Q: Hvilket mærke toilet...??
Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 08:41

Hejsa

Vi står og skal udskifte toiletter i vores nyligt købte hus, da de ikke
skyller særlig godt...

Men hvilket mærke og model skal man vælge, for at få det mest optimale skyl,
altså med den laveste mængde vand, så alt er skyllet ud i en fart...??

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-03-06 09:02

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> wrote in message
> [...]
>
> Men hvilket mærke og model skal man vælge, for at få det mest optimale
> skyl, altså med den laveste mængde vand, så alt er skyllet ud i en

Standard bemærkningen i dette tilfælde er vist "vær nu sikker på at dine
kloaker kan nøjes med 3 liter vand". Man kan hurtigt komme til at bruge de
sparede vandafgifter på kloakservice.

Men jeg har installeret to Ifö Cera (typisk ludervare i et byggemarked).
Efter at have sat skyllemængden op fra 2/4 liter til 3/6 liter skyller de
fint ud. Det skal siges at det er modellen med P-lås, det har ikke været
nødvendigt at lave samme trick hvor jeg har set modellen med S-lås. Med
mindre de selvfølgelig har ændret i den vandmængde de er indstillet med fra
fabrikken siden de blev installeret...

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-06 10:48

Hej Carsten

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.iha.dk> skrev i en meddelelse

> Standard bemærkningen i dette tilfælde er vist "vær nu sikker på at dine
> kloaker kan nøjes med 3 liter vand". Man kan hurtigt komme til at bruge de
> sparede vandafgifter på kloakservice.

Ja, se det var jo noget jeg ikke lige havde tænkt over...

> [...]
> mindre de selvfølgelig har ændret i den vandmængde de er indstillet med
> fra fabrikken siden de blev installeret...

Men set i lyset af kloark forhold, så snakker vi vel egentlig blot kvalitet
og smag, eller...??

Der kan selvfølgelig bruges for meget vand, bl.a. fordi toilettet ikke er
konstrueret ordenligt, så det skal bruge mere vand for at skylle ud...

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-03-06 15:29

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> wrote in message
> Men set i lyset af kloark forhold, så snakker vi vel egentlig blot
> kvalitet og smag, eller...??

Det skulle jeg mene. Der er nogen der mener det er værd at betale for et
toilet med en speciel keramisk overflade der skulle gøre dem nemme at
rengøre, men jeg synes ikke der er noget at udsætte på mit Cera. Det kan
selvfølgelig ændre sig den dag jeg får prøvet at rengøre sådan en smart et

Som mcloud skriver er det nok en god ide ikke at købe et af de helt billige,
da man så måske ikke kan få reservedele, men man kan altid finde Cera eller
Gustavsbers tilsvarende til under 1000,- Så hvis man kan leve med at have et
toilet der er magen til alle andres så synes jeg det er et godt valg.

Keller

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 07:47

Hej igen Carsten

> [...]
> selvfølgelig ændre sig den dag jeg får prøvet at rengøre sådan en smart et

Ja, det er jo det

> [...]
> med at have et toilet der er magen til alle andres så synes jeg det er et

Vi var i Silvan i går og købte Gustavsberg nordic, som de har i avisen i
denne uge til 1.195,-, og jeg kan faktsik godt li' designet af det, da det
ikke er magen til det fleste andre, og ikke ser ud som toiletter altid har
gjort, så nu er det bare at vente til at vi får dem leveret mandag, sammen
med to af de bordplader de har på forsiden

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : mcloud

Dato : 23-03-06 11:05

Hej

Der findes for mig kun to mærker og det er Gustavsberg og Ifö.
De garanterer begge to reservedele i 25-30 år og det er nemt at rep. og
vedligeholde.
De kan begge to fås i Silvan eller Bauhaus med god rabat når de er på
tilbud.

mvh
mcloud blikkenslager

Fra : Fam. Ramlov

Dato : 23-03-06 19:46

"Carsten & Ann" <blue22deep]a[yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men hvilket mærke og model skal man vælge, for at få det mest optimale
> skyl, altså med den laveste mængde vand, så alt er skyllet ud i en

Her netop installeret et Gustavsberg nordic med ceramic plus, og det er
simpelthen genialt, alt bliver stort set skullet af, yderst sjældent er det
nødvendigt med børste

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 07:44

Hejsa

Vi var i Silvan i går, og de har faktisk sådan et Gustavsberg nordic i
avisen til 1.195,-, så vi købte sådan to, men de havde så ikke noge sæde
hjemme til dem, så det må vi vente lidt med...

Mvh
Carsten, Sandby