Assa/ruko
Fra : Per H

Dato : 10-03-06 12:59

Jeg har lige et lille problem med en ny assa lås.

Falle rigle hvor grebet skal skubbes op før at kunne låse.

Det er an oval cylinder, med vrider på indersiden, men både nøglen og
vrideren kan dreje ca 2 omgange, det er jo lidt rigeligt, og sikkert
også unødvendigt. Kan det ikke ændres, og hvordan?
der er ved cylinderhullet på låsen en pilformet kryds, men hvor skal
pilen drejes hen, i forhold til cylinderen?

deres hjemmeside siger ikke noget om det, bortset fra at der ved "gør
det selv pakken" er brugervejledning..

Vh Per

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 10-03-06 13:20

hejsa

Pilene skal pege nedad på begge sider når du monterer, grunden til at du kan
dreje "2" gange er at der er 360 graders nøgledrejning på de Godkendte Ruko
låsekasser.

Så det er kun godt at du har købt en låsekasse som er godkendt og dermed
svær at manipulere op.
Det kan ikke ændres med mindre du køber en anden låsekasse, og jeg mener
ikke man kan få Stanglåse mere uden der sidder godkendt låsekasse når det er
Ruko.

Thomas
www.lavpris-laase.dk

Fra : Per H

Dato : 10-03-06 14:26

On Fri, 10 Mar 2006 13:20:11 +0100, "Thomas Duus Jürgensen"
<thomas@4701.dk> skrev:

> [...]
>dreje "2" gange er at der er 360 graders nøgledrejning på de Godkendte Ruko

tak for hurtig svar, men hvad er forskellen hvis pilen vender opad?

Vh Per

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 10-03-06 16:41

Så virker låsen ikke, du kan ikke trække nøglen ud når du har låst

Thomas

www.lavpris-laase.dk

Fra : Per H

Dato : 10-03-06 18:14

On Fri, 10 Mar 2006 16:41:09 +0100, "Thomas Duus Jürgensen"
<thomas@4701.dk> skrev:

>Så virker låsen ikke, du kan ikke trække nøglen ud når du har låst
>
>Thomas

ok. for jeg har prøvet mig lidt frem, og sat pilen i hver sin
retning, uden jeg kunne finde forskellen, men nøglen kom fint ud,

>www.lavpris-laase.dk

Vh Per

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 18:21

For god ordens skyld kan du vende vrideren på indersiden som du vil , da den
kan drejes rundt som du vil, det er kun når der også skal cyl på indersiden
at pilen skal vende nedad

www.kvikkerten.dk
--
P.E.