fældning
Fra : Tina

Dato : 13-03-06 13:02

Vi er simpelthen ved at få fnidder. Vores dejlige japanske spids fælder
fuldstændigt vildt, ja det er der jo ikke noget nyt i eftersom han gør det 2
gange om året, og har gjort det i 8 år nu. Men der er hår overalt,
støvsugeren er snart slidt op, og selv den daglige støvsugning kniber med at
holde problemet nede. Ungerne fnugrulles hver morgen inden de skal i
skole*griner*

Jeg vasker ham for at få de værste løse hår af og for at afkorte fældningen,
og jeg børster ham dagligt, og får enormt meget pels og underuld af. Men
ligelidt hjælper det. Så er det lige jeg tænkte er der en eller anden der
sidder inde med et virkeligt godt tip til hvordan man slipper for hundehår
allesteder??

Findes der en speciel børste der tager ALLE de løse hår ved den daglige
børstning, eller er der ikke andet at gøre end at klippe ham skaldet eller
bytte ham til en mexikansk hårløs allergihund eller hvad de nu hedder?? (det
sidste er en joke)

Hvad gør i andre midt i dette hårmareridt??

Tina

Fra : jopa

Dato : 13-03-06 13:40

Tina skriblede bla:

> Hvad gør i andre midt i dette hårmareridt??

Støvsuger hver dag.
Støvsuger hunden hver dag.
Bruger børsten hver dag.
Giver den lakseolie hver dag og håber det begynder at virke en dag.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tina

Dato : 13-03-06 15:32

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> Tina skriblede bla:

> Støvsuger hver dag.
> Støvsuger hunden hver dag.
> Bruger børsten hver dag.
> Giver den lakseolie hver dag og håber det begynder at virke en dag.

Hvad gør lakseolie hvis altså det virker??

Alt det andet gør jeg jo i forvejen undtagen støvsuger hunden, da han
flygter ud i haven så snart jeg finder støvsugeren*G*

Fra : jopa

Dato : 13-03-06 17:02

Tina skriblede bla:

> Hvad gør lakseolie hvis altså det virker??

Skulle efter sigende have en gavnlig indvirkning på bla fælderiet.
Er lige begyndt så ved ikke lige om det virker, men andre herinde har haft
glimrende resultater (siger de) med det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-03-06 20:03

> Støvsuger hver dag.
> Støvsuger hunden hver dag.
> Bruger børsten hver dag.
> Giver den lakseolie hver dag og håber det begynder at virke en dag.

Hmmm.. gad vide om man ikke kan opdrage sin hund til ikke at fælde,
det har måske noget med manglende lederskab fra vores side at gører

/Jens (hvis hunde også fælder helt vildt)

Fra : fam. Ager

Dato : 13-03-06 20:50

> Hmmm.. gad vide om man ikke kan opdrage sin hund til ikke at fælde,
> det har måske noget med manglende lederskab fra vores side at gører
>
> /Jens (hvis hunde også fælder helt vildt)
>
>---------------

HA!!.. måske derfor mine ikke fælder noget af betydning..((-;
mvh. marie

Fra : jopa

Dato : 13-03-06 21:34

pwh skriblede bla:
> Hmmm.. gad vide om man ikke kan opdrage sin hund til ikke at fælde,
> det har måske noget med manglende lederskab fra vores side at gører

Ja det har det for dit vedkommende hos dig er det jo tæven der
bestemmer.
Men jeg tror nærmere at der er tale om en mangeltilstand hvad angår
vitaminer, mineralstoffer og vigtige aminosyrer.
Ekstra tilførsel af disse stoffer har vist en god effekt "har jeg læst".

Derfor er et ordentligt foder alfa og omega og folk der bare tror at hunden
kan leve af menneskelige rester fra aftensmaden er på gale veje.
Blot mine 10 cents
Ved godt det kan lyde lidt selvmodsigende da min også fælder af H til, men
Schæferen skal vist fælde

Barf fodring skulle også hjælpe, derfor får min et par katte om ugen.
Den foretrækker dem med halsbånd
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Søren LH

Dato : 13-03-06 22:05

> Schæferen skal vist fælde

Slet ikke. Jeg har schæfer, og selv efter fjorten dage uden rengøring kan
jeg ikke finde et eneste hundehår på gulvet.

> Barf fodring skulle også hjælpe

Det ville jeg prøve.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 13-03-06 22:19

Søren LH skriblede bla:

> Slet ikke. Jeg har schæfer, og selv efter fjorten dage uden rengøring
> kan jeg ikke finde et eneste hundehår på gulvet.

Bare vent Søren din er jo bette endnu så det kan komme.
Min begyndte ikke at fælde før den var omkring et år

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-06 06:14

> Ja det har det for dit vedkommende hos dig er det jo tæven der
> bestemmer.

Det må jeg jo indrømme

> Men jeg tror nærmere at der er tale om en mangeltilstand hvad angår
> vitaminer, mineralstoffer og vigtige aminosyrer.
> Ekstra tilførsel af disse stoffer har vist en god effekt "har jeg
> læst".

Jeg giver nu også mine Omega 3 olie i maden,
det kunne værer man skulle prøve med en teskefuld epoxylim i stedet for

/Jens

Fra : Tina

Dato : 14-03-06 06:44

> Jeg giver nu også mine Omega 3 olie i maden,
> det kunne værer man skulle prøve med en teskefuld epoxylim i stedet for

Jamen jamen ekstra tilskud af dit eller dat samt det bedste af det bedste
foder er nok meget godt, men hunden skal vel fælde vinterpelsen uanset??, de
racer der altså sætter sådan en.

Jeg mener bare at uanset hvad min får for ikke at fælde vil han da dø af et
hedeslag til sommer hvis han beholder alt det fåreuld han har nu, han ligner
nærmest en krydsning med et får, han har aldrig haft så stor og flot en pels
som i år, han er virkelig flot, men sikke et mareridt nu hvor han smider den
igen. Derfor jeg håbede der måske var nogle der sad inde med et råd om at
hvis man liiige gjorde sådan og sådan var fældningen hurtigt ovre

Mange hilsner
Tina

Fra : jopa

Dato : 14-03-06 12:11

Tina skriblede bla:
> [...]
> mareridt nu hvor han smider den igen. Derfor jeg håbede der måske var
> nogle der sad inde med et råd om at hvis man liiige gjorde sådan og
Klart de skal udvikle og tabe pels alt efter årstiderne men nogen bla min
opfører sig som om tiderne skifter hver måned.
Det er så godt at man har en kraftig støvsuger.
Tror blot man skal affinde sig med fældningen når hunden ellers er rask.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-06 19:25

Tina wrote:

> Jamen jamen ekstra tilskud af dit eller dat samt det bedste af det
> bedste foder er nok meget godt, men hunden skal vel fælde
> vinterpelsen uanset??, de racer der altså sætter sådan en.

Helt enig, jeg laver såmænd bare lidt pjat
Jeg har endnu ikke hørt at det er unormalt at hunde fælder,
bortset fra de få racer der skal klippes.

/Jens

Fra : Søren LH

Dato : 14-03-06 17:25

"Tina" <12399@99321.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg mener bare at uanset hvad min får for ikke at fælde vil han da dø af
> et hedeslag til sommer hvis han beholder alt det fåreuld han har nu,

Det tror jeg ikke, hundes afkøling sker ikke gennem pelsen. Ellers ville de
få hedeslag selv med sommerpels.

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 15-03-06 06:25

Fra : jopa

Dato : 14-03-06 11:02

pwh skriblede bla:

> Jeg giver nu også mine Omega 3 olie i maden,
Når jeg er færdig med min 2 l dunk så gider jeg da ikke det mere.
Det hjælper tilsyneladende ikke en døjt.

Min går ude det meste af dagen og smider pelsen indenfor .Den vil
tilsyneladende ikke have alle de hår i sin hundegård.

Nå men hvem siger det skal være problemfrit at have sådan et utyske.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 14-03-06 19:29

> Når jeg er færdig med min 2 l dunk så gider jeg da ikke det mere.
> Det hjælper tilsyneladende ikke en døjt.

Jeg tror nu ikke at det er noget pjat, du har jo selv været smaskmudsundelig
på mines flotte skinnende pels.
Men pas på med for megen olie, der er altså kalorier i skidtet

> Min går ude det meste af dagen og smider pelsen indenfor .Den vil
> tilsyneladende ikke have alle de hår i sin hundegård.

Møghund

> Nå men hvem siger det skal være problemfrit at have sådan et utyske.

Slet ikke en Schæfer

/Jens

Fra : fam. Ager

Dato : 14-03-06 08:50

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse

> Barf fodring skulle også hjælpe, derfor får min et par katte om ugen.
> [...]
----------------------

jeg tror at det er barfen der gør det her, de tidligere korthårshunde jeg
har haft,som har fået alm. tørfoder, har fældet væsenligt mere end de jeg
har nu, det med stikkende hår der sidder overalt, og stryger af hver gang
man kæler med hundene, det ser jeg ikke mere. selvfølgelig ryger der noget
af, men slet ikke noget der ligner et problem overhovedet. den lille har en
trimmepels, så han fælder slet ikke.

tidligere anbefalede man tilskud af b vitamin hvis hunden fældede unormalt
meget, men det burde ikke være nødvendigt hvis man fodrer med et godt foder.
jeg kan huske da jeg arbejdede i dus med dyrene, der blev solgt rigtig meget
flydende b vitamin til formålet, ølgær har vist samme effekt.

mvh. marie

Fra : Kito

Dato : 14-03-06 07:23

> [...]
> (det sidste er en joke)
>
> Hvad gør i andre midt i dette hårmareridt??

Hej Tina, jeg har ikke helt samme problem nu. da mine hunde går ude om dagen
og smider det meste udenfor.
Men ved en tidligere hund fik jeg det råd at jeg skulle give hunden ølgær
for at give den en flottere pels, som ikke fældede så meget. Det hjalp i mit
tilfælde.>
Der findes måske midler der er lige så gode, men sikkert ikke lige så
billige.

vh
Poul