan være, som ikke går under kategorien.
er den opdraget forkert og har været i de forkerte hænder..ja så kan det
være en kamphund

jeg ved faktisk ikke hvilke racer der går under betegnelsen,andre end dem
der er forbudt her i dk. det har været diskuteret til hudløshed ..

her for ikke så længe var der en med en samojede, der slog naboens gravhund
ihjel, den er måske også en kamphund..

den amerikanske bulldog er efterhånden ret udbredt her i dk, som god
familiehund,så jeg vil synes at det er forkert at den skal gå under den
betegnelse.

der er heller ingen info om, hvordan situationen var, hvem ejerne var osv.
det er altid en god historie at skrive om vilde kamphunde.. (ikke at jeg
skal forsvare det skete, det må ikke ske)

mvh. marie

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 08:29

> [...]
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185361.ece
>
> Sørgelig historie, men er det en gængs opfattelse at det er en kamphund??

Næh sådan har jeg nu ikke opfattet dem. Har ikke opfattet dem som mere
kamphund en rotten eller boxeren. For mig er ingen af dem kamphunde. Men det
er vel et definitionsspm. De er jo alle på et tidspunkt på en eller anden
måde blevet brugt i kamp i form af kamp mod kvæg/vildt, så vidt jeg ved og
ja som vagthunde. Men det er der jo mange hunde der er blevet. Mht boxeren
kan jeg kun sige at de da kan have skarpheden, men de er altså for klodsede,
legesyge og langsomme til at klare sig i en decideret hundekamp - hvis det
er det der er definitionen . Familiehund vil jeg sige - men nogen kan
bruges som vagthund.

Men Hvis BT ikke kunne skrive kamphund havde de jo ingen historie at sælge.
Og nu skal der ikke meget til før det kan ses på en lille hund, hvis den er
blevet bidt af en stor hund. Vi kender jo ikke hele historien. Vi ved ikke
om det lille kræ provokerede.

For ikke så længe siden var der en herinde hvis hund (siberian husky mener
jeg) der bed en gravbørge ihjel. Det sker altså nu engang i mellem. Men man
skal da selvfølhgelig se på om der er noget galt med hunden(ejeren) når
sådan noget sker - især hvis det sker uprovokeret.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 09:59

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> skal da selvfølhgelig se på om der er noget galt med hunden(ejeren) når
> sådan noget sker - især hvis det sker uprovokeret.

det kunne tænkes, at det var en af de hårde nitter på N.bro der har haft den
til skræk og advarsel.
sidst jeg var i kbh. og gik ad strøget en hverdags aften på vej til
hovedbanen, var jeg faktisk chokket over hvor mange staffer og andre
"barske" hunde af udseende med kuperede ører og "farlige" halsbånd, eller
brede nittebesatte seler, med en grum type, eller en indvandrer i den anden
ende af snoren der egentlig var på hvert andet gadehjørne, sådan en hund
tror jeg ikke at en d/s gårdhund skal spille smart overfor..
potensforlængere!

-M

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 13:54

> [...]
> skal da selvfølhgelig se på om der er noget galt med hunden(ejeren) når
> sådan noget sker - især hvis det sker uprovokeret.

Det var nu en samojede ...Nemlig min :p
Der står jo intet i artiklen om hvordan det er sket .. Og hvad jeg kender
til DS gårdhund så kan de være ret hidsige når det drejer sig om andre
større hunde.
Så mon ikke den har været en lille arrig satan også at boxeren har gjort
kort proces lige som -Bugsy gjore med gravhunden..

Vi er iøvrigt blevet piliti anmeldt i den sag men intet hørt endnu
Også har den lokale elektrikker (hans gravhund) spredt rygter om at vores
hund er MEGET aggrasiv og får lov at løbe løs rundt samt at den skulle have
bidt et barn .. Well Bugsy elsker børn .. Men ike som mad .. Derimod som
legekammerater

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 13:59

"OZ7PUS" <elbartodkspampam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> hund er MEGET aggrasiv og får lov at løbe løs rundt samt at den skulle
> have bidt et barn .. Well Bugsy elsker børn .. Men ike som mad .. Derimod

hovhov..må jeg liiiige be..det var en am. bulldog, ej en boxer... skal da
endelig ikke kaste dårligt lys over de skønne hunde..(((-;

du må give en meldig om hvordan sagen ender..
mvh. marie

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 14:24

> [...]
> endelig ikke kaste dårligt lys over de skønne hunde..(((-;
>
> du må give en meldig om hvordan sagen ender..

Hov ja mente oss bulldog :P

Tror ikke vi høre mere om gravhunden ... Har haft det lokale politi i
røret om sagen og han sagde han godt kendte til problemet med den
løstgående gravhund og var sådan set glad for at den nu var væk

Tøsen

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 08:43

> [...]
> i røret om sagen og han sagde han godt kendte til problemet med den
> løstgående gravhund og var sådan set glad for at den nu var væk

*LOL*
God slutning på den historie.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 14:53

> [...]
>
> hovhov..må jeg liiiige be..det var en am. bulldog, ej en boxer... skal da
> endelig ikke kaste dårligt lys over de skønne hunde..(((-;

Ja uha. Skulle også lige til at kaste mig over tastaturet. Blev helt
forskrækket. Men så så jeg du havde været der og pustede lettet ud

LN

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 15:21

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

klip
klip

> Ja uha. Skulle også lige til at kaste mig over tastaturet. Blev helt
> forskrækket. Men så så jeg du havde været der og pustede lettet ud
>
> LN

Enste jeg såen rigtig kender til boxere er at e savler helt vild

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 17:22

> [...]
>>
> klip
> klip

> Enste jeg såen rigtig kender til boxere er at e savler helt vild

en boxer der er skruet ordenligt sammen savler ikke. ingen af mine 4 gennem
tiden har savlet,overhovedet. er der noget ekstremt lækkert, så kan enhver
hund vel lave lidt snørebånd i mundvigen.
mvh. marie.. ja pas på hvad du kommer med af anklager...mig og mus står
sammen her..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 29-03-06 17:39

fam. Ager skriblede bla:
> så kan enhver hund vel lave lidt snørebånd i mundvigen.

Bvadr så når den ryster sig sådan en boxer så sidder det i gardinerne
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 18:21

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:
>
> Bvadr så når den ryster sig sådan en boxer så sidder det i gardinerne
> [...]
nix!..overhovedet ikke..
mvh. marie - der ved hvad en rigtig hund er..(-;

Fra : jopa

Dato : 29-03-06 18:47

fam. Ager skriblede bla:
> nix!..overhovedet ikke..
> mvh. marie - der ved hvad en rigtig hund er..(-;

Tak Marie og så savler de ikke

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 20:32

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> fam. Ager skriblede bla:
>
> Bvadr så når den ryster sig sådan en boxer så sidder det i gardinerne
> --

Er det ikke filmen Turner og hund du tænker på. det er ikke en Boxer i
filmen.

Har nu aldrig haft boxersavl i gardinerne. Kun på bukserne. Men ikke værre
end fra min forrige hund - en gravbørge.

LN

Fra : fam. Ager

Dato : 29-03-06 21:15

> [...]
>
> Har nu aldrig haft boxersavl i gardinerne. Kun på bukserne. Men ikke værre
> end fra min forrige hund - en gravbørge.

jeps selv en sofus/sophus kan savle..GGG..
det er en dougue de bordeux, i turner og hund..skønt apperat iøvrigt..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 29-03-06 21:27

fam. Ager skriblede bla:

> det er en dougue de bordeux, i turner og hund..skønt apperat iøvrigt..

Skæg hund og så savler den næsten lige så meget som en boxer

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 29-03-06 14:55

OZ7PUS skriblede bla:
> Det var nu en samojede ...Nemlig min :p
> Der står jo intet i artiklen om hvordan det er sket ..

Så vidt jeg forstod var det den agressive gravhund der overfaldt din ?
Så se du stort på den anmeldelse.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 15:13

> [...]
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk
> Boykot Torsted hundepension. De spammer nyhedsgrupperne med uønsket

også derfor jeg tager det ganske roligt .. Specielt efter at ejeren til
grav vovsen er begyndt at sprede rygtet om at det er vores Bugsy der er
agrasiv ... n del her i byen kender allerede Bugsy og syntes det er en
dejlig hund

Tøsen

Fra : Jesper HVL

Dato : 29-03-06 10:31

Claus wrote:

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article185361.ece
>
> Sørgelig historie, men er det en gængs opfattelse at det er en kamphund??
>
> Vh Claus

De bliver i hvert fald "brugt" som kamphunde.

Så vidt jeg ved så er antallet af den slags hunde, am. bulldog,
amfstaff, osv steget meget de seneste år. Politiet har også udtalt at
det er blevet in at have den slags hunde som en slags "våben" i de
knap-så-pæne miljøer.

Faktisk; i det aller første "vi med hund" var der en artikel om/med en
seriøs amstaff opdrætter, der opdrættede søde rare familie hunde.

Problemet er ikke så meget hunde, men EJEREN !!!!!!

Folk der ønsker en muskel-hund for selv af fremstå store, men simpelthen
ikke kan finde ud af at opdrage den korrekt. Det er sørgeligt, men mest
sørgeligt for hunden, der helt sikkert har haft et stresset liv.

Mvh
J.

Fra : Gert

Dato : 29-03-06 11:59

On Wed, 29 Mar 2006 11:31:01 +0200, Jesper HVL
<jhvl@nospammail.tele.dk> wrote:

> [...]
>ikke kan finde ud af at opdrage den korrekt. Det er sørgeligt, men mest
>sørgeligt for hunden, der helt sikkert har haft et stresset liv.

Man kan desværre ikke forbyde ejerne - men man kunne fjerne disse
typer hunde med et forbud.

Fra : Jesper HVL

Dato : 29-03-06 12:16

> Man kan desværre ikke forbyde ejerne - men man kunne fjerne disse
> typer hunde med et forbud.

Mjaaa... Jeg tror nu ikke at et forbud altid afhjælper problemerne på
langt sigt.

Så kan man blive ved med at forbyde - indtil alting er forbudt. Forbyd
en type hund, og den bliver erstattet af en anden type. Uden at kende
_så_ meget til det kan jeg da godt forestille med at en rottweiler i
hænderne på en ukyndig aggressiv person kan ende med at blive en
"dræber". Og hvor ender det så?

På den anden side er der noget fornuftigt i at forbyde hunde der er
avlet med det ene formål at være "kamp" hunde.

Hmmm... svært.

Ejer af en "dertil-avlet-kanin-dræber" beagle

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 15:18

> [...]
> _så_ meget til det kan jeg da godt forestille med at en rottweiler i
> hænderne på en ukyndig aggressiv person kan ende med at blive en

Nu bor jeg i den lidt mere vestlige del af Jylland og her er vi lidt
bagefter med nogen ting. Så vi ser feks ikke så mange amstaffer her. Men
Rotten er stadig meget frygtet her og har mange steder stadig et dårligt ry.

LN

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 15:45

> [...]
> bagefter med nogen ting. Så vi ser feks ikke så mange amstaffer her. Men
> Rotten er stadig meget frygtet her og har mange steder stadig et dårligt

Jyder frygter hvist mere en rotte som en staff

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 29-03-06 17:09

OZ7PUS skriblede bla:

> Jyder frygter hvist mere en rotte som en staff

En Jyde frygter intet
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 08:53

> [...]
> bagefter med nogen ting. Så vi ser feks ikke så mange amstaffer her.
> Men Rotten er stadig meget frygtet her og har mange steder stadig et

Bunder den frygt for Rotter så i fornuft.
Jeg havde da selv stærkt antipati imod Rotter inden jeg fik min første hund,
det bundede for mig i en oplevelse jeg havde som knægt hvor en Rotte
overfaldt vores lille blandingshund da jeg luftede den.
Sidenhen er Rotten da gået hen og blevet en af mine yndlingsracer.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-03-06 09:28

> [...]
> overfaldt vores lille blandingshund da jeg luftede den.
> Sidenhen er Rotten da gået hen og blevet en af mine yndlingsracer.

det er nok forskelligt fra person til person. Kan jo ikke udtale mig
overrodnet om det. Noget skyldes helt sikkert rygter/sladder og mediers
hetz. Men sandre har selv haft dårlige oplevelser.

Har selv en delvis frygt for rotter. Dvs jeg kan godt tale med dem når jeg
lige har set dem lidt an og lært den enkelte hund at kende. Men kommer
bestemt ikke til dem alle. Min mand går til dem alle uanset at der
aggressive - iden dog at være dumdristig. Men ok han er også træner så han
er ligesom nødt til det. Han er også figurant og lægger ikke krop til havd
som helst. Alle hunde bliver testet mentalt og startes langsomt op hvis det
er ejerens ønske.

Jeg har haft en del uheldige oplevelser. Vi har i den hundeklub hvor jeg
træner modtaget en del rottweilere med tiden, som dch mere eller mindre har
opgivet eller omvendt hundeejerne har opgivet dch.

Dvs vi er stødt ind i en del problemhunde af racen. Og har simpelthen ikke
haft nok erfarring med denne race til at kunne hjælpe dem alle og har derfor
sendt nogle videre, idet vi jo helst ikke skulle gøre større skade.

Så jo jeg har haft dem en del inde på livet selv.

LN

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 10:37

> det er nok forskelligt fra person til person. Kan jo ikke udtale mig
> overrodnet om det. Noget skyldes helt sikkert rygter/sladder og
> mediers hetz. Men sandre har selv haft dårlige oplevelser.

Jeg kom til at tænke på om man kunne forestille sig at Rotten i videre
udstrækning bliver brugt som vagthund i Jylland ude på landet
end dem jeg støder på herinde i Rødovre.
En Rotte der er opdraget til vagthund er nok ikke en man lige skal stikke
fingrene ned til hvis man ikke kender den

> Har selv en delvis frygt for rotter. Dvs jeg kan godt tale med dem
> når jeg lige har set dem lidt an og lært den enkelte hund at kende.

Den "frygt" havde jeg da også selv til at starte med som hundeejer,
jeg har så overvundet den og gør i princippet som din mand.
Dog fiser jeg ikke hen til en Rotte jeg ikke kender der er i snor,
men det gør man jo ikke med nogen racer hvis man ikke er dum.

> Jeg har haft en del uheldige oplevelser. Vi har i den hundeklub hvor
> jeg træner modtaget en del rottweilere med tiden, som dch mere eller
> mindre har opgivet eller omvendt hundeejerne har opgivet dch.

Rotten er jo sikkert også meget mere alm i Jylland end her hvor jeg bor,
så chanchen for at støde ind i uheldige eksemplarer er sikkert større.

> Så jo jeg har haft dem en del inde på livet selv.

Det har jeg så desværrer ikke, der er efter min smag alt for få Rotter her i Rødovre.
Men de par stykker jeg har mødt igennem tiden har jeg ikke haft det store bøvl med,
der var en tæve der var lidt hård ved Tyson da han var hvalp, det er det hele.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 08:49

Jesper HVL wrote:
> På den anden side er der noget fornuftigt i at forbyde hunde der er
> avlet med det ene formål at være "kamp" hunde.

Helt enig, hunde fra den slags perverse "sportsgrene" er der ingen
fornuftig grund til at blive ved med at avle.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 14:57

"Gert" <Gert@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man kan desværre ikke forbyde ejerne - men man kunne fjerne disse
> typer hunde med et forbud.

Og havd hører så under disse typer af hunde?

Amstaff, amerikansk bulldog, Rottweiler, dobbermann, bullmastiff etc etc
måske også boxer og grand danois.....

Hvis du helt vil det til livs er man vist nødt til kun at acceptere små
hunde.

LN

Fra : OZ7PUS

Dato : 29-03-06 15:35

> [...]
> måske også boxer og grand danois.....
>
> Hvis du helt vil det til livs er man vist nødt til kun at acceptere små

Husk hunde som sebiran husy . Heller ikke en særlig flink hund hvis den er
blevet mishandlet

En bekendt har sådanne en der af den tideligere ejer er blevet mishandlet
og den er ikke til at spøge med

Tøsen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-06 15:47

Synes det er tåbeligt at forsvare retten til at eje den slags dyr som er
opdrættet til kamp i mange generationer hvor man har fremmet det
agressive/killer instinkt, den slags hører ikke hjemme i vores samfund.
Og hold så op med det ævl om at det er ejeren, det ligger latent i de dyr i
langt højere grad end det gør de racer som har været almindelige herhjemme
før i tiden.
For at eje en kamphund burde man ha et stk våbentilladelse pr hund !
Forøvrigt.... hvormange invandrere har i set med små søde hunde ?

MvH Grrrr

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 16:43

"Grrr" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> For at eje en kamphund burde man ha et stk våbentilladelse pr hund !
> Forøvrigt.... hvormange invandrere har i set med små søde hunde ?

Men hvad er så din definition på en kamphund

Mange hunde har været brugt til kamp. Under krigen, mod kvæg, vildt etc.

Hvilke racer tæller med i dine øjne?

Tåbelige avlere kunne sagtens fremme det agressive instinkt i en stor Rotte,
især hvis han så også går efter de "rigtige købere" som har brug for en
potensforlænger.

LN

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 09:06

> Men hvad er så din definition på en kamphund

Det må vel værer en hunderace der er udviklet med en ting for øje,
at lemlæste og dræbe andre hunde og have en høj smertetærskel selv.

> Hvilke racer tæller med i dine øjne?

Diverse Bullterreier må vel klart hører under den definition.

> Tåbelige avlere kunne sagtens fremme det agressive instinkt i en stor
> Rotte, især hvis han så også går efter de "rigtige købere" som har
> brug for en potensforlænger.

Det bliver det jo ikke en kamphund af.
Dem der har forstand på det siger faktisk at Rotter rent fysisk slet ikke
egner sig til at værer kamphunde, de er for store og klodsede.

Jeg tror vi skal skelne skarpt mellem hunde der er bidske overfor mennesker
og rigtige kamphunde.
Rigtigt opdragede kamphunde er ikke bidske overfor mennesker, men overfor
andre hunde, dem der var bidske overfor mennesker slog man ihjel.
At man så kan opdrage en kamphund til at blive bidsk overfor mennesker
kan man jo med de fleste racer, men det ligge ikke i deres natur/gener at værer det.

/Jens

Fra : Mus

Dato : 30-03-06 09:40

> Det må vel værer en hunderace der er udviklet med en ting for øje,
> at lemlæste og dræbe andre hunde og have en høj smertetærskel selv.

ja det er noget møg at der stadig er avlere der sigter mod dette, fordi der
er købere det er korrekt. Men det er heldigvis ikke alle avlere.

Mht smertetærskel har bøde Boxere og Rotter da generelt en høj smertetærskel
er mit indtryk, Da vores blev ilde tilredt af en Rotte og rotten fik et
ordentligt spark under kæben ja der kommer ingen af dem med den mindste
beklagelse selv om blodet løb.

Både Boxer og Rotte kan da bruges til formålet.

> Diverse Bullterreier må vel klart hører under den definition.

> Det bliver det jo ikke en kamphund af.

I mine øjne kan de sagtens aggere "kamp"hund. Og eksisterede de andre racer
ikke i Dk ja så tror jeg bestemt også de ville blive brugt til det formål nu
hvor der er gået mode i det i visse kredse. Næst efter bullterrierne vil
Rotten jo nok være en af dem der ville klare sig bedst kva deres styrke.

> Dem der har forstand på det siger faktisk at Rotter rent fysisk slet ikke

> egner sig til at værer kamphunde, de er for store og klodsede.

Ja men de ville sagtens kunne bruges som substitut for kamphunde hvis disse
ikke eksisterede i dk. For de uhelsige elemeter der ejer hundene eksistere
jo stadig.

Og ærligt har jeg da mødt en del aggressive Rottweilere. Der både har været
aggressive overfor hunde og mennesker. De har det bestemt også noget i sig
der tændes hvis det er de "forkerte" avlslinier og ikke korrekt opdraget.
Det er da bestemt ikke en hund for enhver.

Heldigvis.

LN

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 10:56

> ja det er noget møg at der stadig er avlere der sigter mod dette,
> fordi der er købere det er korrekt. Men det er heldigvis ikke alle
> avlere.

Herhjemme er det sikkert ikke ret mange avlere der lærer deres Bull's
at kæmpe hundekampe.
Hvordan det er med dem der bliver impoteret fra Polen og andre mærkelige
steder ved jeg så ikke.
Men de Bull's vi har idag skal jo i princippet have avlet deres oprindelige
egenskaber ud af sig, det tager altså lige nogle generationer at undertrykke
hvad der er naturligt for en given hunderace.
Så det er det jeg har imod de kamphunderacer man har idag, jeg har en synes
jeg selv, godt underbygget teori om at under der rette omstændigheder
kommer de oprindelige egenskaber frem i lys lue.

> Både Boxer og Rotte kan da bruges til formålet.

Det kan i princippet alle hunderacer, men sæt en Boxer eller en Rotte
op imod en trænet kamphund og du får hakkekød retur.

> [...]
> det formål nu hvor der er gået mode i det i visse kredse. Næst efter
> bullterrierne vil Rotten jo nok være en af dem der ville klare sig

Det kan vi såmænd godt blive enige om, men så skal man igen skelne
imellem agrassivitet overfor mennesker eller hunde.
Skal man have sig en hund der er agrassiv overfor mennesker er en Bull
slet ikke det bedste valg, der ville en Rotte eller en Dobberman eller Schæfer
værer meget bedre egnet.
Jeg er så ikke bange for min egen personlige sikkerhed da jeg aldrig i mit liv
er blevet generet af en hund. Jeg er mere nervøs for mine hundes sikkerhed
mht kamphunde, og den føler jeg er truet af de grunde jeg før har beskrevet.

> Ja men de ville sagtens kunne bruges som substitut for kamphunde hvis
> disse ikke eksisterede i dk. For de uhelsige elemeter der ejer
> hundene eksistere jo stadig.

Jovel, men du udvikler altså ikke lige en kamphund på en enkelt generation,
læs lidt om det på nettet og du vil erfare at det krævede et stort arbejde
at fremavle en god kamphund i de "gode" gamle dage.
Jeg vil til enhver tid hellere have at mine hunde kommer i klinch med en
Rotte/Schæfer end jeg vil have at de kommer op og slås med en Bullterrier.

/Jens

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 08:56

Grrr wrote:
> [...]
> Og hold så op med det ævl om at det er ejeren, det ligger latent i de
> dyr i langt højere grad end det gør de racer som har været

Så enkelt kan det skrives

/Jens (som ikke kunne værer mere enig)

Fra : UG

Dato : 31-03-06 15:01

> Så enkelt kan det skrives
>
> /Jens (som ikke kunne værer mere enig)

"Alle" vil indrømme, at det bare ligger til en Border collie at hyrde,
fordi det ligger i generne.
Hvorfor ligger det så ikke i generne at en kamphund bare skal tændes?
Hilsen Ulla og co.
Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : Mus

Dato : 29-03-06 16:39

> [...]
> blevet mishandlet
>
> En bekendt har sådanne en der af den tideligere ejer er blevet mishandlet

Det er der vist ikke mange mishandlede hunde der er.

LN

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-06 12:40

Du/I snakker om hvad man kan gøre med "almindelige racer" ... så vågn dog op
og tænk på hvilke monstre man kan få ud af en rendyrkede kamphunde !
OG DET SKER !

Husker en artikel om to rendyrkede kamphunde som slap fri og overfaldt
naboen ... med døden til følge... så jo de kan også dræbe mennesker( og husk
at de er større og stærkere samt mere gale end alm hunde), og jeg har stadig
ikke hørt et godt argument for at vælge at holde kamphunde(mener at det er
en tåbelig mode for tabere indført af bla invandre som gerne vil være noget
her i samfundet(nej jeg er ikke racist)

Fra : Helle Jensen

Dato : 30-03-06 16:20

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du helt vil det til livs er man vist nødt til kun at acceptere små
> hunde.

Eller hvis man følger holdningen herinde, så burde alle små hunde forbydes,
for de er jo agressive bæster, der får store hunde til at angribe og slå
ihjel. Ergo, var der ingen små hunde, ville problemet ikke opstå!

Helle

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 16:58

> [...]
> forbydes, for de er jo agressive bæster, der får store hunde til at
> angribe og slå ihjel. Ergo, var der ingen små hunde, ville problemet

Nej for satan, det gode ved små hunde er jo netop at de ikke
kan skade vores andres store glubske hunde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 19:42

pwh skriblede bla:
> Nej for satan, det gode ved små hunde er jo netop at de ikke
> kan skade vores andres store glubske hunde

50 kg tung glubsk kamphund
http://zora.dk/galleri/index.php?id=5
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 20:41

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>>
> 50 kg tung glubsk kamphund
> http://zora.dk/galleri/index.php?id=5

Han har vel lige fået øje på en lille puddel på det billede
Jeg kan bedst lide http://zora.dk/galleri/index.php?id=16
hvor han er ved at skvatte i sin åndsvage tunge

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 20:46

pwh skriblede bla:
> Han har vel lige fået øje på en lille puddel på det billede
> Jeg kan bedst lide http://zora.dk/galleri/index.php?id=16
> hvor han er ved at skvatte i sin åndsvage tunge

Nej han er just blevet færdig med at spise en stribet kat

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 30-03-06 21:25

> pwh skriblede bla:
>
> Nej han er just blevet færdig med at spise en stribet kat
>
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Ja den kan vel ikke klare større bytte :P

http://i47.photobucket.com/albums/f155/NeedMoreWeed/100_1621.jpg

26kg gravhunde dræber
Der iøvrigt også fint kan snuppe katte kaniner og fasaner (no shit)

Tøsen

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 21:38

OZ7PUS skriblede bla:

> 26kg gravhunde dræber
> Der iøvrigt også fint kan snuppe katte kaniner og fasaner (no shit)

Ja flot er den.
26 kg ? så er der meget pels ? min er jo næsten pelsløs og vejer det
dobbelte
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : OZ7PUS

Dato : 30-03-06 21:58

> OZ7PUS skriblede bla:

> Ja flot er den.
> 26 kg ? så er der meget pels ? min er jo næsten pelsløs og vejer det
> dobbelte
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

Jep der er ikke meget andet som pels

Tøsen

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-06 17:53

"Helle Jensen" <hellejensen@removethis-newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbydes, for de er jo agressive bæster, der får store hunde til at
> angribe og slå ihjel. Ergo, var der ingen små hunde, ville problemet ikke

nix, der tager du fejl!..er selv en meget glad ejer af en lige så glad
cairnterrier.. men de ved selvfølgelig heller ikke at de er små..((-; og 2
kampboxere..

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 18:08

Helle Jensen skriblede bla:
> [...]
> forbydes, for de er jo agressive bæster, der får store hunde til at
> angribe og slå ihjel. Ergo, var der ingen små hunde, ville problemet

Det er da ikke holdningen herinde.
Vi driller somme tider dem med de små hunde men det er da venligt ment

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Mus

Dato : 30-03-06 18:02

> Helle Jensen skriblede bla:
>
> Det er da ikke holdningen herinde.
> Vi driller somme tider dem med de små hunde men det er da venligt ment

> [...]

Netop John. Ligesom med katte, der også bare skal spises af vores hunde

LN

Fra : OZ7PUS

Dato : 30-03-06 21:27

"Mus" <Bastian@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Netop John. Ligesom med katte, der også bare skal spises af vores hunde
>

> LN

Tror jeg ikke du skal sige til misseren her nede under bordet .. Den ved nu
godt hvordan man får en vovse til at opføre sig ordentlig

misseren = Fuldvoksen manie coon ~10kg og 7 cm klør

Tøsen

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 18:33

jopa wrote:
> Vi driller somme tider dem med de små hunde men det er da venligt ment

Vi driller da også dem der har størrer hunde end vores egne,
men det er nu ikke spor venligt ment

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-06 19:01

> Vi driller da også dem der har størrer hunde end vores egne,
> men det er nu ikke spor venligt ment
>
> /Jens

>----
jeps, og dem der er grimmere end vores..((-;

mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 19:34

fam. Ager skriblede bla:
> jeps, og dem der er grimmere end vores..((-;

Stop nu inden Jens viser billeder
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-06 20:21

> fam. Ager skriblede bla:
>>

> Stop nu inden Jens viser billeder
> --
> Mvh.John
> www.john.jp-web.dk

-----
uhh ja, jeg tænkte ikke så langt i min iver..sorry!..GGG!
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 21:28

> -----
> uhh ja, jeg tænkte ikke så langt i min iver..sorry!..GGG!
> mvh. marie

Bare rolig, jeg har opgivet at få det skodprogram der følger
med Tele2's abonnement til at makke ret.
Så indtil jeg finder et godt sted at vise mine billeder let og gratis
må i vente spændt

/Jens (som fortryder den dag han gik fra TDC over til Tele2)

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 21:42

pwh skriblede bla:
http://www.1go.dk/webhotel/opretuser03.php?country=58&webhotel_kategorier=0

> /Jens (som fortryder den dag han gik fra TDC over til Tele2)

Det er der masser der har fortrudt

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 21:53

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:

> http://www.1go.dk/webhotel/opretuser03.php?country=58&webhotel_kategorier=0

5MB er lige i underkanten til mine små 1000 billeder

> Det er der masser der har fortrudt

Kunne jeg forestille mig, men dobbelt hastighed for samme pris lokkede mig.
Nu sætter jeg min lid til at NESA snart får etableret noget fibernet
her i mit område, kablerne blev gravet ned sidste år, så det må vel nærme sig.
Så snakker vi jo om en forbindelse på 100/100 Mbit til en pris der er til
at komme i nærhenden af

/Jens

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 22:21

pwh skriblede bla:

> 5MB er lige i underkanten til mine små 1000 billeder

Gaaaab skal vi se dem allesammen

> [...]
> her i mit område, kablerne blev gravet ned sidste år, så det må vel
> nærme sig. Så snakker vi jo om en forbindelse på 100/100 Mbit til en

Ja det er jo fremtiden.
TV PC TLF i en samlet pakke, det bliver lækkert nok
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 20:42

> jeps, og dem der er grimmere end vores..((-;
>
> mvh. marie

Det er de jo allesammen

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 30-03-06 21:25

> Det er de jo allesammen
>
> /Jens
>
>-----------

så absolut, og dummere, og lugter mere, og har mat kedelig pels..GGG!
og så er vores så intelligente, at de ved at katte ikke er mad!.
mvh. marie

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 21:33

> så absolut, og dummere, og lugter mere, og har mat kedelig pels..GGG!

Specielt Schæfere, og specielt en helt speciel Schæfer

> og så er vores så intelligente, at de ved at katte ikke er mad!.
> mvh. marie

Det er noget helt andet med kattens mad, se det er det rene mums

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-06 14:25

jopa wrote:
> OZ7PUS skriblede bla:

> En Jyde frygter intet

SKAT ?
H5N1 ?
elregningen ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 14:30

Christian B. Andresen skriblede bla:

> SKAT ?
> H5N1 ?
> elregningen ?

Ja ok det er vel også det eneste vi frygter.
ps SKAT vi kan nogenlunde selv regulere.
Moms er et ukendt begreb som de betaler på Sjælland.
Shit de er dumme derovre

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-06 14:43

jopa wrote:
> Christian B. Andresen skriblede bla:

> Ja ok det er vel også det eneste vi frygter.
> ps SKAT vi kan nogenlunde selv regulere.

Ved det godt selv, bor selv på landet i Jylland

> Moms er et ukendt begreb som de betaler på Sjælland.

Ja, det er ikke rigtigt slået igennem herovre

--
Christian
http://www.yee-haw.dk