Excel - celleformatering
Fra : Lotte M

Dato : 23-03-06 12:51

Er det muligt at få et beregningsfelt til at fremstå som tomt, hvis
resultatet af beregningen er 0. Jeg er bekendt med formateringen
revision, hvor 0 vises med "-", men vil gerne at cellen er helt tom.
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : td

Dato : 23-03-06 14:49

"Lotte M" <post@lotte-m.dk> wrote in message
> [...]
> resultatet af beregningen er 0. Jeg er bekendt med formateringen revision,
> hvor 0 vises med "-", men vil gerne at cellen er helt tom.

I Funktioner - Indstillinger, fanebladet Beregning, kan du angive at
0-værdier ikke skal vises. Dette gælder så for hele projektmappen.

Alternativt kan du pakke dine formler ind i en HVIS-funktion, der viser
cellen tom, hvis resultatet = 0:

=HVIS(Din formel=0;"";Din formel)

Jan

Fra : Lotte M

Dato : 23-03-06 16:26

td skrev:

> [...]
> 0-værdier ikke skal vises. Dette gælder så for hele projektmappen.
>
> Alternativt kan du pakke dine formler ind i en HVIS-funktion, der viser

1000 tak, det prøver jeg!
--
Mange hilsner
Lotte M

http://www.lotte-m.dk

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 23-03-06 17:53

Hej Lotte.

Du kan godt formaterer:

+ tal;- tal; 0
da der ille er formatering for 0, vises der ingenting.

Jørgen Bondesen