Glasbyggesten til bruseniche - erfaringer?
Fra : BA

Dato : 19-03-06 15:19

Hej

I badeværelset kunne jeg godt tænke mig en væg af glasbyggesten i stedet for
min gamle busenicheskærm. Hvilken slags håndværker skal man bruge? Jeg
gider/kan ikke selv lave det.
Hvilke type sten er mest rengøringsvenlige? Vi har meget kalk i vandet.

Hvad er jeres erfainger?

På forhånd tak
--
Venlig hilsen
Birgitte A.

OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

Fra : kb

Dato : 19-03-06 16:49

hej

"BA" <paogbaZEBRA@oncable.dk> wrote in message
> [...]
for
> min gamle busenicheskærm. Hvilken slags håndværker skal man bruge? Jeg

en mure vil man traditionelt vælge men jeg tror nu de fleste handy
håndværkere kan lime glassten
pænt sammen og fuge på et par timer. væggen skal self. fæstnes sikkert for
at være stabil.
samt overholde max højder og breder uden ekstra armering.

> Hvilke type sten er mest rengøringsvenlige? Vi har meget kalk i vandet.

du har valgt glassten som jo er af glas med glat overflade.farve mv er
ligegyldig..
fugefarve er usmart i hvid med fx rustfarvet kalk så hellere grå.

> Hvad er jeres erfainger?

http://www.byggeri.dk/tip/view_tip.asp?id=113

http://www.ask-alex.dk/artikler/artikel.php?selection=69&cid=12&id=1697

http://www.abcfliser.cos.dk/glasbyggesten/

altså syre tager kalk. og voks(eks bilviks) kan mindske nye aflejringer.
og en kalkmagnet kan spalte kalken før badet

> På forhånd tak
> --
> Venlig hilsen
> Birgitte A.
>
> OBS: Fjern dyret fra min emailadresse ved direkte henvendelse

det var så lidt. håber det kan bruges
mvh kb