Nyt iværksætter netværk i Nordjylland
Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 09:55

Hej !

Er du iværksætter og bor i Nordjylland, kan www.aminonord.dk evt. være noget
for dig.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-03-06 10:09

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Er du iværksætter og bor i Nordjylland, kan www.aminonord.dk evt. være
> noget for dig.

Ved godt det ikke er ris eller ros på designsiden der spørges efter, men det
virker desværre ikke seriøst på mig med sådan en hjemmeside, der
designmæssigt ligner noget, der er ikke er brugt meget tid på. Sammenlign
evt. med http://www.d-i-f.dk/ - første indtryk er ikke at de to sider er i
familie med hinanden. Jeg håber ikke det er forskellen på Nordjylland og
København der kommer til udtryk - så har vi jyder noget at arbejde med

Ellers ser projektet indholdsmæssigt fornuftigt ud - det ville gavne
projektet, hvis det blev løftet lidt grafisk.

--
MVH Thomas
http://www.pudekamp.dk - live webcam

Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 10:47

Hej Thomas !

".°o.O Thomas O.o°." <flash4 it.invalid> skrev i en meddelelse

> Ved godt det ikke er ris eller ros på designsiden der spørges efter...

Det har du helt ret i.

> men det virker desværre ikke seriøst på mig med sådan en hjemmeside, der
> designmæssigt ligner noget, der er ikke er brugt meget tid på.

Du mener måske, at iværksættere hellere skal bruge deres tid på design som
du kan godkende og ikke på deres forretning ?

Det er de heller ikke. www.aminonord.dk er nærmere i familie med
www.amino.dk

> Jeg håber ikke det er forskellen på Nordjylland og København der kommer
> til udtryk - så har vi jyder noget at arbejde med

Så er det jo godt, at vi jyder kan lide at arbejde )

> Ellers ser projektet indholdsmæssigt fornuftigt ud - det ville gavne
> projektet, hvis det blev løftet lidt grafisk.

Tak. Du er da velkommen til at løfte det grafisk )

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 12-03-06 12:02

> Du mener måske, at iværksættere hellere skal bruge deres tid på design som
> du kan godkende og ikke på deres forretning ?

Det hænger sammen, og det bør iværksættere også vide. Deres visuelle
identitet er ofte det første indtryk potentielle kunder får af deres
iværksætter virksomhed. Kan man give dem et positivt indtryk, bare ved at de
besøger en hjemmeside, så er det første skridt på vejen - et fremadrettet
skridt vel at mærke. Førstehåndsindtryk er 15 sekunder om at blive dannet -
dette uanset om de møder din virksomhed i form af dig selv personligt eller
i form af en brochure, hjemmeside eller anden form for markedsføring.
Derimod tager det _meget_ længere tid at vende et negativt første indtryk
til et positivt. Jo bedre du kan begynde, jo bedre er du rustet fremover.

Min pointe er blot at når du skal på kundebesøg, så kigger du dig lige
kritisk i spejlet índen du tager afsted - bare lige for at tjekke om der
sidder noget forkert, noget som du ikke vil udtrykke over for en kunde. Det
samme bør man gøre med sin markedsføring.

> Det er de heller ikke. www.aminonord.dk er nærmere i familie med
> www.amino.dk

Jeg læste bare at Amino var i samarbejde med Dansk Iværksætter Forening -
derfor mente jeg at der er noget slægtsskab, måske kun på "fætter/kusine
niveau", men alligevel

håber ikke det er forskellen på Nordjylland og København der kommer

> Så er det jo godt, at vi jyder kan lide at arbejde )

Det er ikk' så ringe endda

> Tak. Du er da velkommen til at løfte det grafisk )

Så længe der ikke er nogen stram deadline på det, så kan vi måske godt finde
ud af noget.

Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 15:41

Hej Thomas !

> [...]
> markedsføring. Derimod tager det _meget_ længere tid at vende et negativt
> første indtryk til et positivt. Jo bedre du kan begynde, jo bedre er du

Vi er enige. Jeg tror egentligt bare, at vi taler lidt forbi hinanden.
www.aminonord.dk er ikke min forretningsside. Og den er iøvrigt også helt
ny, den kom i luften i Onsdags )
Så den er heller ikke færdig. Men den har dog allerede flere side 1
placeringer i Google )

> [...]
> sidder noget forkert, noget som du ikke vil udtrykke over for en kunde.
> Det samme bør man gøre med sin markedsføring.

Igen, vi er enige.
Men du kan da lige få min egen forretningsside: www.lowesite.dk Så kan du da
lige give den en overhaling )

> Jeg læste bare at Amino var i samarbejde med Dansk Iværksætter Forening -
> derfor mente jeg at der er noget slægtsskab, måske kun på "fætter/kusine
> niveau", men alligevel

Dif er en professionel organisation, det er Amino Nord ikke. Vi har dog lige
fået en pose penge fra NIN, så vi bla. kan få flere gode foredragsholdere

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Sune Christesen

Dato : 12-03-06 22:13

> Du mener måske, at iværksættere hellere skal bruge deres tid på design
> som du kan godkende og ikke på deres forretning ?
Jeg mener at det er en balance der bør opvejes. Det jeg finder mest negativt
ved sidens design er den måde hvor på Amino-logoet bliver skaleret ud på.
Det giver et meget uprofessionelt indtryk synes jeg, og det er en ting der
kunne rettes på ganske få sekunder.

Ligeledes synes jeg at det påvirker det image man har af Amino, når logoet
bruges på den måde, hvilket jeg synes er meget skidt.

Tag dig de par sekunder/minutter det tager at få rettet :)

Ud over det er jeg ikke umiddelbart imponeret over at der reklameres for
dit CMS-produkt på siden - det giver et indtryk af at din deltagelse i netværket
blot er med henblik på afsætning af egne produkter (jeg siger ikke at det
forholder sig sådan, blot at det er det indtryk man får).
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 23:39

Hej Sune !

"Sune Christesen" <dsl102647@vip.cybercity.NOSPAMdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ligeledes synes jeg at det påvirker det image man har af Amino, når logoet
> bruges på den måde, hvilket jeg synes er meget skidt.

Det er også kun midlertidigt. Der skulle være et logo på vej.

> [...]
> netværket blot er med henblik på afsætning af egne produkter (jeg siger
> ikke at det forholder sig sådan, blot at det er det indtryk man får).

Hvis det er den sorte løve, du tænker på, så er den på alle sites. Det er
systemets mærke.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 09:28

On Sun, 12 Mar 2006 23:38:32 +0100
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote:

> Hvis det er den sorte løve, du tænker på, så er den på alle sites.
> Det er systemets mærke.

systemet er vel så fleksibelt at denne kan fjernes. Eller bør man efter
min mening se sig om efter et system der kan bruges uden at der skal
vises reklamer for det.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 11:07

On Mon, 13 Mar 2006 10:57:47 +0100
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote:

> Det er din mening og den har du lov til at have.

Tjaa og jeg er blot en af de potentielle deltagere i dette netværk da
jeg også er fra Nordjylland. Jeg vil bestemt ikke deltage hvis der er
antydning af at nogen i netværket får en masse gratis reklame ud af det.

skal løven være der, så bør den smides ind på en side sammen med logoer
fra alle de andre deltagende parter, så alle stod lige på det felt.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 12:26

On Mon, 13 Mar 2006 12:03:10 +0100
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:
> Hvorfor er det lige at René absolut skal jordes?
> Af de 3 skribenter, der indtil nu har deltaget i denne streng har I
> alle udelukkende haft negative kommentarer til Renés website, i
> stedet for at forholde sig til at der er en person, som tager et godt
> initiativ til at få et netværk af iværksættere op at stå. Jeg skal
> love for at Janteloven også trives blandt iværksættere.

Der blev jo netop taget stilling til det han havde lavet og der blev
kommenteret på det.
Jeg synes det er en formidabel ide med et sådanne netværk og jeg har
selv haft meget glæde af amino.dk og netværksgrupper i KBH området.
Men helt ærligt, så udtrykker den side alt andet end professionalisme
og hvis det er standarden for den gruppe som siden omhandler, så er jeg
slet ikke i tvivl om at jeg ville holde mig væk. Da projektet stadig er
nyt, så har jeg (og så vidt jeg kan se, de andre kommentatorer) givet
noget feedback så René (og hvem der ellers er med) kan nå at få rettet
op på dette inden de får spredt info om netværket alt for vidt.
For mig er det vigtigt at det er en handelsneutral gruppe hvor man kan
dele erfaringer og tips og ikke andet. Vil man så tilbyde hinanden
noget produktrelateret så gør som på amino.dk hvor der er en specifik
forum gruppe til den slags.
På den måde kan konkurrerende iværksættere stadig være i rum sammen
uden at det bliver jantelov, salgsgas og sure miner.

> Desværre bor jeg lidt for sydligt til at deltage i en netværksgruppe
> i Aalborg, men jeg ville ønske at der var en i mit område, der ville
> tage samme initiativ som René (jeg har desværre ikke selv tiden til
> at være initiativtager).

Sådanne grupper er fantastisk rare at være med i såfrem man alle har
noget at byde på. Er det kun få som er med i gruppen der rent faktisk
har noget at byde på, så bliver det hurtigt en salgstale fra deres
side og er derfor efter min mening spild af tid.

MVH
Kim

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 13:52

On Mon, 13 Mar 2006 13:31:07 +0100
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

> Og du mener at designet på www.amino.dk er meget bedre end på
> www.aminonord.dk?
> Mon ikke nærmere der er tale om at du ikke tør lægge dig ud med
> selveste Martin Thorborg, men godt kan sidde og sable et initeritiv
> fra an ukendt person ned.

Nu er hverken Martin eller René ukendte personer for mig, og bare
rolig. Martin har skam også fået samme opfordring fra mig af.

> Kik lige i bunden af www.amino.dk
> Der finder du bl.a. Martin Thorborg's foredrags-virksomhed og hans
> virksomhed SPAMfighter. Hvori består forskellen på det og så René
> lille logo i bunden af siden?

Har jeg såmænd også beklaget mig over. Den lille detalje som gør at det
irriterer mig mere på aminonord end på amino.dk er at det ene er et
virtuelt netværk - Det er det andet ikke. I Aminonord skal jeg mødes
med folk og kunne snakke med dem - med amino.dk kan jeg bare ignorere
folks indlæg eller fjerne reklamerne fra siden hvis jeg ikke ønsker at
se på dem.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 13:54

On Mon, 13 Mar 2006 13:22:18 +0100
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote:

> Hej Anders !
>
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en
> meddelelse news:441553f5$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Jeg kan se, at du har forsøgt at hacke dig ind 13-03-2006 12:12:53 -
> altså idag. Og systemet gør kort proces med den slags.
> Du kan derfor ikke komme ind på siden mere.
>
> Der er to andre, der lige som dig, har forsøgt at hacke sig ind. De
> kan derfor heller ikke komme ind på siden mere.

og med hacke sig ind mener du forsøge at logge ind med forkert password
5 gange?

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 13:57

On Mon, 13 Mar 2006 13:55:30 +0100
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en
> meddelelse news:441553f5$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Det ser ud til at den er blevet hacket.
> På en af de tilfældige sider jeg blev præsenteret for stor der noget
> om hacking.
>
> Jeg er noget rystet over den måde man hilser nye initeritiv velkommen
> på

hvilken side er det? jeg kan ikke se det på nogen af siderne der?

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 14:16

On Mon, 13 Mar 2006 14:14:00 +0100
"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse

> Der kører en form for roulette, hvor man bliver videre stillet til
> bla. forskellige porno-sites når man går ind på siden. En enkelt kan
> blev jeg sendt videre til en side om hacking (og et par gange til FBI
> osv.)
>
> Hvis du har ret i at hænger sammen med "forkert password 5 gange" er
> der klart tale om "en OM'er"

Det er så vidt jeg har forstået den "feature" som der åbnes for når man
har haft 5 mislykkede login forsøg.

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-03-06 10:36

René Løweneck wrote:
> Hej !
>
> Er du iværksætter og bor i Nordjylland, kan www.aminonord.dk evt. være noget
> for dig.

Hvad er der nu galt med amino.dk?

Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 10:55

Hej Anders !

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er der nu galt med amino.dk?

Intet. Hvorfor spørger du iøvrigt om det ?

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Anders Christensen

Dato : 12-03-06 13:39

René Løweneck skrev:
> Hej Anders !
>
> "Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> Intet. Hvorfor spørger du iøvrigt om det ?

Fordi jeg undrede mig over om det mon bare var en kopi af amino.dk, og
da siden ikke var tilgængelig da jeg skrev mit tidligere indlæg var det
ikke lige til at se.

Efter at have set siden nu, virker det jo til at være et ganske godt
grundlag for samarbejde og vidensdeling.

Min første tanke udfra navnet på siden var blot at det sikkert var en
kopi af amino.dk.

Beklager hvis jeg har lydt lidt for negativ, synes bare der er så mange
der plagierer andre gode tiltag.

Jeg vil dog nok anbefale jer at overveje om der findes et bedre forum
end lige phpbb, som er ganske godt kendt for sikkerhedsfejl.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : René Løweneck

Dato : 12-03-06 15:53

Hej Anders !

> Fordi jeg undrede mig over om det mon bare var en kopi af amino.dk, og da
> siden ikke var tilgængelig da jeg skrev mit tidligere indlæg var det ikke
> lige til at se.

Nej, det er ikke en kopi af Amino. Tværtimod er vi alle brugere der og det
er dér, vi har mødt hinanden.

> Efter at have set siden nu, virker det jo til at være et ganske godt
> grundlag for samarbejde og vidensdeling.

Det synes vi jo også selv. Nemlig, at det kunne være rart at mødes med
ligesindede (iværksættere) og få en personlig snak omkring iværksætteriet.

> Min første tanke udfra navnet på siden var blot at det sikkert var en kopi
> af amino.dk.

Nej, det er snarere en overbygning eller udbygning til Amino )

> Beklager hvis jeg har lydt lidt for negativ, synes bare der er så mange
> der plagierer andre gode tiltag.

Helt ok. Og jeg er helt enig med dig.

> Jeg vil dog nok anbefale jer at overveje om der findes et bedre forum end
> lige phpbb, som er ganske godt kendt for sikkerhedsfejl.

Vi er igen enige. Men der var en i netværket, der var vant til at arbejde
med dette program.

René Løweneck
www.loweneck.dk