Prisen på vand
Fra : Max

Dato : 13-03-06 21:31

Hej

Så kom den årlige vandregning, prisen på en kubikmeter er
4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god
grund til at spare på vandet.

Mvh Max

Fra : LarsJ

Dato : 14-03-06 07:26

Max skrev:
> [...]
> 4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
> prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god

Ja, selv om der kan være alle mulige gode idealistiske grunde til at
spare på ressourcerne, så er penge nu engang det bedste incitament

Lars

Fra : Lars Knudsen

Dato : 14-03-06 09:00

On Mon, 13 Mar 2006 21:31:05 +0100, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Så kom den årlige vandregning, prisen på en kubikmeter er
>4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
>prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god
>grund til at spare på vandet.

Ahh.. Jeg bliver helt glad for at vi har vores helt egen boring og
vandpumpe når jeg læser den slags

** Lars

Fra : Rene Joergensen

Dato : 14-03-06 10:57

> [...]

> 4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
> prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god

Det var da billigt.

--
-René

Fra : TT

Dato : 14-03-06 11:08

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Det var da billigt.
>
> --
> -René

Hvormange liter vand siger man at en dryppende hane, eller et rendene toilet
bruger i døgnet - anyone ?

-Torben

Fra : Max

Dato : 14-03-06 11:44

Hej

> Hvormange liter vand siger man at en dryppende hane, eller et rendene
> toilet bruger i døgnet - anyone ?

En vandhane der drypper med en dråbe i sekundet giver et merforbrug
på 7 kubikmeter og et toilet der løber så det næsten ikke kan ses giver
et merforbrug på 100 kubikmeter pr. år.

Taget fra en folder fra vandværket.

Mvh Max

Fra : Gunnar007

Dato : 14-03-06 16:56

> et toilet der løber så det næsten ikke kan ses giver
> et merforbrug på 100 kubikmeter pr. år.

Svarer ovenstående ikke til ca 1 liter i timen.. Kan man ikke se det ??

Hilsen G

Fra : Max

Dato : 14-03-06 17:29

Hej Gunnar

> Svarer ovenstående ikke til ca 1 liter i timen.. Kan man ikke se det

Hvor står det ?

Mvh Max

Fra : Gunnar007

Dato : 14-03-06 18:58

Max skrev i en meddelse
"En vandhane der drypper med en dråbe i sekundet giver et merforbrug
på 7 kubikmeter og et toilet der løber så det næsten ikke kan ses giver
et merforbrug på 100 kubikmeter pr. år"

Svarer 100 kubik ikke sådan ca til en liter i timen.. ??
Og Hvis det passer sådan ca med en liter, burde man så ikke kunne se det.. ?

Hilsen G

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-03-06 19:35

Gunnar007 wrote:
> [...]
>
> Svarer 100 kubik ikke sådan ca til en liter i timen.. ??
> Og Hvis det passer sådan ca med en liter, burde man så ikke kunne se

100 m3/år svarer til 11,4 l/h eller 3,2 ml/s.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Max

Dato : 14-03-06 20:05

Hej Gunnar

> Og Hvis det passer sådan ca med en liter, burde man så ikke kunne se
> det.. ?

Er der da nogen der har skrevet at det ikke kan ses ?

Mvh Max

Fra : Gunnar007

Dato : 15-03-06 20:00

> Er der da nogen der har skrevet at det ikke kan ses ?
>
> Mvh Max

Du skrev da selv, "og et toilet der løber så det næsten ikke kan ses giver
et merforbrug på 100 kubikmeter pr. år."

Når jeg læser det, opfatter jeg det som, at man virkelig skal se godt efter
for at se det løber.

Næsten ikke ses, er det så at man kan se det, eller ikke kan se det !!

Hilsen G

Fra : Max

Dato : 15-03-06 20:04

Hej Gunnar

> Når jeg læser det, opfatter jeg det som, at man virkelig skal se godt
> efter for at se det løber.

Ja, men man kan se det.

Mvh Max

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-03-06 20:19

"TT" <trp@(fjern)hajq.dk> skrev> Hvormange liter vand siger man at en
dryppende hane, eller et rendene toilet
> bruger i døgnet - anyone ?

5 dråber er ca. en ml, så drypper den hvert sek., bliver det 17,3 liter i
døgnet eller 6,3 m3 om året.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Max

Dato : 14-03-06 21:47

Hej TT

> Hvormange liter vand siger man at en dryppende hane, eller et rendene
> toilet bruger i døgnet - anyone ?

Jeg har scannet tabellen fra vandværket og lagt den i dk.binaer
under navnet Vandspild.

Mvh Max

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 14-03-06 11:36

> Så kom den årlige vandregning, prisen på en kubikmeter er
> 4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
> prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god
> grund til at spare på vandet.

Det var dyrt, vi gir ca. 10,- pr meter.

Stef

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 14-03-06 12:50

Stefan Jacobsen wrote:

> Det var dyrt, vi gir ca. 10,- pr meter.

Inklusiv kloakafgift?

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg mads@dydensborg.dk http://www.madsdydensborg.dk/

You may not use the Software in connection with any site that disparages
Microsoft, MSN, MSNBC, Expedia, or their products or services, infringe any
intellectual property or other rights of these parties, violate any state,
federal or international law, or promote racism, hatred or pornography.
- Part of MS Frontpage 2002 EULA

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-03-06 23:50

> Inklusiv kloakafgift?
>
> Mads

Jeps bor på landet, årlig vandafledning 520,- mener jeg det er, og så en
flad 5'er for vandet (lokalt vandværk). Det er kanon.

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-03-06 23:56

Nææ det er dyrere 11,88,- pr meter http://www.gimming.dk/takstblad.htm +
afledningsafgift kan ikke lige finde den, men det er ikke meget da vi ikke
er tilsluttet off. kloak.

Stef

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-06 18:04

Stefan Jacobsen wrote:
> Det var dyrt, vi gir ca. 10,- pr meter.
> Stef

Er du sikker ?

Jeg bor i Hillerød - der prisen på selve vandet også 10,25 kr -
men dertil kommer vandafledningsafgifter og hvad eller kommer på
til ca 25 kr, så prisen ender omkring 35 kr pr kubikmeter.

Her er prisen i Hillerød:

http://www.hillerod.dk/Service%20til%20dig/El,%20vand%20og%20varme/Priser/Vandpriser.aspx

Jan

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 16-03-06 23:50

Fra : Thomas

Dato : 14-03-06 21:37

> [...]
> 4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
> prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god

Ja, det er snart så dyrt, at man må fortynde det.......

/ths

Fra : Max

Dato : 14-03-06 21:40

Hej Thomas

> Ja, det er snart så dyrt, at man må fortynde det.......

Ja, jeg er gået over til at drikke min Whiskey ren.

Mvh Max

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-03-06 10:05

> [...]

>4,30 kr., men når alle afgifter og bidrag er lagt til, ja så er
>prisen altså 30,03 kr. på en kubikmeter, så der er en god

Det er snart billigere at bruge deodorant
mvh Ebbe

Fra : Dan Andersen

Dato : 15-03-06 21:59

Derfor er det også en god idee at bruge regnvand til toilet og tøjvask.
Ta´en kigger forbi min hjemmeside!

--
Med venlig hisen
Dan Andersen