Ordbog - oversættelse
Fra : news.tele.dk

Dato : 22-03-06 11:09

Hej.
Jeg leder efter en "ordbog" DB.
Dvs. vi oversætter et program fra Engelsk til Dansk

I den process oversætter vi f.eks "Monitor" med "Overvåge"
MEN det er uhyrt svært at holde styr på de "oversættelser" og vi kommer
derfor til tit at bruge nye ord for samme funktion....Det fremmer ikke
ligefrem forståelsen for brugeren...

SÅ vi har den ide, at stoppe ALLE de special udtryk/ord som vi skal "styre"
ind i en database (Gerne selvkørende i et program) som vi så kan tilføje nye
ord, men hvis ordet (F.eks) Monitor enters, vil det advarer os om at vi
allerede bruger det danske "Overvåge" til dette.

Så får vi ikke oversat forkert...
Men er der nogle der ligger inde med et stykke Freeware eller lign. som kan
klare denne opgave?

Mvh
Rene

Fra : Martin Christensen