spot lamper i loftet
Fra : Stefan Jensen

Dato : 13-03-06 16:40

Er det tilladt at sætte spot-lamper i lofter hvis den øverste den af lampen
stikker direkte op i isoleringen?? kan de ikke være brandfarligt da
spot-lamper bliver meget varme.
hvad kan der evt. gøres?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 13-03-06 17:33

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det tilladt at sætte spot-lamper i lofter hvis den øverste den af
> lampen stikker direkte op i isoleringen?? kan de ikke være brandfarligt da
> spot-lamper bliver meget varme.
> hvad kan der evt. gøres?
Der er flere regler der skal overholdes i forbindelse
med opsætning af disse indbygningsspot.
Det smarteste ville være at lade en trikker ordne
det. Han kender til div regelsæt, som skal overholdes.
Selvom jeg er udlært trikker (har være væk fra faget
i snart 20 år) så har jeg opgivet at lave det herhjemme.
Det er meget omstændigt, og så kan jeg ikke tåle at
rode med isoleringsmateriale.

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 13-03-06 17:45

Stefan Jensen fik sine fingre den 13 mar 2006 til at fremtrylle
følgende i dk.fritid.hus-og-have:

> Er det tilladt at sætte spot-lamper i lofter hvis den øverste den
> af lampen stikker direkte op i isoleringen?? kan de ikke være
> brandfarligt da spot-lamper bliver meget varme.
> hvad kan der evt. gøres?

Til at starte med, må halogenlamper ikke sættes direkte under
isoleringen, ikke dem som du køber i et byggermarkede. Men Solar
(elgrosist), er kommet med nogle lamper som må sættes direkte op i loft
med isolering. Du kan finde ud af hvilke lamper der er mærket, ved at
kigge ind på www.sik.dk

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-03-06 17:57

"apollo14 aka Kenneth Rugaard" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse news:Xns9785B485C98A9apollo14dkgmailcom@62.243.74.162...
> [...]
> (elgrosist), er kommet med nogle lamper som må sættes direkte op i loft
> med isolering. Du kan finde ud af hvilke lamper der er mærket, ved at

Kan du hjælpe med et mere direkte link til Solars spot?

Pft.

/Jakob

Fra : SB

Dato : 13-03-06 18:15

"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> meddelelse news:Xns9785B485C98A9apollo14dkgmailcom@62.243.74.162...

> Kan du hjælpe med et mere direkte link til Solars spot?

Man kan købe "hætter" til at sætte over, med udluftning i toppen, koster
mellem 100 og 200 kr.
Ellers kan du sætte en urtepotte over, der står på pakken med lamper hvor
meget plads der skal være frit omkring dem, og man kan få mange urtepotter
for 200 kr.

Søren

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 13-03-06 18:31

"SB" <sfbFJERN_DETTE@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse news:FMhRf.16522$6O2.1084@news.get2net.dk...

> [...]
> Ellers kan du sætte en urtepotte over, der står på pakken med lamper hvor meget plads der skal være frit omkring dem, og man kan

Hætterne kender jeg godt - urtepotterne er mig bekendt ikke
en lovlig løsning...

/Jakob

Fra : Tony Petersen

Dato : 13-03-06 19:50

> Kan du hjælpe med et mere direkte link til Solars spot?

Det er denne model du kan bruge
http://www.elvvs.dk/category.1944.article.21295

Fra : TT

Dato : 13-03-06 18:32

> [...]
> Er det tilladt at sætte spot-lamper i lofter hvis den øverste den af
> lampen stikker direkte op i isoleringen?? kan de ikke være brandfarligt da

Dem jeg er ved at sætte op koster under 50 kroner stykket - de må skubbes
ind i isoleringen... Findes i 2 størrelser og massere af farver, jeg køber
dem af min elektriker - kan ikke navnet desværre.

Mvh. Torben

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 13-03-06 20:25

Stefan Jensen wrote:
> Er det tilladt at sætte spot-lamper i lofter hvis den øverste den af lampen
> stikker direkte op i isoleringen?? kan de ikke være brandfarligt da
> spot-lamper bliver meget varme.
> hvad kan der evt. gøres?

Spørg i gruppen dk.teknik.el.

Der kan du få kommentarer fra fagfolk.