mosel
Fra : jacob

Dato : 26-03-06 19:14

Hej
Da jeg snart skal til norge for at dykke kunne jeg godt tænke mig at
høre jer om vraget mosel eller v-1605 er der nogen der kender en
sikker position og kunne tænke sig at dele den med mig eller er det
helt utænkeligt kunne også godt tænke mig at høre om jeres
erfaringer på ovenstående vrag
hilsen jacob

Fra : Henriette Pristed

Dato : 27-03-06 13:09

Hej Jacob

Til at starte vil jeg sige at Mosel er et rigtig fint vrag.
Koordinaterne har jeg ikke, men du kan kontakte Kristiansand
dykkerklub (du finder dem på nettet). KDK har en fin dykkerbåd
du/i kan komme med på, selvfølgelig mod betaling af brændstof.
Der er altid mange af KDKs medlemmer der er med på et dyk når
det er Mosel der er destinationen, og erfarne Moseldykkere er
altid gode at have ved sin side (Der er klubtur hver søndag fra
båden, så der vil du/i aldrig være alene). Hvis du sejler ud med
KDK kommer du oven i købet lige til vraget + får en briefing med
i købet. Og til Mosel skal der være en briefing da vraget ligger
rimelig dybt og ikke i læ af klipper, så det kan nogle gange
være svært at komme til vraget. Jeg har selv oplevet at dykke på
Mosel hvor vi blev nødt til at anker op i læ af klipperne og
sejle frem og tilbage i gummibåden ved for meget blæst.

Konklusionen for bedre dykning må derfor være at kontakte KDK og
tage med dem ud. Men uanset arrangementet af turen, så…

…rigtig god dykning på Mosel.

MVH
Henriette

Fra : Henrik

Dato : 27-03-06 15:48

Hej Jacob

Du kan finde en udmærket dyk-film fra Mosel på
http://www.dykkesiden.com/html/video.php

Mvh
Henrik
www.scubasserne.dk