Lundehund syndrom ?
Fra : Martin Kirk

Dato : 12-03-06 19:12

Hej Gruppe
Er der nogen der kender til Lundehund syndrom, vi har en Islandsk Fårehund
der er syg og vi ønsker mere information, så hvis der er nogen her i gruppen
der kan fortælle noget mere, eller finde link på dansk om sygdommen så vi
kan blive klogere, på om vi skal aflive vores lille hund, eller den kan leve
med det.

--
FØLG SØSPORTENS SIKKERHEDSRÅD.
Giv ikke anledning til uro : RING HJEM

Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

Fra : Peter

Dato : 12-03-06 22:14

"Martin Kirk" <M.Kirk@(slet)oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gruppen der kan fortælle noget mere, eller finde link på dansk om
> sygdommen så vi kan blive klogere, på om vi skal aflive vores lille hund,

Hvis du kan læse tysk er her et link:
http://www.quistel.de/html/lundehundsyndrom.html

Peter

Fra : turi-roe@online.no

Dato : 14-03-06 08:59
Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 14-03-06 14:33

Hej
jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det er for en sygdom.
Hedder det lundehund syndromet ? og hvordan udarter det sig. ?

mvh susanna

Fra : Martin Kirk

Dato : 14-03-06 21:37

Hej Susanne
Det heder Lundehund syndrom i daglig tale eller "Intestinal lymfangiektasi"
det udarter sig som ofte med diaré opkast slaphed avmaring dårlig tår pels
og tab af protein og der kommer også nogen gange væske fra tarm ud i
bughulen
og hunden lignet et sulten barn fra Afrika ( en stor udspilet mave og
meget tynd alle andre steder )
det er en kronisk tarm - lymfekar sygdom.
det behandles med vandrivende eller udtømning af væske fra bughulen samt
antibiotika for sekundære infektioner til hunden er normal igen samt livs
lang diæt fedtfattig og protein heldig foder
symptomerne kan let blusse op igen

--
Med Venlig Hilsen
Martin Kirk

"Susanna Mørck Thuesen (slet HUEFD)" <sus.thue@HUEFDadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11423434390.185437592325925@dtext.news.tele.dk...

Fra : tms

Dato : 14-03-06 23:22

Uha det lyder da ikke rart.
Kan godt forstå i søger information, der må da være nogen der har prøvet det
før. Men helt sikket et kæmpe arbejde hvis man skal kæmpe med det resten af
hundens levetid. Held og lykke
Hilsen Susanna