Isolation af ydervæg?
Fra : jfo

Dato : 16-03-06 12:24

Jeg har flyttet en væg længere ud i skunken. Det har min nabo ikke
(rækkehus).
Det medfører at jeg nu har en trekant på væggen ind mod naboen der er
uisoleret på
min side og på naboens side er 'trekanten' ude i hans skunk.

Det stykke af væggen vil jeg isolere. Har tænkt mig at lægge rockwool mod
væggen, træskelet udenover, dampspærre og så gipsplader. Skal der være nogen
luftspalte imellem to af disse lag eller er det ikke nødvendigt?

-Jfo

Fra : Mr. D

Dato : 16-03-06 13:13

> [...]
nogen
> luftspalte imellem to af disse lag eller er det ikke nødvendigt?

Den korrekte metode er vist et træskellet, og isolering mellem. En
dampspærre på og så gips til sidst..

Fra : jfo

Dato : 16-03-06 14:45

"Mr. D" <dan@noyb.xyz> wrote in message
> nogen
>
> Den korrekte metode er vist et træskellet, og isolering mellem. En
> dampspærre på og så gips til sidst..

Jeg isolerer på min side, da der ikke er adgang til naboens skunk.
Men mit spørgsmål er om der skal være et lag luft for ventilation imellem
nogle
af disse nevnte lag?

Jfo

Fra : Martin Bak

Dato : 16-03-06 16:06

"jfo" <fossadun@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Jeg isolerer på min side, da der ikke er adgang til naboens skunk.
> Men mit spørgsmål er om der skal være et lag luft for ventilation imellem

Jeg vil give Anders ret, den pæneste løsning ville være, at isolere
trekanten i naboens skunk. I det tilfælde skal der ikke være hverken
dampspærre eller luft.

Hvis du isolerer på din egen side, så er svaret på spørgsmålet om hvorvidt
der skal være luft til ventilation af den indvendige isolering du laver,
...nej. Det skal der ikke.

Martin

Fra : jfo

Dato : 17-03-06 08:33

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> der skal være luft til ventilation af den indvendige isolering du laver,

Tak alle sammen.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-06 12:48

> [...]
> uisoleret på
> min side og på naboens side er 'trekanten' ude i hans skunk.

Er der adgang til skunken ? Selvom der ikke er så overvej om det kan lade
sig gøre at få adgang ved at flytte nogle tagplader eller lign - Det vil
imho være den pæne løsning (og skal selfølgelig gøres uden udgift og med
minimale gener for naboen)