Mepis "fryser"
Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 10-03-06 10:30

Pga. problemer med min HD, bruger jeg for tiden en LiveCD for dog at
kunne komme på nettet

Har prøvet med forskellige MEPIS versioner, og det ser også ganske
godt ud, men efter meget kort tid, nogen gange nærmest øjeblikkeligt
efter KDE er loadet, så fryser Mepis - Og det gælder for alle
versioner jeg har prøvet - SimpleMEPIS 3.4-3RC4, SimpleMEPIS 3.4-3RC2
og en tidligere SimpleMEPIS, tror det er 2004.06, muligvis v3.3.1.
Har også prøvet med SLAX 5.0.5 men den fryser også kort efter KDE er
loadet

Til gengæld så kører Ubuntu 5.10 LiveCD ganske glimrende (jeg er
bare ikke så vild med Gnome) og det samme gør PCLinuxOS p8 (den er
bare lidt gammel).

Mit setup er;

ASRock med VIA KT600 chipset
AMD Athlon XP Barton 3000+
1Gb Kingston Value (2 x 512Mb)
Galaxy GeForce 6600GT AGP 128Mb ram

Andre der har problemer med f.eks. MEPIS, så jeg ikke tror at det er
noget af ovenstående den skulle være gal med.
Min HD er jo røget, sansynligvis pga. at min PSU røg med et "knald",
men kan jo være bange for at andre ting kan være røget også.
Burde dog ikke være ram-blokkene - Har i nat testet med MemTest
(følger med SLAX 5.0.5) og den kørte 11 pass uden at finde fejl, så
de burde da være ok.

Men man bliver jo lidt nervøs når sådan noget er sket og der så er
noget der ikke helt fungerer som det burde, som at jeg synes da nok at
f.eks. MEPIS (for den sags skyld også SLAX) burde kunne køre på mit
setup.

Jan

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 11-03-06 00:05

Jan Allan Andersen wrote:

> Til gengæld så kører Ubuntu 5.10 LiveCD ganske glimrende (jeg er
> bare ikke så vild med Gnome) og det samme gør PCLinuxOS p8 (den er
> bare lidt gammel).

Her er en livcd med Unbuntu med KDE istedet for Gnome
http://www.kubuntu.org/special-cds.php

mvh
Henning