espalier
Fra : Martin

Dato : 07-03-06 15:44

hvor kan man købe "stænger" til at sætte i jorden hvor man så kan føre
ståltråd imellem for at holde grene på plads i sit espalier ?

Martin

Fra : Aksel

Dato : 07-03-06 17:10

"Martin" <ole@ole.ole> skrev i en meddelelse
> hvor kan man købe "stænger" til at sætte i jorden hvor man så kan føre
> ståltråd imellem for at holde grene på plads i sit espalier ?
>

> Martin

Hvad mener du med "stænger"?

Højde, afstand, plantetype?

Hilsen Aksel

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-03-06 17:38

On Tue, 7 Mar 2006 15:43:34 +0100, "Martin" <ole@ole.ole> wrote:

>hvor kan man købe "stænger" til at sætte i jorden hvor man så kan føre
>ståltråd imellem for at holde grene på plads i sit espalier ?

Jem og Fix har nogle fine trykimprægnerede rundstokke til små penge. Det
var i hvert fald en mulighed.

Eller måske hos Podahegn eller lign. sted.
Men det kommer an på hvad præcis du leder efter.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/

Fra : Martin

Dato : 08-03-06 16:22

det er til 2 æbletræer og 2 pæretræer på en lang række...

Martin

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-03-06 16:48

On Tue, 07 Mar 2006 17:37:51 +0100, Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk>
wrote:

>Jem og Fix har nogle fine trykimprægnerede rundstokke til små penge. Det
>var i hvert fald en mulighed.
>
>Eller måske hos Podahegn eller lign. sted.
>Men det kommer an på hvad præcis du leder efter.

Jeg ville nok bare bruge nogle 75x75mm trykimprægnerede stolper, 3 eller
5 stk, og spænde tråd ud imellem dem.

Gartneriet - nu ny indpakning (delvist i hvert fald): http://www.gartneriet.dk/