Isolering i gipsvægge
Fra : Mr. D

Dato : 21-03-06 15:23

Hvilken isolering bruger man i gipsvægge? Jeg er klar over det er
rockwool/mineraluld, men hvilken type?

/Dan

Fra : Martin

Dato : 21-03-06 15:41

"Mr. D" <dan@noyb.xyz> skrev i en meddelelse
> Hvilken isolering bruger man i gipsvægge? Jeg er klar over det er
> rockwool/mineraluld, men hvilken type?

eller styrolit...

det bestemmer man vel selv...

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-06 15:42

"Mr. D" <dan@noyb.xyz> skrev i en meddelelse
> Hvilken isolering bruger man i gipsvægge? Jeg er klar over det er
> rockwool/mineraluld, men hvilken type?
>
> /Dan

Batts. Gerne rockwool flexi-batts. Vær opmærksom på, at der er forskel på
bredden af battsene, så de passer til enten stål- eller træskelet.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 17:46

> Batts. Gerne rockwool flexi-batts. Vær opmærksom på, at der er forskel på
> bredden af battsene, så de passer til enten stål- eller træskelet.

Men man kan nemt presse en 100mm rockwoll batt ind på 95mm (Der er
dimensionen på de regler jeg har brugt til skillevægge)

Fra : Martin Bak

Dato : 21-03-06 18:02

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44203081$0$834$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Men man kan nemt presse en 100mm rockwoll batt ind på 95mm (Der er
> dimensionen på de regler jeg har brugt til skillevægge)

Ja naturligvis. Det er man jo også nødt til. Det er bredden af måtten jeg
taler om. den 600 mm til stålskeletter og (vistnok) 560mm til træ.

Martin

Fra : Anders Majland

Dato : 21-03-06 18:16

> Ja naturligvis. Det er man jo også nødt til.

Man kan da bare købe 95mm (f.eks glasuld) eller mindre ...

> Det er bredden af måtten jeg taler om. den 600 mm til stålskeletter og
> (vistnok) 560mm til træ.

Ja det minimerer ihvertfald spildet hvis det passer

Fra : jones_net

Dato : 22-03-06 08:33

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message

> "Mr. D" <dan@noyb.xyz> skrev i en meddelelse

> Batts. Gerne rockwool flexi-batts. Vær opmærksom på, at der er forskel på
> bredden af battsene, så de passer til enten stål- eller træskelet.

Hvis du skal bruge flexi-A batts, så skal du have et godt tilbud! De er
væsentligt dyrer end Rockwool Isoler Selv.
Ellers find et andet mærke, som ikke er så dyrt, men med samme Lambda værdi
(isoleringsevne). Selv bruger jeg Paroc A, som har samme konsistens som
Rockwool Isoler Selv.

Hvis du skal have meget, så snak med de lokale byggemarkeder, da isolering
er rimeligt let at få rabat på!

/J