wget simpelt spørgsmål....
Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-03-06 00:09

Hej,

Måske et dumt spørgsmål men jeg forstår ikke hvorfor wget ikke henter en
bestemt side ned sammen med nogen frit tilgængelige pdf-dokumenter jeg
gerne vil have liggende lokalt (den henter kun hoveddokumentet men ingen
af de ting der linkes til).

Jeg har bl.a. forsøgt:

wget -A=pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html

For at få den til at acceptere pdf-endelser... Uden held. På forhånd tak.

Best regards / Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-06 00:24

Martin Jørgensen wrote:

> wget -A=pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
>
> For at få den til at acceptere pdf-endelser... Uden held. På forhånd tak.

Har du prøvet "man wget"? På mit system giver den faktisk
et eksempel på den korrekte syntaks.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-03-06 15:54

Kasper Dupont wrote:

> Har du prøvet "man wget"? På mit system giver den faktisk
> et eksempel på den korrekte syntaks.

Sjovt nok. På mit system giver det faktisk:

$ man wget
No manual entry for wget

Jeg ved ikke hvorfor man wget ikke virker. Men når du alligevel har
løsningen, så kan jeg ikke se problemet i at poste den. En søgning på
google gav ikke noget videre brugbart.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 19:49

Martin Jørgensen wrote:

> På mit system giver det faktisk:
>
> $ man wget
> No manual entry for wget

Hvis vi skal hjælpe med det problem er vi nødt til at vide noget
mere om hvad det er for et system du bruger.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-03-06 01:33

Kasper Dupont wrote:

> Hvis vi skal hjælpe med det problem er vi nødt til at vide noget
> mere om hvad det er for et system du bruger.

Det er ikke noget særligt problem. Men ok.

Det er Mac os X. Jeg installerede fra kildekoden (unix-like system)
wget-1.10.2 på sædvanlig vis med ./configure, make og make install.
Sakset fra INSTALL-filen:

The installation process will copy the wget binary to $PREFIX/bin,
install the wget.info* info pages to $PREFIX/info, the generated
manual page (where available) wget.1 to $PREFIX/man/man1, and the
default config file to $PREFIX/etc, unless a config file already
exists there. You can customize these directories either through the
configuration process or making the necessary changes in the Makefile.

Jeg ved ikke om man skal rebuilde manual-siderne eller andet for at
aktivere ændringerne? Eller om den har lagt man-filerne det rigtige sted...

Fra : Søren A Christensen

Dato : 13-03-06 07:25

På "rigtige unix systemer" har man en MANPATH der peger på de
forskellige man-biblioteker (lige som PATH peger på de forskellige
lokationer for eksekverbare programmer). Denne (eller tilsvarende i Mac
OS) skal måske tilrettes.

/Søren

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-03-06 19:56

Søren A Christensen wrote:
> [...]
> forskellige man-biblioteker (lige som PATH peger på de forskellige
> lokationer for eksekverbare programmer). Denne (eller tilsvarende i Mac
-snip-

Den burde da være som den skal være...

MANPATH=/sw/share/man:/usr/share/man:/usr/local/share/man:/usr/X11R6/man:/sw/lib

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 07:41

Martin Jørgensen wrote:

> [...]
> exists there. You can customize these directories either through the
> configuration process or making the necessary changes in the Makefile.

Det kan være din MANPATH ikke er sat rigtigt op. Hvilket prefix
har du installeret wget med? Hvad siger "env|grep PATH"?

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 13-03-06 19:55

Kasper Dupont wrote:
-snip-

> Det kan være din MANPATH ikke er sat rigtigt op. Hvilket prefix
> har du installeret wget med? Hvad siger "env|grep PATH"?

MANPATH=/sw/share/man:/usr/share/man:/usr/local/share/man:/usr/X11R6/man:/sw/lib/perl5/5.8.6/man

..
..
..
INFOPATH=/sw/share/info:/sw/info:/usr/share/info

Jeg har ikke installeret wget med noget prefix. Det plejer jeg aldrig at
gøre. Jeg har altid regnet med at den selv fandt ud af det den skulle
finde ud af, undervejs når den udfører install-scriptet.

Hvordan ser jeres MANPATH ud og plejer i at installere med prefix?

Fra : Preben Bohn

Dato : 10-03-06 09:11

Martin Jørgensen wrote:
> [...]
>
> wget -A=pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
>
> For at få den til at acceptere pdf-endelser... Uden held. På forhånd tak.

Virker fint her med præcis det samme...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 10-03-06 16:00

Preben Bohn wrote:

> Virker fint her med præcis det samme...

Og du er sikker på at du får pdf'erne med? Jeg får:

wget -A=pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
--15:57:31-- http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
=> `www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html'
Resolving www.library.cornell.edu... 128.84.158.88
Connecting to www.library.cornell.edu|128.84.158.88|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 21,797 (21K) [text/html]

100%[====================================>] 21,797 2.39K/s
ETA 00:00

15:58:00 (1.22 KB/s) - `www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html' saved
[21797/21797]

Removing www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html since it should be
rejected.

FINISHED --15:58:00--
Downloaded: 21,797 bytes in 1 files

* Altså: Kun én html-fil er downloaded på trods af -A=pdf -r

Fra : Preben Bohn

Dato : 11-03-06 00:50

Martin Jørgensen wrote:
> Og du er sikker på at du får pdf'erne med? Jeg får:
[snip]

Weird, virkede fint i går; kan være at jeg ikke fik "=" med af en eller
anden årsag...

Med venlig hilsen Preben

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-03-06 01:30

Preben Bohn wrote:

> [snip]
>
> Weird, virkede fint i går; kan være at jeg ikke fik "=" med af en eller
> anden årsag...

Ja, tak for hjælpen iøvrigt. Virker fint.

Fra : Tomas

Dato : 10-03-06 18:45

On Fri, 10 Mar 2006 00:08:51 +0100, Martin Jørgensen wrote:

[klip]

> wget -A=pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
>
> For at få den til at acceptere pdf-endelser... Uden held. På forhånd tak.

Det er fordi du beder om at få alle de filer der ender på "=pdf". Prøv i
stedet

wget -A pdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html eller
wget -Apdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html

Har man ikke manualen kan man ofte med held google efter "man wget" og for
eksempel få http://www.sslug.dk/foredrag/man_wget/ hvor manualen kan
hentes som netop pdf.

Tomas

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-03-06 01:30

Tomas wrote:
> [...]
> wget -Apdf -r http://www.library.cornell.edu/nr/bookcpdf.html
>
> Har man ikke manualen kan man ofte med held google efter "man wget" og for

Det gjorde jeg sådan set også. Og spurgte her i gruppen fordi jeg ikke
begik den fejl at forstå --accept=acclist som om at der skulle
lighedstegn der.

http://www.cbi.pku.edu.cn/Doc/CS/wget/man.wget.html

Fra : Kent Friis

Dato : 11-03-06 02:22

Den Sat, 11 Mar 2006 01:29:44 +0100 skrev Martin Jørgensen:

> Det gjorde jeg sådan set også. Og spurgte her i gruppen fordi jeg ikke
> begik den fejl at forstå --accept=acclist som om at der skulle
> lighedstegn der.

Det skal der også - når man skriver --accept. Men ikke når man
bruger -A.

Mvh
Kent

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 11-03-06 15:10

Kent Friis wrote:

> Det skal der også - når man skriver --accept. Men ikke når man
> bruger -A.

Nå, på den måde... I så fald mente jeg selvfølgeligt at jeg troede at
--accept er lig med -A. Men så er det afklaret.

Fra : Tomas

Dato : 11-03-06 16:47

On Sat, 11 Mar 2006 01:29:44 +0100, Martin Jørgensen wrote:

> Det gjorde jeg sådan set også. Og spurgte her i gruppen fordi jeg ikke
> begik den fejl at forstå --accept=acclist som om at der skulle
> lighedstegn der.

Det du mener er at du ikke havde lagt mærke til at der er forskel på om
man bruger -A eller --accept, eller hvad?
Det var egentlig også en spøjs ide de har fået der, gad vide hvad ideen er
med det.

Tomas

Fra : Tomas

Dato : 11-03-06 16:49

On Sat, 11 Mar 2006 16:47:17 +0100, Tomas wrote:

> Det du mener er at du ikke havde lagt mærke til at der er forskel på om
> man bruger -A eller --accept, eller hvad?
Ja, det har du så svaret på, ser jeg nu.

Tomas