|
| Prisprognosering Fra : Kjeld Olesen [2000] |
Dato : 17-03-06 15:21 |
|
Hmnn
Hvor længe kan/vil TDC kræve f.eks. 300 kr for en 512/128 forbindelse når
CPH-metronet kræver 300 kr for en 8M/1M forbindelse??
Kjeld
| |
Klaus Ellegaard (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Klaus Ellegaard |
Dato : 17-03-06 15:30 |
|
"Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> writes:
>Hvor længe kan/vil TDC kræve f.eks. 300 kr for en 512/128 forbindelse når
>CPH-metronet kræver 300 kr for en 8M/1M forbindelse??
Det er ikke det samme produkt, det er ikke den samme målgruppe,
og det er mig bekendt heller ikke den samme kvalitet.
Dermed ikke sagt at det ene er dårligere end det andet. De er
bare forskellige.
Mvh.
Klaus.
| |
Kjeld Olesen [2000] (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Kjeld Olesen [2000] |
Dato : 17-03-06 15:41 |
|
"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> wrote in message
news:dveh61$rfq$1@news.klen.dk...
> "Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> writes:
>
> >Hvor længe kan/vil TDC kræve f.eks. 300 kr for en 512/128 forbindelse når
> >CPH-metronet kræver 300 kr for en 8M/1M forbindelse??
>
> Det er ikke det samme produkt, det er ikke den samme målgruppe,
> og det er mig bekendt heller ikke den samme kvalitet.
>
> Dermed ikke sagt at det ene er dårligere end det andet. De er
> bare forskellige.
Ja, ja, vist er de da forskellige. Men hvad ser du da i TDCs produktm der
berettiger prisen, når nu CPH-metronets er ca 16 gange hurtigere (optimalt)
for download of 8 gange for upload?
Kjeld
| |
Peter Brodersen (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter Brodersen |
Dato : 17-03-06 15:46 |
|
On Fri, 17 Mar 2006 15:40:34 +0100, "Kjeld Olesen [2000]"
<kol.nospam@crc.nospam.dk> wrote:
>Ja, ja, vist er de da forskellige. Men hvad ser du da i TDCs produktm der
>berettiger prisen, når nu CPH-metronets er ca 16 gange hurtigere (optimalt)
>for download of 8 gange for upload?
De ligger vel begge på omkring minimum-prisen for et produkt. Support,
kobberleje, centraludgift, netværksadministration og løn er
sandsynligvis den samme i de to tilfælde.
--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/
| |
Kjeld Olesen [2000] (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Kjeld Olesen [2000] |
Dato : 17-03-06 15:56 |
|
> De ligger vel begge på omkring minimum-prisen for et produkt. Support,
> kobberleje, centraludgift, netværksadministration og løn er
> sandsynligvis den samme i de to tilfælde.
Hmnn, prisen på de fleste produkter bestemmes jo dels af hvad det koster at
fremstille (minimums prisen UDEN tab) og så hvad kunderne reelt vil betale
for produktet. Og det er jo så her at TDC har eller vil få et problem.
Ganske vist er (alt) deres udstyr måske ikke i stand til at levere ADSL2+,
dvs at deres minimums pris/hastighed pt er højere. Men problemet for opstår
jo så for dem når kunderne ikke længere er villige til at betale for
produktet, fordi de kan vælge et bedre (billigere) produkt andetsteds.
Kjeld
| |
Martin Højriis Krist~ (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~ |
Dato : 17-03-06 15:59 |
|
"Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:dveilp$1ua$1@news.net.uni-c.dk...
> Men problemet for opstår
> jo så for dem når kunderne ikke længere er villige til at betale for
> produktet, fordi de kan vælge et bedre (billigere) produkt andetsteds.
Det problem opstår så først for alvor når metronet bliver landsdækkende..
--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist
| |
Niels Dybdahl (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Niels Dybdahl |
Dato : 17-03-06 16:10 |
|
"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message
news:441acea4$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kjeld Olesen [2000]" <kol.nospam@crc.nospam.dk> skrev i en meddelelse
> news:dveilp$1ua$1@news.net.uni-c.dk...
>> Men problemet for opstår
>> jo så for dem når kunderne ikke længere er villige til at betale for
>> produktet, fordi de kan vælge et bedre (billigere) produkt andetsteds.
>
> Det problem opstår så først for alvor når metronet bliver landsdækkende..
Og det gør de nok ikke. De holder sig nok til de centraler med flest
abonnementer. Men TDC kommer da også på et tidspunkt med ADSL2 løsninger når
de andre får mere gang i det. Men indtil da skal TDC have "malket"
ADSL-kunderne i byerne mest muligt.
Niels Dybdahl
| |
James Rune Hansen (29-04-2006)
| Kommentar Fra : James Rune Hansen |
Dato : 29-04-06 23:44 |
|
> Det problem opstår så først for alvor når metronet bliver landsdækkende..
Det sker (Måske ikke metronet) men så snart en udbyder har de 100.000.000kr.
som det vel ca. koster at komme på de 1000 centraler som der bliver snakket
om.
Konkurence i del tykt befolkede områder er ok. Folk skal bare holde op med
at pive over at TDC er for langsomme.
/James
| |
Peter Brodersen (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Peter Brodersen |
Dato : 17-03-06 16:10 |
|
On Fri, 17 Mar 2006 15:55:52 +0100, "Kjeld Olesen [2000]"
<kol.nospam@crc.nospam.dk> wrote:
>Men problemet for opstår
>jo så for dem når kunderne ikke længere er villige til at betale for
>produktet, fordi de kan vælge et bedre (billigere) produkt andetsteds.
Det kan tænkes, at TDC snart er ved at finde en ny direktør. Jeg er da
sikker på at de er interesseret i én, der kan øge deres indtjening, og
som kan fortælle dem, at de er ved at miste alle deres kunder
--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/
| |
Thomas S. Iversen (17-03-2006)
| Kommentar Fra : Thomas S. Iversen |
Dato : 17-03-06 16:22 |
|
> Det kan tænkes, at TDC snart er ved at finde en ny direktør. Jeg er da
> sikker på at de er interesseret i én, der kan øge deres indtjening, og
> som kan fortælle dem, at de er ved at miste alle deres kunder
Jeg tror ikke de millioner dyremose tjener om året kommer rullende fordi han
mister kunder!
Thomas
--
| |
Niels Dybdahl (20-03-2006)
| Kommentar Fra : Niels Dybdahl |
Dato : 20-03-06 09:52 |
|
"Peter Brodersen" <usenet2006@ter.dk> wrote in message
news:dvejf8$22$1@news.klen.dk...
> On Fri, 17 Mar 2006 15:55:52 +0100, "Kjeld Olesen [2000]"
> <kol.nospam@crc.nospam.dk> wrote:
>
>>Men problemet for opstår
>>jo så for dem når kunderne ikke længere er villige til at betale for
>>produktet, fordi de kan vælge et bedre (billigere) produkt andetsteds.
>
> Det kan tænkes, at TDC snart er ved at finde en ny direktør. Jeg er da
> sikker på at de er interesseret i én, der kan øge deres indtjening, og
> som kan fortælle dem, at de er ved at miste alle deres kunder
Det har de også et middel mod. Jeg har prøvet at skifte fra TDC til
TeleFona. Så blev TeleFona købt af TDC.
Jeg har prøvet at skifte til Telmore. Så blev Telmore købt af TDC.
Når TDC mangler kunder så køber de da bare nogle af konkurrenterne.
Niels Dybdahl
| |
|
|