hævet skedeåbning
Fra : Tidemann

Dato : 06-03-06 22:05

Nu har jeg surfet og ledt, efter noget der kan fortælle mig årsagen til
Bella´s hævede skedeåbning!
Men jeg synes ikke at jeg kan finde noget, er der nogen der har et forslag?

Jeg opdagede det lige for ½ time siden og blev lidt forskrækket.
Hun er meget hævet, nærmest svulmende, hun slikker ikke og virker ikke
generet af det.
Huden ser almindelig grå ud, i hvert fald samme farve som normalt.

Ser de sådan ud når de kommer i løb??
Vores gamle tæve Zimba, gjorde aldrig.

Hjælp.......................

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : js

Dato : 06-03-06 22:29

Tidemann skrev:
> [...]
> generet af det.
> Huden ser almindelig grå ud, i hvert fald samme farve som normalt.

Lyder som løb, men prøv at gå forbi en hanhund

Jørgen O

Fra : Helle Jensen

Dato : 06-03-06 22:37

> [...]
> generet af det.
> Huden ser almindelig grå ud, i hvert fald samme farve som normalt.

Ja, sådan ser de ud, når de kommer i løb. Så hvis det er tid til hendes
løbetid er det helt almindeligt

Helle

Fra : Tidemann

Dato : 06-03-06 23:31

"Helle Jensen" og "Jørgen O": skrev

> Ja, sådan ser de ud, når de kommer i løb. Så hvis det er tid til hendes
> løbetid er det helt almindeligt

Det er det måske, hun er fra d. 27-5-05 altså knap 10 md.
Hun opfører sig godt nok også som vores gamle tæve, vil ud 100 gange om dagen
for bare at sidde midt i sneen og kigge!

Men jeg har bare aldrig lagt mærke til det ved Zimba og det er vel også
tidligt, er det ikke??
Siger man ikke at store hunde "som regel" kommer senere i løb??

Men tak for hjælpen, så kan jeg sove roligt i nat. )

Fra : TGH

Dato : 07-03-06 08:11

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> wrote in message
> [...]
> tidligt, er det ikke??
> Siger man ikke at store hunde "som regel" kommer senere i løb??

Hejsa

Vores Golden kom første gang i løbetid ved 9 mdr. og hun hæver også. Ca. 14
dage før begynder hun at blive "hys". Og med 1 til 2 dages afvigelse fra de
9 måneder, hæver hun op og begynder at dryppe. Det gør hun så i 14 dage og
inden for den periode drikker hun en masse vand og spiser noget ca. 5 af
dagene. Resten af tiden rører hun ikke sin mad.
Men min pointe er at det er meget forskelligt fra hund til hund, hvornår de
kommer i løbetid. Mine forældres Labber kører en 6 mdr. cyklus.

Hilsen
TGH