gæste dykker pris?
Fra : René

Dato : 08-03-06 14:42

hej

jeg ville lige høre hvad gæste dykker prisen ligger på i de
forskellige klubber??
da vi skal have fastsat prisen i klubben angående båd dyk.

mvh

René

Fra : Henrik Manley

Dato : 08-03-06 14:51

>jeg ville lige høre hvad gæste dykker prisen ligger på i de
>forskellige klubber??
>da vi skal have fastsat prisen i klubben angående båd dyk.

Dobbelt op med mindre de er flinke eller har en omgang øl med.......

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-03-06 15:00

"René" <rba74@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>jeg ville lige høre hvad gæste dykker prisen ligger på i de
>forskellige klubber??
>da vi skal have fastsat prisen i klubben angående båd dyk.

Hos os koster det gratis.. man deler bare udgifterne.

Fra : Poul Olesen

Dato : 08-03-06 15:13

Gæster betaler det samme som andre deltagere, nemlig udgifter delt
mellem deltagerne. Hvis vi lejer en kutter betaler hver deltager
"bådpris"/"max antal på båden" og klubben dækker resten hvis turen ikke
er fyldt helt op.

Med venlig hilsen
Poul
Sportsdykkerklubben Aquarius
http://www.aquarius-dyk.dk/

Fra : René

Dato : 08-03-06 15:18

sorry min fejl, men vi betaler ikke noget beløb selv når vi tager
båden da det går over kontigent så i må gerne skrive i kroner og
øre.

for dobbelt op eller dele udgifter betyder jo gratis

mvh

René

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 08-03-06 15:25

>sorry min fejl, men vi betaler ikke noget beløb selv når vi tager
>båden da det går over kontigent så i må gerne skrive i kroner og
>øre.

Vi har intet gebyr på båden, hvorfor det er gratis for medlemmer og gæster
at benytte båden og kompressoren. Dog er der en udgift til olie og benzin
som man deler mellem deltagerne på turen.

Fra : Henning

Dato : 09-03-06 00:00

On 8 Mar 2006 05:41:36 -0800, "René" <rba74@get2net.dk> wrote:

>hej
>
>jeg ville lige høre hvad gæste dykker prisen ligger på i de
>forskellige klubber??
>da vi skal have fastsat prisen i klubben angående båd dyk.

Forsikring! Dækker jeres bådforsikring for betalende gæster (læs: I er
pludselig ikke bare en klub, men en forretning!) Jeg har kendskab til
steder, hvor gæstedykkere betalte et "dags-medlemskab" af klubben
netop for at være dækket af forsikringen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 09-03-06 11:15

> Forsikring! Dækker jeres bådforsikring for betalende gæster (læs: I er
> pludselig ikke bare en klub, men en forretning!) Jeg har kendskab til

Det bliver ikke mere eller mindre en forretning hvis vi tager en gæst med ud
en gang imellem. Gæsten er som de andre i båden med til at dække udgiften
til turen ikke til at drive en forretning. Gæsten og andre båden må selv
søger for forsikring.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 09-03-06 16:52

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> steder, hvor gæstedykkere betalte et "dags-medlemskab" af klubben
> netop for at være dækket af forsikringen.

Hvad er det helt præcist for en forsikring ?

Allan Hansen

Fra : CC

Dato : 09-03-06 21:08

"Allan Hansen" <enghansFjern@Fjernpost.cybercity.dk> wrote in message

> "Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Hvad er det helt præcist for en forsikring ?
>
> Allan Hansen

Jeg skal med det samme sige, at jeg ikke er helt inde i regelsættet omkring
gæstedykkere, men vi har diskuteret det en del i Marsvinet-Lillebælt og DSF
har da
også lagt nogle ansvarsfraskivelseserklæring ud på deres hjemmeside
http://www.sportsdykker.dk/index.php?pid=12&folderid=136&dirpath=/Ansvarsvejledning&label=Ansvarsvejledning&

men de burde egentlig foranledige, at de helt nøjagtige regler på området
blev ridset op.

Så vidt vi er informeret, kan vi risikere at stå med et erstatningskrav,
hvis en gæstedykker kommer til skade under en dykkertur med klubben og så
vidt jeg er informeret vil forbundets forsikring ikke dække, fordi
gæstedykkeren måske ikke er medlem af forbundet. Det kan man muligvis komme
ud over ved at melde gæstedykkeren ind i klubben med et korttidsmedlemsskab,
men jeg er som sagt ikke sikker i min sag. Hvorfor det ville være rart hvis
forbundet meldte ud.
En ting er i alle tilfælde sikkert, vores bådforsikring vil ikke dække
tilskadekommet dykker, medmindre vi sejler ham ned

Claus Christiansen

Fra : Søren Arnvig

Dato : 09-03-06 23:42

"CC" <cc_sep@NOSPAMyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> dykkertur med klubben og så vidt jeg er informeret vil forbundets
> forsikring ikke dække, fordi gæstedykkeren måske ikke er medlem af

Hvilken forsikring har forbundet der kan dække jer,
men ikke en gæstedykker ?

> Det kan man muligvis komme ud over ved at melde gæstedykkeren ind i
> klubben med et korttidsmedlemsskab, men jeg er som sagt ikke sikker
> i min sag.

Gæstedykkeren er ikke blevet medlem af forbundet, bare fordi I
laver et korttidsmedlemskab.
Det kræver minimum at der betales og registreres indmeldelse i
forbundet.

> Hvorfor det ville være rart hvis forbundet meldte ud.

Hvad er det forbundet skal melde ud ?

> En ting er i alle tilfælde sikkert, vores bådforsikring vil ikke
> dække tilskadekommet dykker, medmindre vi sejler ham ned

Klart, vi skal lige skelne mellem ansvar og ulykke.

Det påhviler den enkelte dykker er selv at forsikre sig for ulykke,
ligeledes påhviler det den som påtager sig et ansvar, at være
forsikret for den erstatningspligt man kan pådrage sig.
Det kan være som bådfører eller instruktør.

Forbundet har en forsikring, som dækker instruktører
(hvis ellers forbundets retningslinier for instruktion følges)

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 10-03-06 10:26

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> (hvis ellers forbundets retningslinier for instruktion følges)

Hvilke retningslinier er det?

Fra : Henning

Dato : 09-03-06 22:05

On Thu, 9 Mar 2006 16:51:54 +0100, "Allan Hansen"
<enghansFjern@Fjernpost.cybercity.dk> wrote:

>"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse
>
>Hvad er det helt præcist for en forsikring ?

Bådens eller klubbens ansvarsforsikring, hvis en dykker kommer til
skade i forbindelse med båden (falder og slår tænder ud el.lign.)

Fra : såj

Dato : 11-03-06 19:33

Hej

I Frederikshavn sportsdykker klub er prisen normalt 200.00 kr for en
dag med kutter, men er gæsten medelm af en af vore samarbejdsklubber er
prisen 50.00 kr. eller er gæsten fra en klub som er med på klubbasen.dk
er prisen den samme som klubbene medlemmer, 20 kr pr. time skruen kører.
Alle priser er incl. luft til andet dyk.

--
såj
Indlæg sendt via : www.dacor.dk