Lille anti-gravitationseffekt opdaget?
Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 27-03-06 00:05

Måske er en lille anti-gravitationseffekt opdaget af forskere - først
efter 3 år og 250 eksperimenter ville de offentliggøre deres formodede
opdagelse. Som de selv skriver, ønsker de at andre tester resultatet.
Hvis det holder, har det banebrydende konsekvenser for kvantemekanikken
og den generelle relativitetsteori:

March 26, 2006 Anti-gravity Effect? Gravitational Equivalent Of A
Magnetic Field Measured In Lab
http://www.sciencedaily.com/releases/2006/03/060325232140.htm
Citat: "...
According to Einstein's Theory of General Relativity, the effect is
virtually negligible. However, Martin Tajmar, ARC Seibersdorf Research
GmbH, Austria; Clovis de Matos, ESA-HQ, Paris; and colleagues have
measured the effect in a laboratory
Although just 100 millionths of the acceleration due to the Earth's
gravitational field, the measured field is a surprising one hundred
million trillion times larger than Einstein's General Relativity
predicts. Initially, the researchers were reluctant to believe their own
results
"We ran more than 250 experiments, improved the facility over 3 years
and discussed the validity of the results for 8 months before making
this announcement. Now we are confident about the measurement," says Tajmar
"If confirmed, this would be a major breakthrough," says Tajmar, "it
opens up a new means of investigating general relativity and it
consequences in the quantum world."
..."

23 March 2006 Towards a new test of general relativity?:
http://www.esa.int/SPECIALS/GSP/SEM0L6OVGJE_0.html

-

NASA tester bl.a. den samme effekt og resultater burde snart komme:

Gravity Probe B News - Marshall Space Flight Center Space News:
http://www.gravityprobeb.com/

mvh/Glenn

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 27-03-06 00:07

Præcisering:

NASA tester også gravitationseffekter og resultater burde snart komme:

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 06:28

"Glenn Møller-Holst" skrev

=== citat start ===

[...]

...."

[...]

=== citat slut ====

And ...

"Glenn Møller-Holst" skrev

=== citat start ===

[...]

Mange tak for oplysningen, Glenn ...

Øh ... desværre er jeg ikke så god til naturvidenskab (nogengange glemmer
jeg ligefrem hovedet derhjemme under "forelæsningerne"), men umiddelbart
virker fænomenet logisk, fordi ...

Forfølger vi Big-Bang teorien (som den hidentil vist nok har været), da
forekommer det mig úlogisk, at alt stof (svarende til et kæmpe sort-hul)
sådan bare uden videre eksploderer og skaber et helt Univers.

Der mangler ligesom noget, fx. den komplimentære enhed
(apropos "anti-tyngdekraft") ...

-

Et lille dumt spørgsmål:

I de sidste 50 år har der været UFO-rapporter, hvoraf de fleste har været
falske, men ser vi bort fra det, da tyder noget på (dersom der er noget om
snakken), at disse genstande benytter en art anti-tyngdekraft. Mit spørgsmål
er derfor:

Vil man kunne tæmme denne anti-tyngdekraft og således udnytte den i fartøjer
(hypotetisk set) ?

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Glenn Møller-Holst

Dato : 27-03-06 09:25

Jesus-loves-you wrote:

> [...]
>

> Mange tak for oplysningen, Glenn ...
> Vil man kunne tæmme denne anti-tyngdekraft og således udnytte den i fartøjer

Hej Mogens

Lige nu, er der nok ingen, der ved om den kan gøres brugbar i fartøjer.

Som du kan læse er den (pt) kun "Although just 100 millionths of the
acceleration due to the Earth's gravitational field", den er derfor
målbar men pt nok ikke anvendelig.

Husk at det kun er en forskergruppe som har målt den og selvom de har
gjort meget for undgå målefejl, er der stadig med mulighed for at det
måske er en målefejl - effekten er jo særdeles lille i absolut målestok,
men revolutionernede hvis den holder, da eksisterende teorier ikke kan
forklare den.

Jeg kan garanterer dig for, at især rumorganisationer, vil gøre meget
for at finde ud af om det holder vand.

Andre forskere og forskningsinstitioner vil forsøge at finde nye eller
modificerede teorier, hvis effekten f.eks. er gravitionel og ikke en
målefejl.

Her kan du se at bl.a. NASA er opmærksomme på pt. "alternative"
fremføringsformer:
http://www.nasa.gov/centers/glenn/research/warp/warpstat.html

mvh/Glenn

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 10:05

"Glenn Møller-Holst" skrev

[ ... ]

> [...]
>
> Andre forskere og forskningsinstitioner vil forsøge at finde nye eller
> modificerede teorier, hvis effekten f.eks. er gravitionel og ikke en

Øh ... jeg der desværre ikke så god til engelsk, Glenn, men tak for dit
indlæg ...

Vi har tidligere her på nyhedsgruppen debatteret mørk-energi i relation til
rum-udvidelsen (dvs. en udvidelse *foruden* objektets egenhastighed,
herunder elektromagnitiske bølger, inklusiv synligt lys).

Interessant finder jeg det i denne forbindelse, at selv kæmpestore masser
tilsyneladende bliver "puffet" frem af denne rum-udvidelse, hvorfor tanken
er nærliggende, at det er det selvsamme fænomen, blot anskuet fra
forskellige synsvinkler ...

Astronom Jonas Møller Larsen gav os muligvis en interessant oplysning i den
forbindelse:

2903 news:biGJc.25571$Vf.1278298@news000.worldonline.dk

> "Jonas Møller Larsen" skrev
[ ... ]

> Hvilke miniumsafstande taler vi her om ? - 10 milliarder lysår ?
[ ... ]

På dette mit spørgsmål, svarede han:

2972 news:7RSLc.26711$Vf.1449745@news000.worldonline.dk

> "Jonas Møller Larsen" skrev