Have med 2 udkørsler
Fra : Leon

Dato : 18-03-06 09:14

Hej Ng

Mit hus har en indkørsel med garage for enden, men jeg har også en
gæsteparkering hvor man passerer et astfaltdækket fortov.

dvs. min grund har altså 2 udkørsler, og nu vil jeg gerne søge om at bygge
en karport, men en kollega har sagt at der normalt ikke må være 2 udkørsler
fra en parcelhusgrund.

er dette rigtigt ?

Mvh
Leon

Fra : Max

Dato : 18-03-06 09:42

Hej Leon

> bygge en karport, men en kollega har sagt at der normalt ikke må være
> 2 udkørsler fra en parcelhusgrund.

Jeg ved ikke om det gælder, men jeg har da lige bygget en dobbelt
carport, så jeg har da to udkørsler, men ring op til teknisk forvaltning
hos din kommune, de kender det endegyldige svar.

Mvh Max

Fra : Thomas

Dato : 18-03-06 11:04

"Leon" <leon@cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> dvs. min grund har altså 2 udkørsler, og nu vil jeg gerne søge om at bygge
> en karport, men en kollega har sagt at der normalt ikke må være 2

Gå ind på www.ois.dk og se i BBR for din ejendom. Der står sandsynligvis een
udkørsel til offentlig vej. Den kan så være brd (dobbeltcarport) eller
almindelig (ca. 4 meter). Det er ikke normalt med to udkørsler - og det skal
sikkert tinglyses, hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Kontakt teknisk
forvaltning i din kommune. De ved helt sikkert besked.

Venlig hilsen
ths.

Fra : kb

Dato : 18-03-06 12:08

man skal søge tilladelse. hvis overkørselen allerede eksistere bør den være
godkendt.
godt du tjekker før du bygger da der jo kan være risiko for den ene kræves
fjernet.

gør som thomas siger. det er bbr og/eller teknisk forvaltning du skal ha
fat på.
er vejen privat kan der vel være regler at finde i grundejerforeningen også.

i kbh http://www.vejpark.kk.dk/vejepladser/brug/overkoersel.htm
det ser ud til alle kommuner har vejledning/blanketter online.
mvh. kb

Fra : Petersen_Michael

Dato : 18-03-06 14:38

In news:441bc145$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Leon <leon@cybercity.dk> Typed:

> er dette rigtigt ?

I nogle kommuner i alt fald..

I Nyborg og Ringe, får man ikke lov at have to ud / indkørsler.

Kan du ikke kalde din carport for et halvtag, et skur eller lign.?
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen