BIND problemer
Fra : Kåre Mølgård Rasmuss~

Dato : 12-03-06 17:11

Hej Gruppe.

Jeg har lige installeret og konfigureret BIND 9.3.2. Skidtet er testet og
kører på en linux server med ip-adressen 192.168.1.4. I min router har
jeg oprettet en tcp-adgang på port 53 til denne ip-adresse.

Jeg har registreret doamin'et moelgaards.dk gennem DanDomain
og hvis jeg laver et nslookup fra min windows-maskine (som stadig
kun kigger på TDC's DNS'er), så får jeg noget igennem på moelgaards.dk
men ikke på ns.moelgaards.dk. Det må betyde, at der bliver spurgt til
DanDomain's DNS'er og ikke til min DNS.

Kan jeg ændre på det, eller er det noget DanDomain skal tage sig af i
deres DNS'er?

På forhånd tak for hjælpen
Kåre

Fra : Kent Friis

Dato : 12-03-06 17:15

Den Sun, 12 Mar 2006 17:11:15 +0100 skrev Kåre Mølgård Rasmussen:
> [...]
> kører på en linux server med ip-adressen 192.168.1.4. I min router har
> jeg oprettet en tcp-adgang på port 53 til denne ip-adresse.

DNS bruger primært UDP port 53. TCP bruges kun til store ting, som
zone transfers.

Mvh
Kent

Fra : Martin Arendten

Dato : 12-03-06 18:20

On 2006-03-12, Kåre Mølgård Rasmussen <km@none.no> wrote:
> [...]
> kun kigger på TDC's DNS'er), så får jeg noget igennem på moelgaards.dk
> men ikke på ns.moelgaards.dk. Det må betyde, at der bliver spurgt til

Korrekt.

> Kan jeg ændre på det, eller er det noget DanDomain skal tage sig af i
> deres DNS'er?

Du kan ændre det ved at redelegere domænet til din ns server.
Men, det kræver så at Dandomain vil accepterer dette og din ns server
er godkendt af DK-Hostmaster. (koster vist nok 500 +moms pr. server)

Du kan evt. høre Dandomain om de vil være med til at lave en aftale
omkring det der hedder hidden primary hvor din ns server styrer domænet
men ude fra verden ser det ud til at være Dandomain der styrer det.

/Martin
--
Martin Arendtsen