/ Forside / Teknologi / Internet / E-Mail / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
spam tunderbird
Fra : 0h-paradis


Dato : 16-03-06 00:16

når Tunderbird 1.5 dk finder spam skulle flytte dem til spam filteret,
men de forsvinder helt, dog er spam filteret markeret med kraftig, men
som sagt tom.
Jeg har afinstalleret tunderbird via kontrolpanel og installeret den
igen, men tunderbird er så på plads med alt som det var før.

Hvorfor bliver Spam væk?
Hvorfor kommer tunderbird tilbage i den opsætning der var?


--
Mvh
fra Paradiset



 
 
Kim Ludvigsen (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 16-03-06 16:20

Den 16-03-06 00.15 skrev 0h-paradis følgende:
> når Tunderbird 1.5 dk finder spam skulle flytte dem til spam filteret,
> men de forsvinder helt, dog er spam filteret markeret med kraftig, men
> som sagt tom.

Hvilken visning har du valgt i rullemenuen ud for Vis?

> Jeg har afinstalleret tunderbird via kontrolpanel og installeret den
> igen, men tunderbird er så på plads med alt som det var før.
>
> Hvorfor kommer tunderbird tilbage i den opsætning der var?

Programmet og dine brugeroplysninger ligger to forskellige steder, og
brugeroplysningerne fjernes ikke ved en afinstallation.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.
http://kimludvigsen.dk

0h-paradis (16-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 16-03-06 17:04

Kim Ludvigsen skrev:

>
> Hvilken visning har du valgt i rullemenuen ud for Vis?
>

> Programmet og dine brugeroplysninger ligger to forskellige steder, og
> brugeroplysningerne fjernes ikke ved en afinstallation.
>

Jeg har valgt alle i rullemenuen

Kan man fjerne brugeroplysningerne

På forhånd tak

Jørgen
--
Mvh
fra Paradiset



Kim Ludvigsen (16-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 16-03-06 17:16

Den 16-03-06 17.04 skrev 0h-paradis følgende:

> Kan man fjerne brugeroplysningerne

Ja. Luk Thunderbird, klik på startknappen i Windows, og klik på Kør.
Skriv: %appdata% og klik på OK. Mappen Thunderbird indeholder alle dine
brugeroplysninger. I stedet for at slette den, kan du nøjes med at
omdøbe den, fx til Thunderbird-backup, så du senere kan gendanne dine
data. Når du starter Thunderbird næste gang, vil den opføre sig som
allerførste gang du installerede programmet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få styr på irriterende hjemmesider ved at bruge aktive bogmærker.
http://kimludvigsen.dk

0h-paradis (16-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 16-03-06 18:40

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 16-03-06 17.04 skrev 0h-paradis følgende:
>
>> Kan man fjerne brugeroplysningerne
>
> Ja. Luk Thunderbird, klik på startknappen i Windows, og klik på Kør.
> Skriv: %appdata% og klik på OK. Mappen Thunderbird indeholder alle dine
> brugeroplysninger. I stedet for at slette den, kan du nøjes med at
> omdøbe den, fx til Thunderbird-backup, så du senere kan gendanne dine
> data. Når du starter Thunderbird næste gang, vil den opføre sig som
> allerførste gang du installerede programmet.
>
Tak for hjælpen, så er der oprettet en ny brugeroplysning, så må vi se
om det hjælper på de forsvundne spam

Hilsen
Jørgen

--
Mvh
fra Paradiset



0h-paradis (16-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 16-03-06 22:46

Så skete det jeg frygtede.
Jeg nåede at se jeg fik en mail fra Telmore

den forsvandt i spam mappen som ulæst, men den var der ikke så jeg kan
ikke markere som ikke spam.

Hvad gør jeg?


--
Mvh
fra Paradiset



Kim Ludvigsen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-03-06 10:01

Den 16-03-06 22.46 skrev 0h-paradis følgende:

> den forsvandt i spam mappen som ulæst, men den var der ikke så jeg kan
> ikke markere som ikke spam.

Hvad har du opsat spamfiltret til at gøre? Funktioner => Håndtering af
spam => har du valgt at få slette spam efter et antal dage, og i så
fald, hvor mange?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox.
http://kimludvigsen.dk

0h-paradis (17-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 17-03-06 10:56

Kim Ludvigsen skrev:
1
> Hvad har du opsat spamfiltret til at gøre? Funktioner => Håndtering af
> spam => har du valgt at få slette spam efter et antal dage, og i så
> fald, hvor mange?
>

Marker ikke meddelser som spam, hvis afsender står i adressebog

Flyt indkomne medderser der genkendes som spam til mappen spam på email

Når du marker meddelser som spam flyt til mappen spam

--
Mvh
fra Paradiset

Jørgen



Kim Ludvigsen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-03-06 12:21

Den 17-03-06 10.56 skrev 0h-paradis følgende:

> Når du marker meddelser som spam flyt til mappen spam

Altså ikke flueben ud for "Slet automatisk..."? Prøv at slå spam-log
til, måske det kan hjælpe med at se, hvad der sker. Husk at slå den fra
igen senere, ellers kan den vokse sig meget stor og sløve Thunderbird
unødigt.

Du kan også prøve, om du kan finde spammailene manuelt. Klik på
startknappen => kør => skriv: %appdata%/thunderbird/profiles => klik på
ok. Åbn profilmappen - den med en række tilfældige bogstaver og tal =>
Åbn mappen Mail => Åbn mappen med dine mails (lokalmappen eller dit
kontonavn) => Åbn filen Junk med et program som Notesblok, og du kan
læse alle mails i spammappen i rent tekstformat. Vær opmærksom på, at
der er to filer, der hedder Junk, den ene har ingen filtype, det er den,
du skal have fat i.

Det er måske nemmere blot at bruge søgefunktionen i Windows til at finde
filen Junk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis antivirus med AVG AntiVirus.
http://kimludvigsen.dk

0h-paradis (17-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 17-03-06 14:32

Kim Ludvigsen skrev:
> Den 17-03-06 10.56 skrev 0h-paradis følgende:
>
>> Når du marker meddelser som spam flyt til mappen spam
>
> Altså ikke flueben ud for "Slet automatisk..."? Prøv at slå spam-log
> til, måske det kan hjælpe med at se, hvad der sker. Husk at slå den fra
> igen senere, ellers kan den vokse sig meget stor og sløve Thunderbird
> unødigt.
>
> Du kan også prøve, om du kan finde spammailene manuelt. Klik på
> startknappen => kør => skriv: %appdata%/thunderbird/profiles => klik på
> ok. Åbn profilmappen - den med en række tilfældige bogstaver og tal =>
> Åbn mappen Mail => Åbn mappen med dine mails (lokalmappen eller dit
> kontonavn) => Åbn filen Junk med et program som Notesblok, og du kan
> læse alle mails i spammappen i rent tekstformat. Vær opmærksom på, at
> der er to filer, der hedder Junk, den ene har ingen filtype, det er den,
> du skal have fat i.
>
> Det er måske nemmere blot at bruge søgefunktionen i Windows til at finde
> filen Junk.
>
Ja så kan jeg se emailen, men jeg viste godt hvad der stod i den via
pop tray.

Men jeg vil gerne have mulighed for at spam , hvis jeg skulle få noget
markeret ved en fejl.

Jeg har prøvet at have spam log slået til, men jegved ikke hvad jeg skal
bruge den til.

nej jeg har ikke aut. sletning aktiveret

Kan det have niget at gøre med at jeg har 3 email programmer under fra,
jeg tror det er kommet efter jeg har været inde og sætte en anden mail
konto op så der er nu to plus news

--
Mvh
fra Paradiset



Kim Ludvigsen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Kim Ludvigsen


Dato : 17-03-06 20:20

Den 17-03-06 14.31 skrev 0h-paradis følgende:

> Men jeg vil gerne have mulighed for at spam , hvis jeg skulle få noget
> markeret ved en fejl.

Det forstår sig, jeg er også nogle gange lidt for hurtig til at klikke.

> Jeg har prøvet at have spam log slået til, men jegved ikke hvad jeg skal
> bruge den til.

Det var mest for at se, om mailen blev flyttet over i spammappen. Men
det har du jo så konstateret ved at kigge i Junk-filen.

> Kan det have niget at gøre med at jeg har 3 email programmer under fra,
> jeg tror det er kommet efter jeg har været inde og sætte en anden mail
> konto op så der er nu to plus news

Det tror jeg ikke. Jeg har fem forskellige mailkonti og lige så mange
forskellige news-servere, og jeg har ikke problemer med at læse mailene.

Jeg ved ikke, om Junk-filerne kan risikere at være beskadigede. Hvis der
ikke er noget i Junk-mappen, som du vil gemme, kan du prøve følgende:
Luk Thunderbird. Åbn mappen med filen Junk, lav en kopi af den og flyt
kopien ud på skrivebordet. Åbn Junk (den i mailmappen) med Notesblok og
slet alt i filen, gem filen. Flyt filen Junk.msf ud på skrivebordet.
Genstart Thunderbird.

Får du problemer med Thunderbird, kan du flytte de to filer fra
skrivebordet og tilbage i mailmappen (Thunderbird skal være lukket).
Spørg her, inden du gør noget, hvis du er i tvivl.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær at bruge Google som lommeregner.
http://kimludvigsen.dk

0h-paradis (17-03-2006)
Kommentar
Fra : 0h-paradis


Dato : 17-03-06 21:46


>
> Jeg ved ikke, om Junk-filerne kan risikere at være beskadigede.

Det hjalp tilsyneladende, nu er der i hvert fald synlig spam i mappen
når jeg marker som spam.
jeg markerede først mår du marker som spam så flyt til mappen spam.
Det eneste der skete var at spam ikonet byttede navn til ikke spam.

så markerede jeg flyt indkommende mail der genkendes som spam til mappen
spam på email.
så forsvandt spammet til mappen, så nu må jeg se når der kommer noget
der er genkendt om det så virker, men mon ikke.

Ellers kommer jeg tilbage


Tak for hjælpen

mvh

Jørgen

--
Mvh
fra Paradiset



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408938
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste