Browser
stl_s 3840
arlet 2470
download af filer
Fra : Kate Bach

Dato : 10-03-06 09:26

Er der nogle der kan løse dette problem
På en hjemmeside, når man klikker på et link, åbnes
f.eks et dokument.
Hvordan sættes det op, så man kan vælge, om man vil åbne dokumentet eller
downloade det.
Skal det sættes op i browseren, eller laves i hjemmeside programmet.
Hilsen
Peter

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-03-06 10:52

"Kate Bach" <kate.bach@mail.dk> posting:

>Er der nogle der kan løse dette problem

Sandsynligvis, men det kræver, du oplyser, hvilken brower du
anvender

>På en hjemmeside, når man klikker på et link, åbnes
>f.eks et dokument.

.... og hvilken type dokument, der er tale om.

>Hvordan sættes det op, så man kan vælge, om man vil åbne dokumentet eller
>downloade det.

Kommer an på browseren og dokumentet.

>Skal det sættes op i browseren, eller laves i hjemmeside programmet.

Kommer an på, hvad du lægger i, at det "åbnes". Har du et eksempel,
og hvad sker der hos dig?

En kort forklaring: Når du henter et dokument, så er der på
dokumentet "påsat" dets type, fx om det er tekst og hvilken type
tekst (alm, html...).

Alt efter typen kan du i din browser indstille, hvordan den skal
håndteres. Det kan fx være at åbne det i browseren, gemme det
direkte på disken uden at spørge dig, åbne med et konkret program,
vise dig en dialog for at spørge dig osv.

Hvis den påsatte dokument-type er forkert sat på (sker på serveren),
så kan du komme ud for, at det lokalt i din browser bliver behandlet
forkert.

--
What is life, except excuse for death,

http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html

Fra : Kate Bach

Dato : 10-03-06 14:22

Browseren er IE 6
Det drejer sig om f.eks *.doc , *.xls...
Hver gang man trykker på linket, åbner dokumentet automatisk.
Jeg ønsker at man skulle kunne downloade det , til senere brug.
Hilsen
Peter

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 10-03-06 15:10

"Kate Bach" <kate.bach@mail.dk> posting:

>Browseren er IE 6
>Det drejer sig om f.eks *.doc , *.xls...
>Hver gang man trykker på linket, åbner dokumentet automatisk.

Løsningen, som jeg lige kan se det, er noget af det mest åndssvage,
jeg længe har set (forudsat der ikke er en nemmere løsning, hvad der
muligvis er, idet jeg ikke er ret vant til IE).

Jeg tror, du har slået din "spørg altid..." fra. For at slå den til
skal du, så vidt jeg kan se, åbne din stifinder (logisk?!) og vælge:
funktioner -> mappeindstillinger -> filtyper. Vælg så fx doc og tryk
"avanceret". Hvis der er V i "bekræft åbning", så fjern det og sæt
det igen, og eller nøjs med at sætte det. Tryk så OK. Nu skulle du
du få sprøgedialogen frem i IE ved filhentning af doc-dokumenter.

Jeg har lige testet det på min Win XP og IE 6, hvor det virkede.
Synes nu godt nok, det virker som en meget kringlet operation.

>Jeg ønsker at man skulle kunne downloade det , til senere brug.

Om ikke andet kan du altid højreklikke og vælge "Gem destination
som"