Aurikler
Fra : Aksel Pedersen

Dato : 24-03-06 17:07

Man skal glæde sig over de næsten gratis oplevelser, man undertiden kan
rende ind i.
I begyndelsen af December måned købte vi 3 pæne aurikler for 20 kr. De har
opført sig helt fantasisk, og ser stadig - her godt 3½ måned efter - lige så
godt ud, som da vi købte dem. De pynter på spisebordet ved alle måltider.
Det er da godt, at der da er noget, man kan glæde sig over her i denne
forrykte Muhammed tid.
Da jeg er blevet forbudt at vise dem som vedhæftet - uvidst af hvilken
grund udover, at der er nogen, der har opsat regler derom - må jeg henvise
eventuelle interesserede til at se dem i dk.binaer.
Venligst
Aksel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-03-06 20:34

On Fri, 24 Mar 2006 17:06:55 +0100, "Aksel Pedersen"
<akselp@hotmail.com> wrote:

> [...]
>godt ud, som da vi købte dem. De pynter på spisebordet ved alle måltider.

Hvordan passer du dem?

Jeg har haft et par stykker i løbet af foråret, men har ikke så godt
held med dem. Lige nu står der en semi-dobbelt i køkkenvinduet, men den
hænger noget med bladene, næsten som om den mangler vand - men det gør
den ikke. Der er heller ikke voldsomt varmt i det køkkenvindue, så det
er næppe heller derfor.

>Da jeg er blevet forbudt at vise dem som vedhæftet - uvidst af hvilken
>grund udover, at der er nogen, der har opsat regler derom - må jeg henvise
>eventuelle interesserede til at se dem i dk.binaer.

Det er din udbyder som bestemmer den slags. Selv om du måske kan få lov
at sende den via arrownets newsserver, som jeg kan se du bruger, så er
der på tdc's newsserver kun muligt at få vedhæftet filer i
binær-grupperne. Heldigvis.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Aksel Pedersen

Dato : 25-03-06 00:37

> Hvordan passer du dem?

De står såmænd bare i de potter, de kom i, og nede i en skål. De passes
omhyggeligt med vand - enkelt gang med lidt gødning - og så stilles de lidt
køligt om natten. Når blomsterne på en stilk begynder at vise antydning af
svaghedstegn, er der allerede en ny stilk på vej med masser af blomster - og
bladene har hele tiden været fint grønne.

> Selv om du måske kan få lov
> at sende den via arrownets newsserver, som jeg kan se du bruger, så er
> der på tdc's newsserver kun muligt at få vedhæftet filer i
> binær-grupperne. Heldigvis.

Uden at ville starte en ny tråd, vil jeg nævne, at jeg synes, at det var
rart, om man kunne se vedhæftede billeder direkte i meddelelsen, så man ikke
behøver at gå til binaer, hvor billeder ofte drukner i en masse andet og
forsvinder meget hurtigt. Hvis man reducerer billedstørrelsen, vil den
næppe være et problem - vel kun for dem, der ikke har en ordentlig server.

Venlig hilsen
Aksel