Gulvtæppelimsrester skal væk - hvordan?
Fra : Michael Laursen

Dato : 26-03-06 08:03

Hejsa gruppe

Håber at der sidder nogle erfarne folk med det rette svar på, hvordan jeg
kommer efterladenskaberne fra gulvtæppelim (ca. 0.5 cm tykke striber med ca.
5 cm mellemrum) til livs!? Det oprindelige gulv er parket.

Jeg har prøvet at nulre det af med fingrene, men det er et kæmpe stykke
arbejde.

På forhånd tak, Michael

Fra : MGJ

Dato : 26-03-06 14:31

Er det på beton eller træ ?

Hvis det er på beton kan du leje en HTC 500 / 420 med T-rex skiver på så
tager det ingen tid (husk en kraftig støvsuger). Hvis du bor i nærheden af
Århus klare jeg det for 25,- / m2

MGJ

Fra : Mic

Dato : 26-03-06 22:14

> [...]
ca.
> 5 cm mellemrum) til livs!? Det oprindelige gulv er parket.
prøv med en klud og madolie....
så det i tv i forb. med kontaktlim på guvtæppe....
mvh MIC

Fra : Michael Nielsen

Dato : 27-03-06 13:53

> [...]
> ca. 5 cm mellemrum) til livs!? Det oprindelige gulv er parket.
>
> Jeg har prøvet at nulre det af med fingrene, men det er et kæmpe stykke

Arbejder med sådan noget skrammel til hverdag, det bedste er lampeolie, sørg
for at limen er fugtit hele tiden, (olien fordamper) derefter kan det let
skrabes af (plastic skraber)
alternativt kan bruges olie og fedtfjerner (bilprodukt)

Michael

Fra : Michael Laursen

Dato : 27-03-06 20:10

> [...]
> ca. 5 cm mellemrum) til livs!? Det oprindelige gulv er parket.
>
> Jeg har prøvet at nulre det af med fingrene, men det er et kæmpe stykke

Takker for svarene. Jeg glæder mig til at prøve at få det af i weekenden

Mvh. Michael