/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Forsikring: hvor lang tid skal jeg vente?
Fra : Brian Tingholm [7900~


Dato : 24-03-06 14:30

Hej gruppe

2. oktober 2003 købte jeg en sony receiver str-db 790 i Fona.
Jeg blev af ekspedienten overtalt til at tegne en såkaldt
"serviceforsikring" på den som dækker endnu...

Nu er min receiver så sendt til reperation og jeg har fået svar, at der vil
gå ca 3 måneder før jeg vil få mit apparat tilbage... er denne (meget lange)
ventetid i orden??

Ligger der nogle lovkarv om hvor lang tid man må vente på sådannoget... der
står intet om hvor lang tid det må tage i min police, men hvis det var et tv
ville jeg få en "låner" mens min egen blev repareret!

Meget gerne §§ så jeg kan oplyse butikken.

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk



 
 
Bertel Lund Hansen (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-03-06 14:41

Brian Tingholm [7900] skrev:

> 2. oktober 2003 købte jeg en sony receiver str-db 790 i Fona.
> Jeg blev af ekspedienten overtalt til at tegne en såkaldt
> "serviceforsikring" på den som dækker endnu...

> Nu er min receiver så sendt til reperation og jeg har fået svar, at der vil
> gå ca 3 måneder før jeg vil få mit apparat tilbage...

Hvad var der galt med den? Spørgsmålet er om det er en almindelig
mangel (dækket af købeloven), eller om det er noget selvforskyldt
som kun forsikringen dækker.

Uanset vil jeg dog mene at tre måneder er helt uacceptabelt. Ved
en fejl dækket af reklamationsretten vil 3 uger være på grænsen
af det acceptable. Hvis det er sådan en fejl, vil jeg råde dig
til at kræve et nyt apparat eller at hæve handelen (= *alle*
penge tilbage inklusive forsikringsprisen).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Lars Fragstrup (24-03-2006)
Kommentar
Fra : Lars Fragstrup


Dato : 24-03-06 15:52

Bertel Lund Hansen skriblede:

>> 2. oktober 2003 købte jeg en sony receiver str-db 790 i Fona.

> Hvad var der galt med den? Spørgsmålet er om det er en almindelig
> mangel (dækket af købeloven), eller om det er noget selvforskyldt
> som kun forsikringen dækker.

> Uanset vil jeg dog mene at tre måneder er helt uacceptabelt. Ved
> en fejl dækket af reklamationsretten vil 3 uger være på grænsen
> af det acceptable. Hvis det er sådan en fejl, vil jeg råde dig
> til at kræve et nyt apparat eller at hæve handelen (= *alle*
> penge tilbage inklusive forsikringsprisen).


2. okt. 03 til 2. okt. 05 = 24 mdr. + næsten
6 mdr. Så er reklamationsretten vel godt og
vel overstået, eller er det noget jeg har overset.



--
Lars Fragstrup



Brian Tingholm [7900~ (25-03-2006)
Kommentar
Fra : Brian Tingholm [7900~


Dato : 25-03-06 09:18

"Lars Fragstrup" <not@dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:44240777$0$20701$9a6e19ea@unlimited.newshosting.com...
> 2. okt. 03 til 2. okt. 05 = 24 mdr. + næsten
> 6 mdr. Så er reklamationsretten vel godt og
> vel overstået, eller er det noget jeg har overset.

du har helt ret... det er IKKE reklamationsretten jeg benytter mig af, men
den forsikring som skal dække... spørgsmålet er hvor lang tid det må tage
hvis ikke policen foreskriver noget om det...

hvis der ikke står noget, kan en bilforsikring så lade mig vente 3 måneder
på at kunne køre bil igen? eller tv ??

er der sat nogen grænse for hvor dårlig service et forsikringsselskab må yde
sine kunder (= hvor lang tid de må vente) ?

--
Mvh Brian Tingholm
mail: "fornavn" @menu-kort.dk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408937
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste