/ Forside / Interesser / Hus og have / Hus og have / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Hus og have
#NavnPoint
Nordsted1 30351
3773 24011
pbp_et 20871
dova 19847
ans 15297
stig54 12614
vagnr 12599
transor 11828
katekismus 10999
10  trimare46 9702
Gasflaskestørrelse og pris på gas?
Fra : "Lars Christensen [6~


Dato : 16-03-06 16:28


Hej.

Vi skal have gaskomfur, og får besøg af smeden i næste uge, da han skal
lave gasinstallationen. Inden da skal jeg have anskaffet et par
gasflasker.

Men jeg vil da gerne have lidt tips fra andre, der bruger gas.

- Hvilken størrelse flasker kan anbefales til en fast installation?

- Og er der forskel i hvordan det økonomisk ser ud ved ombytning af
flaskerne?

- Er der nogle størrelser det er billigere at bytte pr kg gas?

Venligst
Lars Christensen
Fanø


 
 
Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 16:36

Hej

> - Er der nogle størrelser det er billigere at bytte pr kg gas?

De gamle gule 11 kg. jernflaske er sikkert både den billigste
at købe og at genfylde. Her i nabolaget ligger flaskeprisen
på 50 kr. for en brugt flaske.

Ps; Hvis du bor på Fanø skal du vel sikre dig at den flasketype
du vælger er gangbar syd for grænsen.

Mvh Max



"Lars Christensen [6~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : "Lars Christensen [6~


Dato : 16-03-06 16:45

Hej.

Tak for svaret.

>Max skrev:

> De gamle gule 11 kg. jernflaske er sikkert både den billigste
> at købe og at genfylde. Her i nabolaget ligger flaskeprisen
> på 50 kr. for en brugt flaske.
>
det lyder billigt. Bliver de ikke ret hurtigt tømt?

> Ps; Hvis du bor på Fanø skal du vel sikre dig at den flasketype
> du vælger er gangbar syd for grænsen.

er det billigere at bytte i Tyskland?



--


Aksel (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Aksel


Dato : 16-03-06 18:25



> er det billigere at bytte i Tyskland?
>


Ja.

Aksel




Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 18:58

Hej Lars

> det lyder billigt. Bliver de ikke ret hurtigt tømt?

Det var altså for en gammel "tom" flaske jeg talte om, bare
så du ikke misforstår mig :)

Jeg må sige at jeg ikke ved hvor længe sådan en flaske vare
ved normal drift, men jeg mener det er den største flaske jeg
rent personlig gider bakse med.

> er det billigere at bytte i Tyskland?

10 og 11 kg. flasker koster omkring 120 kr. at fylde i tyskland,
hvorimod prisen ligger omkring 150-160 kr. i danmark.

Mvh Max



"Lars Christensen [6~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : "Lars Christensen [6~


Dato : 16-03-06 20:41

Max skrev:

>
> Det var altså for en gammel "tom" flaske jeg talte om, bare
> så du ikke misforstår mig :)

Hej. Den havde jeg fanget

>
> Jeg må sige at jeg ikke ved hvor længe sådan en flaske vare
> ved normal drift, men jeg mener det er den største flaske jeg
> rent personlig gider bakse med.

Jeg napper nogel 11 liters.

>
> 10 og 11 kg. flasker koster omkring 120 kr. at fylde i tyskland,
> hvorimod prisen ligger omkring 150-160 kr. i danmark.

Og det er slet ingen hindring at de er billige at fylde i TYskland, når
vi alligevel er forbi der.

Mange tak for hjælpen.


--


Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 21:01

Hej Lars

> Og det er slet ingen hindring at de er billige at fylde i TYskland,
> når vi alligevel er forbi der.

Uha, den var værre, egentlig tror jeg ikke man må indføre dem
uden at betale punktafgift, men jeg tror du sikkert slipper hvis
du kun henter en af gangen.

Mvh Max



"Lars Christensen [6~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : "Lars Christensen [6~


Dato : 16-03-06 21:04

Max skrev:

>
> Uha, den var værre, egentlig tror jeg ikke man må indføre dem
> uden at betale punktafgift, men jeg tror du sikkert slipper hvis
> du kun henter en af gangen.

Ok.

Så lader jeg nok det projekt ligge. Hvis de kan fyldes for 150 - 175
kr. er det jo fint.

Lars


Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 21:21

Hej Lars

> Så lader jeg nok det projekt ligge. Hvis de kan fyldes for 150 - 175

Hold øje med tilbudsaviserne, 11 kg. flaskerne er tit på tilbud, f.eks.
i denne uge koster en bytter 144 kr. i Bilka.

Mvh Max



"Lars Christensen [6~ (16-03-2006)
Kommentar
Fra : "Lars Christensen [6~


Dato : 16-03-06 21:30

Max skrev:

> Hold øje med tilbudsaviserne, 11 kg. flaskerne er tit på tilbud,
> f.eks. i denne uge koster en bytter 144 kr. i Bilka.

Hej Max.

Tusind tak for rådet. Jeg glæder mig som en gal til vi får det sluttet
til. det er en mangeårig drøm at få gaskomfur.

Lars

Kaj (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Kaj


Dato : 17-03-06 14:17


Max <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4419c860$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Hej Lars
>
> > Så lader jeg nok det projekt ligge. Hvis de kan fyldes for 150 - 175
>
> Hold øje med tilbudsaviserne, 11 kg. flaskerne er tit på tilbud, f.eks.
> i denne uge koster en bytter 144 kr. i Bilka.
>
> Mvh Max
>
>
Jeg gav 154 kr. i Silvan i sidste uge .

Mvh
Kaj



Jens Åge Holm (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Åge Holm


Dato : 16-03-06 20:43

On Thu, 16 Mar 2006 15:28:17 +0000, "Lars Christensen [6720]"
=?iso-8859-1?Q? wrote:
>
> Hej.
>
> Vi skal have gaskomfur, og får besøg af smeden i næste uge, da han skal
> lave gasinstallationen. Inden da skal jeg have anskaffet et par
> gasflasker.
>
> Men jeg vil da gerne have lidt tips fra andre, der bruger gas.
>
> - Hvilken størrelse flasker kan anbefales til en fast installation?
>
> - Og er der forskel i hvordan det økonomisk ser ud ved ombytning af
> flaskerne?
>
> - Er der nogle størrelser det er billigere at bytte pr kg gas?
>
> Venligst
> Lars Christensen
> Fanø

Hej

Som andre siger så er en gul 11 kg. flaske fin til formålet. Den er også
den billigste at bytte pr. kg. gas.

Nu skriver du at du vil finde et par flasker inden smeden kommer forbi -
jeg vil mene at du sagtens kan nøjes med en enkelt til at starte med
medmindre du får et godt tilbud. De par installationer jeg har hørt om med
flaskegas der holder en flaske gas ½-1 år (uden at jeg dog vil hænges op
på det) så det er ikke sådan at man skal løbe efter gas hele tiden - og
man kan jo veje flasken engang imellem og følge med i forbruget.

Slutteligt - gas er det eneste rigtige at lave mad på

--
Mvh.
Jens Åge

Jakob Jeppesen (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 16-03-06 21:30


"Jens Åge Holm" <boost@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:pan.2006.03.16.19.42.38.606103@get2net.dk...
> On Thu, 16 Mar 2006 15:28:17 +0000, "Lars Christensen [6720]"
> =?iso-8859-1?Q? wrote:
>>
>> Hej.
>>
>> Vi skal have gaskomfur, og får besøg af smeden i næste uge, da han skal
>> lave gasinstallationen. Inden da skal jeg have anskaffet et par
>> gasflasker.
>>
>> Men jeg vil da gerne have lidt tips fra andre, der bruger gas.
>>
>> - Hvilken størrelse flasker kan anbefales til en fast installation?
>>
>> - Og er der forskel i hvordan det økonomisk ser ud ved ombytning af
>> flaskerne?
>>
>> - Er der nogle størrelser det er billigere at bytte pr kg gas?
>>
>> Venligst
>> Lars Christensen
>> Fanø
>
> Hej
>
> Som andre siger så er en gul 11 kg. flaske fin til formålet. Den er også
> den billigste at bytte pr. kg. gas.

Nemlig. I følge en sælger i BP Gas butikken i Aalborg kan det
slet ikke svare sig at bruge 22 eller 33 kgs flasker. De er meget
svære selv at bakse rundt med når de skal byttes og hvis BP skal
hente og bringe ombyttere så er en evt. besparelse på gasprisen
pist væk. Sammenholdt med at man jo ikke behøver at købe sin
gas hos BP, men f.eks. billigere i Bilka (som andre også nævner),
så bliver det uanset hvad dyrere med de store flasker.

>
> Nu skriver du at du vil finde et par flasker inden smeden kommer forbi -
> jeg vil mene at du sagtens kan nøjes med en enkelt til at starte med
> medmindre du får et godt tilbud. De par installationer jeg har hørt om med
> flaskegas der holder en flaske gas ½-1 år (uden at jeg dog vil hænges op
> på det)

Det vil jeg såmænd gerne støtte dig i. Her i hytten bruger vi ca.
1 kg gas om måneden og kogepladerne bliver da brugt mindst
5 af ugens dage.

> og man kan jo veje flasken engang imellem og følge med i forbruget.

Ja - eller vælge 10 kg letvægtsflaskerne (selvom de er en anelse
dyrere pr. kg gas) - her kan man se hvor meget der er tilbage.

/Jakob



Max (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-03-06 22:01

Hej

> Ja - eller vælge 10 kg letvægtsflaskerne (selvom de er en anelse
> dyrere pr. kg gas) - her kan man se hvor meget der er tilbage.

Ja, den løsning har jeg også valgt til min gasgrill som jeg flytter
meget rundt med, der er vægtbesparelsen jo betydelig.

Mvh Max



Jesper Hansen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 17-03-06 07:03

>
> Det vil jeg såmænd gerne støtte dig i. Her i hytten bruger vi ca.
> 1 kg gas om måneden og kogepladerne bliver da brugt mindst
> 5 af ugens dage.
>

Ok, jeg vil nu sige vi bruger en flaske ca hver 3. måned, og det efter
vi fik tætnet de samlinger VVS'eren havde begået (Det kunne da godt
være jeg skulle gå dem igennem igen, da det da lyder som om vi bruger
for meget)
Jeg startede med at købe 4 brugte flasker (100 kr/stk) og fik dem byttet
så snart jeg så et tilbud. Det har jeg gjort lige siden og det fungerer
fint.


Glæd dig til gas, den eneste ulempe er at man ikke kan forstå at man
ikke kan skrue rigtigt op når man laver mad hos vennerne der har el

Det der af og til bliver sagt med at gas sviner, oplever jeg som en
skrøne. Man skal dog være obs på at fedt fra madlavningen selvfølgelig
kan grisse noget mere end man er vandt til grundet de højere temp.


Mvh

Jesper

Carsten Keller (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 17-03-06 08:56

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> wrote in message
news:441a5120$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Glæd dig til gas, den eneste ulempe er at man ikke kan forstå at man ikke
> kan skrue rigtigt op når man laver mad hos vennerne der har el

Nogenlunde det samme jeg oplever når jeg prøver kogezoner uden induktion.
Når man først har prøvet det er der ingen vej tilbage...

Keller



Max (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-03-06 13:40

Hej Jesper

> vi fik tætnet de samlinger VVS'eren havde begået (Det kunne da
> godt være jeg skulle gå dem igennem igen, da det da lyder som om vi

Har du ikke sådan en lækdetektor på anlæget ?

Mvh Max



Jesper Hansen (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Jesper Hansen


Dato : 18-03-06 08:49


>
> Har du ikke sådan en lækdetektor på anlæget ?

Nej, hvad er det for en dims, har du et link, lyder som en genial ide.

Mvh

Jesper

Max (18-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 18-03-06 09:47

hej Jesper

>> Har du ikke sådan en lækdetektor på anlæget ?
>
> Nej, hvad er det for en dims, har du et link, lyder som en genial ide.

Jeg har arbejdet med gasinstallationer i fritidsfartøjer, og der er
man hysterisk med sikkerheden, noget jeg forstår temlig godt
efter at have set hvad en lille gaseksplotion medføre i sådan et
skib. I skibe bruger man sådan en tingest hvor man kan teste
om anlæget er helt tæt ved et tryk på en knap, bruges også i
campingvogne og lignende steder.

http://camper.dk/pages/print.asp?reqVarenummer='620110'

http://www.gaslox.com/

Mvh Max



Jakob Jeppesen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 17-03-06 21:43

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse news:441a5120$0$172$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>
>> Det vil jeg såmænd gerne støtte dig i. Her i hytten bruger vi ca.
>> 1 kg gas om måneden og kogepladerne bliver da brugt mindst
>> 5 af ugens dage.
>>
>
> Ok, jeg vil nu sige vi bruger en flaske ca hver 3. måned, og det efter vi fik tætnet de samlinger VVS'eren havde begået (Det
> kunne da godt være jeg skulle gå dem igennem igen, da det da lyder som om vi bruger for meget)

Jeg synes det lyder voldsomt.

Vi har haft (flaske)gas siden maj 2004 og vi har endnu
ikke brugt 2 flasker. Løseligt vurderet er der et par kg
tilbage i den der er i brug lige nu.

/Jakob



Anders Majland (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 17-03-06 16:28

> Nu skriver du at du vil finde et par flasker inden smeden kommer forbi -
> jeg vil mene at du sagtens kan nøjes med en enkelt til at starte med


Nu er der jo sådan at en gasflaske altid løber tør på et ubelejligt
tidspunkt, så jeg vil foreslå 2 flasker "snarest"

Men ja gas er rart i et køkken. Jeg har en årrække vænnet my til bygas i
valby så nu vil jeg have induktion "herude". Det er dyrere i anskafelse men
regulerer ligeså godt.



Max (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-03-06 16:42

Hej Anders

> Nu er der jo sådan at en gasflaske altid løber tør på et ubelejligt
> tidspunkt, så jeg vil foreslå 2 flasker "snarest"

Jeg kan kun give dig ret, dog kan man jo bo heldigt som jeg gør,
det tager omkring 5 min. at køre ned og bytte den på tanken :)

Mvh Max



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408952
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste