isoleringskrav
Fra : Fam. Ramlov

Dato : 13-03-06 21:27

Hej
Er der nogle her i ng der kan fortælle mig hvad kravet er til tykkelsen af
isolering mellem spær/ skråvæg på 1. sal.
Byggeriet er påbegyndt før 31-12-05.

mvh
Søren

Fra : Jakob Larsen

Dato : 13-03-06 21:48

"Fam. Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogle her i ng der kan fortælle mig hvad kravet er til tykkelsen af
> isolering mellem spær/ skråvæg på 1. sal.
> Byggeriet er påbegyndt før 31-12-05.

200 mm "på skrå"
250 mm vandret og lodret

Jakob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-03-06 22:56

"Jakob Larsen" <jane-jakob@larsen.mail.dk> wrote in message

> "Fam. Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> 200 mm "på skrå"
> 250 mm vandret og lodret

jeg har nu hørt noget om nye krav på 400mm?

Fra : TT

Dato : 14-03-06 07:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> "Jakob Larsen" <jane-jakob@larsen.mail.dk> wrote in message

> jeg har nu hørt noget om nye krav på 400mm?

Før 31.12.05 ?

-Torben

Fra : Jakob Larsen

Dato : 14-03-06 08:12

> Før 31.12.05 ?

De nye krav trådte i kraft den 31.12.05 med en overgangsperiode indtil
31.03.06, hvilket betyder at hvis byggeansøgningen indgår til teknisk
forvaltning inden den 31.03.06, kan byggeriet isoleres efter de gamle
regler...
se evt. mere på www.ebst.dk

Jakob

Fra : TT

Dato : 14-03-06 11:06

"Jakob Larsen" <jbl(slet-dette)@augustenborg.sydals.dk> skrev i en
meddelelse news:44166cb5$0$27513$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
> 31.03.06, hvilket betyder at hvis byggeansøgningen indgår til teknisk
> forvaltning inden den 31.03.06, kan byggeriet isoleres efter de gamle

Ja, derfor kan jeg heller ikke forstå 400mm. men igen efter 31.03.06 er det
jo en samlet varmetabsberegning der skal afgøre hvormeget og hvor ikke ?

-Torben

Fra : jones_net

Dato : 14-03-06 08:28

"Fam. Ramlov" <ramlovFJERN@post3.tele.dk> wrote in message
> Hej
> Er der nogle her i ng der kan fortælle mig hvad kravet er til tykkelsen af
> isolering mellem spær/ skråvæg på 1. sal.
> Byggeriet er påbegyndt før 31-12-05.

200 mm som andre har skrevet, men hvis du kan få plads til mere, så er det
kun til din egen fordel

Hvis dine nuværende spær er 180 - 200 mm, så skal du alligevel have lagt
noget extra træ på, og så kan du lige så godt tage 120 mm træ på, så du
reelt hra plads til 2x120 mm plus de 5 cm til luft under taget.
Det er ikke sjovt, hvis det ene lag skal ligge halvejs ind over det gamle
spær og det nye stykke afstandtræ - så skal du skære alt for meget!

/J

Fra : jones_net

Dato : 14-03-06 08:56

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Det er ikke sjovt, hvis det ene lag skal ligge halvejs ind over det gamle
> spær og det nye stykke afstandtræ - så skal du skære alt for meget!

Ahhh, nu ved jeg hvorfor du spørger - så er du jo ligeglad med hvordan man
kan efterisolere lettest

For andre:
Se indlægget "Fejl i forbindelse med renovering af tag" i dk.videnskab.jura
13/3-2006 16:10

/J