Tandrensning !!!
Fra : Claus \"BonZo\" Jako~

Dato : 07-03-06 14:15

Hejsa !!!

Er der nogen der ligger inde med gode råd til hvordan man uden dyrelægebesøg
kan renset en hunds tænder ?
Vi har prøvet med et par tyggeben, som skulle hjælpe, men jeg synes ikke det
hjælper i det omfang vi gerne ville have, hvad gør alle i andre ved en hunds
beskidte tænder og dårlige ånde ??

Mvh.
Claus

Fra : LH

Dato : 07-03-06 14:31

Efter min erfaring, når det er så slemt som du nu skriver, så er der kun et
dyrlægebesøg med tandrensning at gøre. Ellers skal du forebygge det med at
du børster tænder på hunden.

Med venlig hilsen

LH

Fra : Ukendt

Dato : 07-03-06 14:49

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse news:440d8b08$0$46976

> Efter min erfaring, når det er så slemt som du nu skriver, så er der kun
> et dyrlægebesøg med tandrensning at gøre. Ellers skal du forebygge det med
> at du børster tænder på hunden.

Lige et ekstra spørgsmål vedr. tandrensning:
Skal hunden i narkose, når dyrlægen foretager tandrensning ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Leyna

Dato : 07-03-06 18:39

On Tue, 7 Mar 2006 14:48:38 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>Lige et ekstra spørgsmål vedr. tandrensning:
>Skal hunden i narkose, når dyrlægen foretager tandrensning ?

Vores skulle. Det var en gravhund med dårligt hjerte, men han klarede
narkosen til ug, hver gang.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ragna

Dato : 07-03-06 14:52

> Er der nogen der ligger inde med gode råd til hvordan man uden
> dyrelægebesøg kan renset en hunds tænder ?

Vi har i nogle måneder brugt Plaque-off til vores collie, der var ved at
have lidt for meget tandsten og dårlig ånde.
Det hjalp meget hurtigt på ånden, og nu ser hans tandkød også meget bedre
ud.
Du kan læse om det her: http://www.biodistra.se/indexdk.htm

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : fam. Ager

Dato : 07-03-06 16:02

> [...]
> det hjælper i det omfang vi gerne ville have, hvad gør alle i andre ved en
> hunds beskidte tænder og dårlige ånde ??

mine hunde bliver råfodret, dvs. at de også får rå ben. de har siden
overgang til råfoder ikke haft antydning af noget plak på tænderne, og ånden
er som den skal være. De får ros af dyrlægen når vi en sjælden gang er på
besøg. (-;
jeg vil mene at hvis du giver den nogle gode rå okseknogler jævnligt, vil de
holde det værste for døren, og så evt. bruge bagsiden af en teske til at
kradse de mere genstridige belægninger af.
mvh. marie

Fra : Leyna

Dato : 07-03-06 18:38

On Tue, 7 Mar 2006 14:14:50 +0100, "Claus \"BonZo\" Jakobsen"
<bnz@fjern.stofanet.dk> wrote:

>Vi har prøvet med et par tyggeben, som skulle hjælpe, men jeg synes ikke det
>hjælper i det omfang vi gerne ville have, hvad gør alle i andre ved en hunds
>beskidte tænder og dårlige ånde ??

Tager et smut til dyrlægen og får renset dens tænder. Hvor svært ka'
det være?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 07-03-06 18:54

Hos de mere velassorterede dyreforretninger kan du købe nogle sonder
der minder om dem tandlæger bruger. Så får du hunden til at falde
til ro, lægger dig på gulvet sammenmed den, og løfter læben lige
der hvor du vil igang med at rense. Hunden er mest rolig hvis du
løfter så lidt som muligt af læben.

Derefter holde du sonden således at begefingeren er tæt over selve
skraberen, derved beskytter den hvis hunden pludselig drejer hovedet.

Nu begynder du så at skrabe på en tand af gangen, og du skraber væk
fra tandkødet. Det vil være gavnligt lige at løfte tandkødet lidt,
og skrabe det ud der sidder lige i overgangen mellem tandkød og tand.
Det fordtætter du med intil du eromgangen igennem på den ene side,
så vender du hunden tager den anden side.

Det lyder lidt indviklet, jeg skal selv i gang med det en af de næste
dage. Det kunne være rart med nogle billeder der viser hvordan det
foregår, jeg skal se om jeg har hænder nok til både at rense tænder
og tage billeder.

Hilsen Kim

Fra : fam. Ager

Dato : 07-03-06 19:02

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i en meddelelse
Hos de mere velassorterede dyreforretninger kan du købe nogle sonder
der minder om dem tandlæger bruger.Hilsen Kim
-----

jeg var også ved at nævne dette redskab..men hvis man ikke lige har styr på
hund og på hvordan du anvender den, så kan den godt lave en del ravage i
munden på hunden, da den er ret skarp. hvis uheldet er ude..derfor nævnte
jeg theskeen..

-marie

Fra : Hermann Holm

Dato : 07-03-06 18:58

> [...]
> ikke det hjælper i det omfang vi gerne ville have, hvad gør alle i
> andre ved en hunds beskidte tænder og dårlige ånde ??

Min får okseben og grisehaler næsten dagligt og har flotte tænder.

Hermann

--
Af alle seksuelle afvigelser er afholdenhed den mest bizarre..........

Fra : Suzanna

Dato : 08-03-06 08:20

Claus "BonZo" Jakobsen skrev:
> [...]
> hjælper i det omfang vi gerne ville have, hvad gør alle i andre ved en hunds

Vi har fået det råd af vores dyrelæge, at vi skulle børste vores hundes
tænder i klorhexidin (Skal være mundskyl). Det skulle holde det nede..
Ellers som alle de andre skriver, så gå til dyrlæge med den og få det
ordnet der i første omgang og derefter prøv at holde det nede. Vores får
også tyggeben i massevis, men kan heller ikke holde det helt nede.
Derfor er vi begyndt at børste deres tænder.. Det virker her..

Fra : H. Jensen

Dato : 08-03-06 21:20

www.hundevennerne.dk
"Suzanna" <suzanna@spamjoenne.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> også tyggeben i massevis, men kan heller ikke holde det helt nede. Derfor
> er vi begyndt at børste deres tænder.. Det virker her..

Har du prøvet Plaque Off? Det holder og fjerner tandsten, blægninger osv.
osv. Prøv det, du kan få det hos loppetjansen.dk. Det er faktsisk hvad jeg
vil kalde et vidundermiddel, det er lavet på alger og de skal have minimalt
af det i maden hver dag!

Heidi