Monofinne
Fra : Nicolai Jespersen

Dato : 26-03-06 13:37

Hej

Jeg interesserer mig en del for fridykning og overvejer at anskaffe mig en
monofinne.... Men hvor kan man købe sådan nogle i DK (ville gerne prøve at
have den på i butikken inden køb). Jeg har fundet en del sidder på nettet
men der kan jeg jo ikke prøve varen først... Findes der evt. nogle
brugtbørser?

m.v.h. Nicolai Jespersen (ny i gruppen)

Fra : Bo Christensen

Dato : 26-03-06 13:51

> monofinne.... Men hvor kan man købe sådan nogle i DK (ville gerne prøve at
> have den på i butikken inden køb). Jeg har fundet en del sidder på nettet
Jeg mindes at have set en hos oxygen diving på søndre boulevard i odense
/bo

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 26-03-06 14:09

Lige monofinner er så specielle at de ikke har fundet vej til butikkerne
endnu. Traditionen siger at en finne skal specialfremstilles til brugeren
med hensyn til højde, vægt, millimeterpræcis fodstørrelse, etc. Traditionen
siger også at en monofinne helst skal komme fra Østeuropa eller Rusland, de
er stadig bedst og billigst (selv om italienerne retfærdigvis er godt med).
Der er desværre ikke meget andet at gøre end at tage chancen på afstand.
Prøv alternativt at finde en fridykker eller finnesvømmer med nogenlunde
samme størrelse fødder som dig selv og prøv hans finne.

To ting:
* Monofinner SKAL sidde stramt på fødderne! Og ja, det gør nas de første
mange gange, men det er det der virker og man ender med at blive glad for
sin finne.
* Husk at fodstørrelsen skal være større hvis du vil bruge den udendørs med
sokker! Som regel et nummer større. Det kan ikke anbefales at dykke i
Danmark uden sokker!

To firmaer med webshop jeg kan anbefale er www.specialfins.com og
www.leaderfins.com. En traditional glasfiberfinne til 90 Euro hos f.eks.
Leaderfins er altid et godt sted at starte.

Fra : Nicolai Jespersen

Dato : 26-03-06 14:31

Det lyder som om du har tjek på sagerne... Tak for informationen...

Jeg er pt. ikke medlem af nogen klub, og har således ikke kontakt til andre
fridykkere... Ved du om der findes nogle online forums for
fridykkere(danske)

Fra : Allan Hansen

Dato : 26-03-06 16:09

"Nicolai Jespersen" <nicolai.jespersen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er pt. ikke medlem af nogen klub, og har således ikke kontakt til
> andre fridykkere... Ved du om der findes nogle online forums for

Til orientering så er der Nordiske Mesterskaber i Finne og Apparatsvømning i
Farum Svømmehal næste fredag og lørdag 31 marts og 1 april. Med vanlig
sikkerhed fremgår arrangementer ikke i Dansk Sportsdykker Forbunds kalender
og er heller ikke omtalt på deres hjemmeside
Du kan sikkert få mere information ved at kontakte medlemmerne af udvalget
på:
http://www.sportsdykker.dk/sites?/udvalg/Finnesv%F8mmmerudvalget

Allan Hansen

Fra : Mikael

Dato : 27-03-06 06:54

> [...]
>
> Jeg er pt. ikke medlem af nogen klub, og har således ikke kontakt til
> andre fridykkere... Ved du om der findes nogle online forums for

http://forum.deeperdiving.net/index.php kan da anbefales... Er muligvis lidt
død ved denne årstid, men prøv det.
Mvh Mikael

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 27-03-06 12:33

"Mikael" <dsl128833@vip.cybercity.dk> wrote in message

> http://forum.deeperdiving.net/index.php kan da anbefales... Er muligvis
lidt
> død ved denne årstid, men prøv det.
> Mvh Mikael

Hvis engelsk ikke er et problem, så hænger de fleste fridykkere i verden ud
inde på http://forums.deeperblue.net