vrag hjemmesider (Debatører Efterlyses)
Fra : René

Dato : 25-03-06 11:20

hej

Efter der blev efterlyst Debatører, så vil jeg da gerne bidraget med
noget jeg har tænkt over, nu har jeg dykket et par år men det jeg
synes er lidt mærkeligt er at folk/klubber laver nogen rigtigt flotte
hjemmesider med billeder og levende beskrivelse af forskellige vrag
hvor man kan finde alle info om det og så tænker man bare det vrag
må jeg bare prøve at dykke på.

men så knækker filmen for selv om der står alt, så mangler
positionen og vi må jo indse at vragguiden ikke passer med de opgivet
positioner. hvorfor gøre så meget ud af det hvis man ikke vil dele
det med andre.

lidt som princippet. nok se, ikke rører for der kunne måske ligge
noget i slammet som jeg ikke har fået fat i endnu.

ps. også en lille opfording til folk om at opdater vragguiden.

mvh

René

Fra : Poul Olesen

Dato : 25-03-06 12:49

Jeg mener egentligt det er lidt tyndt at beklage sig over manglende
eller forkerte positioner.

Find positioner på:
http://www.vragguiden.dk/
Program: Dykinfo
http://www.dykinfo.dk/

Find vragbeskrivelser på:
http://www.vrag.dk/
http://www.dyk.dk/dansk/html/Vragleks/vragleks_49.html
http://www.dyk.net/dansk/html/vraglex/1999_03_ostmark.html
Kystdykbeskrivelser:
http://www.dykmag.net/dk/docs/b_skandinavien/kystleksikon_os.php

Det er sådan set kun på vrag.dk der ikke er positioner og det er Allan's
beslutning som vi andre blot kan tage til efterretning.

At positioner på vragguiden.dk ikke skulle passe kan enten være fordi du
prøver at bruge de gamle Decca baserede positioner eller også kører du i
forkert GPS datum (næste alle gamle er i Europæisk 1950 datum, næste
alle nye i WKS 84 datum).

Jeg kan absolut ikke se filmen knække nogen steder, der er MANGE spænde
vrag som der er fine positioner på. At der er nogle vrag som du ikke kan
få en nøjagtig position på kan du gøre noget ved. Enten kan du selv
arbejde på at skaffe positionen eller også kan du dykke på et andet vrag.

MVH
Poul

Fra : Poul Olesen

Dato : 25-03-06 12:56
Fra : Henrik Manley

Dato : 25-03-06 14:11

> [...]
>positionen og vi må jo indse at vragguiden ikke passer med de opgivet
>positioner. hvorfor gøre så meget ud af det hvis man ikke vil dele

95% af de vrag der bliver dykket på kan du finde position på i diverse vrag
databaser. De sidste få procent kræver nok man har noget at handle med da de
folk der har brugt mange timer på at finde og udforske vragene ikke synes
det er rimeligt at andre bare sidder på deres flade og kræver ind. Begynd at
dykke på vrag, udvid din kreds og interesse inden for vrag.

>ps. også en lille opfording til folk om at opdater vragguiden.

Hvem er det lige der står for den opdatring, det er brugerne selv. DykInfos
database er i gang med at blive opdatret men er gået istå da det er et stort
arbejde. Først efter en opdatring kommer der nye data ind. Vil du/i være med
til at opdatere basen så giv mig en mail.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk