Underligt åbent sår
Fra : - STAN -

Dato : 20-03-06 06:38

Jeg opdagede her i fredags at min hund havde et lille væskende sår i nakken.
Jeg vaskede hele hunden i shampo....
Allerede 12 timer senere var der igen 10 x 10 cm pels med betændelse, og nu
er det som om at huden går i opløsning......
Selvfølgelig skal han til dyrelægen........

Men er der nogle som har en ide om hvad det kan være.....

Han har kun gået i min lille have......

Hvad kan der være galt.......

Tankerne "flyver" jo hen på ordet "fugleinfluenza".......men da ikke til en
hund......

Fra : Ragna

Dato : 20-03-06 09:42

>Jeg opdagede her i fredags at min hund havde et lille væskende sår i nakken

Det kunne lyde som loppeallergi.
Vi var engang på bededagsferie på en gård med fritgående gæs (for over 20 år
siden!)
Efter mindre end en dag opdagede vi et væskende område på størrelse med en
10-krone i nakken på vores hund.
Før helligdagene var forbi, var området vokset til gåseægs-størrelse og
lignede mest en almindelig hudafskrabning.
Dyrlægens diagnose lød på loppeallergi, og situationen blev klaret med en
kløestillende indsprøjtning, samt antibiotika og loppemiddel til at fjerne
eventuelle overlevende gåselopper.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Christina Jensen

Dato : 20-03-06 19:44

hejsa for mig kunne det lyde lidt som den har fået hot spot, det er nemlig
væskene og åbent, og breder sig med lynets hast, du skal til dyrlæge med det
samme for det kan behandelses, og det går stærkt, du kan babere pelsen væk
fra området, så det kan få luft, men mere kan du ikke gøre, det er kun
dyrlægen...

hilsen christina

ps. min egen hund har haft det...og dyrlægen ved ikke præcis hvorfor det
kommer...

Fra : BettinaP

Dato : 21-03-06 08:57

"Christina Jensen" <ung24@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dyrlægen...
>
> hilsen christina
>
> ps. min egen hund har haft det...og dyrlægen ved ikke præcis hvorfor det

ja det var også min tanke. selvom det efter sigende som regel kommer fordi
det er varmt og fugtigt, har min brors rotteweiler også lige fået en
ordentlig omgang på begge sider af bagdelen.
skynd dig til dyrlægen og få noget rensende, det breder sig afsindig hurtigt

/BettinaP

Fra : keldo

Dato : 30-03-06 14:16

"- STAN -" <stefan****toendering@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad kan der være galt.......
>

> Tankerne "flyver" jo hen på ordet "fugleinfluenza".......men da ikke til

....for mig lyder det helt sikkert som fugleinflunza. Hvem kender ikke
symtomerne med væskende sår i nakken hver gang man har influenza?

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 14:31

keldo skriblede bla:

> ...for mig lyder det helt sikkert som fugleinflunza. Hvem kender ikke
> symtomerne med væskende sår i nakken hver gang man har influenza?

Du er ond
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk