Indtægter fra internettet - Hvordan?
Fra : Susan

Dato : 07-03-06 17:17

Hejsa

Min kæreste vil flytte ind hos mig (flytter hertil fra Sverige), og han
tjener sine penge på internettet. Jeg er ikke klar over hvordan han hidtil
har håndteret sit "firma" i Sverige, men jeg vil være sikker på at det hele
kommer til at køre efter bogen når han bor sammen med mig. Jeg håber I kan
give mig lidt råd om, hvordan vi skal forholde os til diverse regler
indenfor skat/moms/regnskab/registrering osv.

"Firmaet" er rent internetbaseret. Der er ikke tale om fysiske varer. En
hjemmeside som hjælper folk til at finde forskellige ting på internettet, og
hvor nogle så vælger at donere penge til sidens opretholdelse via Paypal.
Der er også mulighed for at købe "credits" og være med i en konkurrence hvor
man køber billetter og kan på den måde være med i en månedlig lodtrækning om
præmier. Disse donationer dækker så udgifterne til siden og præmier. Dog
kommer der nok penge ind til at vi kan leve af det sammen med min SU.

Så er det jeg er nysgerrig. Hvordan skal han forholde sig? Oprette et firma
med regnskab og hele gøjemøget? Skal der opkræves/betales moms når der ikke
er tale om varer, men en frivillig donation for en service der ydes via
hjemmesiden? Hvor meget skat skal der betales og af hvad?

Vi regner med at alliere os med en revisor, men jeg vil gerne lige høre lidt
før vi finder en.

Venlig hilsen

Susan

Postet i dk.erhverv og dk.videnskab.jura

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 07-03-06 18:14

"Susan" <banannana@gmail.com> wrote in message

> Min kæreste vil flytte ind hos mig (flytter hertil fra Sverige), og han
> tjener sine penge på internettet. Jeg er ikke klar over hvordan han hidtil
> har håndteret sit "firma" i Sverige

Det er nok ikke meget anderledes her i DK, hvis det skal være lovligt.

> [...]
> der ikke er tale om varer, men en frivillig donation for en service der
> ydes via hjemmesiden? Hvor meget skat skal der betales og af hvad?

Der skal indeholdes moms, hvis der er tale om andre EU borgere, men hvis han
ikke ved hvor "kunderne" kommer fra, ja så er det et godt spørgsmål.

(jeg har gået ud fra, at han "omsætter" for over 50,000 om året og derfor er
moms-registreret).

Men ellers skal der laves regnskab m.v. som hos andre firmaer. Overskuddet
er personlig indkomst.

hilsen
Uffe

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-03-06 10:39

Susan wrote:

> En hjemmeside som hjælper folk til at finde forskellige ting på
> internettet, og hvor nogle så vælger at donere penge til sidens
> opretholdelse via Paypal.

Det kunne lyde som en offentlig indsamling:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/offentlig_indsamling/

> Der er også mulighed for at købe "credits" og være med i en konkurrence hvor
> man køber billetter og kan på den måde være med i en månedlig lodtrækning om
> præmier.

- og dette kunne lyde som et lotteri:
http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/lotteri/

Markedsføringsloven har også regler om konkurrencer i forbindelse med
salg af varer/ydelser.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Susan

Dato : 08-03-06 15:00

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> http://www.politi.dk/da/borgerservice/tilladelser/lotteri/
>
> Markedsføringsloven har også regler om konkurrencer i forbindelse med salg

Nu ved jeg ikke lige hvor offentligt det er. Man skal være medlem på siden,
og der er ikke åben for nye tilmeldinger. Så selve "lotteriet" som du kalder
det, skal vist ikke meldes nogen steder. Og offentlig indsamling... igen,
det er ikke helt offentligt, da det som sagt er et lukket "community", hvor
folk forholder sig til ham som Master på siden, ham der gør deres søgninger
lettere.

Det er jo ikke lige til med al den internet aktivitet der findes derude.
Især ikke det man kan tjene lidt penge på. (som dog ikke var meningen i
starten, men sådan er det jo så tit.)

Tak for svar dog.

Venlig hilsen

Susan

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-03-06 17:49

Susan skrev:
> [...]
> folk forholder sig til ham som Master på siden, ham der gør deres søgninger

Altså en form for lukket pyramidespil?

Fra : Susan

Dato : 08-03-06 20:29

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.invalid> skrev i en meddelelse

> Altså en form for lukket pyramidespil?

He he, nej det vil jeg da overhovedet ikke kalde det. Der er ingen pyramide
nogen steder. Ingen der tjener penge udover sidens ejer. Få det nu ikke til
at lyde så skummelt. Det drejer sig bare om en side hvor folk har meldt sig
ind for at kunne søge på diverse (vil ikke røbe mere om selve sidens
indhold - kunne være porno f.eks.) Ejeren har skabt denne side fra bunden og
har betalt udgifter til hosting osv. Har så sat muligheden op for at kunne
donere til sidens udgifter, og det er der så kommet overskud af. Siden har
før været åben for nye medlemmer, men han har besluttet at det skal blive
ved det antal der er lige nu, så der er lukket for tilmeldinger. Derudover
er der mulighed for at købe "billetter" til en lodtrækning om præmier. Det
minder vel om amerikansk lotteri som vi danskere nyder at spille når vi er
til bingoaften.

Jeg ville bare vide hvordan man skulle momse og beskatte indtægterne fra
siden her i Danmark.

Siden er forøvrigt hostet i udlandet, jeg ved ikke om det har noget at sige.
Så der foregår i prinippet ingen handel i Danmark. Det hele foregår på
nettet og på serveren i udlandet.

Venlig hilsen

Susan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-03-06 21:02

Susan wrote:

> Nu ved jeg ikke lige hvor offentligt det er.

- og jeg ved det endnu mindre...

Det er muligt, at jeres "lukkede forening" vil blive betragtet som et
kommercielt foretagende, og det ville bekymre mig mindst lige så meget
som moms og skat, hvis du virkelig vil have alt til at foregå efter bogen.

Jeg tror, at jeg ville prioritere en advokat højere end en revisor i
dette tilfælde.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Susan

Dato : 08-03-06 21:23

> [...]
> moms og skat, hvis du virkelig vil have alt til at foregå efter bogen.
>
> Jeg tror, at jeg ville prioritere en advokat højere end en revisor i dette

Og hvorfor ville du det? Er det ulovligt at folk vælger at donere lidt penge
væk? Forklar meget gerne hvad din udtalelse grunder i.

Venlig hilsen
Susan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 08-03-06 22:57

Susan wrote:

> Og hvorfor ville du det? Er det ulovligt at folk vælger at donere lidt penge
> væk?

Nej - men det _kan_ være ulovligt at opfordre dem til at gøre det...

Og der er temmeligt strenge regler for kommercielle lotterier - eller
hvad vi nu skal kalde det.

Emnet interesserer mig ikke så meget, så jeg vil trevle alle relevante
love igennem - og det er ud fra din beskrivelse heller ikke helt nemt at
finde ud af hvad, der overhovedet er relevant. - Og endelig er jeg ikke
jurist, så I vil alligevel være bedst tjent med en advokat.

Derfor kan jeg ikke hjælpe jer mere end ved at sige, at det også er
noget, I skal være opmærksomme på.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Ulrich Valera

Dato : 09-03-06 01:38

> [...]
> sikker på at det hele kommer til at køre efter bogen når han bor
> sammen med mig. Jeg håber I kan give mig lidt råd om, hvordan vi skal

Danmark har globalindkomstprincip.

Når din kæreste tager bolig i DK er han skattepligtig af ALLE indtægter
uanset hvor på globussen, de kommer fra.

Har han også en lille bananplantage i Equador, skal han betale 70% skat
af overskuddet i den til Skattevæsenet i DK, - samt 30% skat til Equador
naturligvis.

Der er ingen pardon!
Alle former for profitmageri, bidrag og indtægter fra Internettet skal
også med.
Omsætning under kr. 50000 samt fakturerede eksportydelser er momsfrie,
men er alle skattepligtige.

Og så er der fuld bogføringspligt med det hele -

Og husk at velkomme ham til verdens dyreste og mest kontrollerede
skatteland. Valget kunne ikke være værre!

Det kan kun gå galt -,
- men vore fængsler er jo pæne og velindrettede med gode
besøgsfaciliteter!
Skattesnyd (Tax-evasion) har høj accept i fangemiljøet.
Afsoning kan anbefales og efter ansøgning opnås i Statsfængslerne Nr.
Snede eller Tarm, - "de hvide flippers fængsel" - med orlov efter 9
måneder -

God afsoning!

Ulrich Valera
70+30 % skatteyder

Fra : Antifascistisk Termi~

Dato : 09-03-06 19:03

Hej

Allerførst vil jeg advare dig/Jer mod fascisterne i DK, særligt den del
der står for skatterøverier og konfiskationer af privat ejendom
(skattefascister og dommere). DK er et land fuldkommen uden
retssikkerhed, og således kan man ikke give et juridisk korrekt svar på
dit spørgsmål. Det vil være op til en såkaldt konkret vurdering, hvor
fascisterne vil tage røven på dig. De fatter intet om internet og om
penge tjent ved internet. Tro mig

I DK er retstilstanden den, hvis man kan kalde den det, at et firma som
er baseret på internet og softwareudvikling, vil blive betragtet som
hobbyvirksomhed sålænge den giver underskud. Dette trick anvender
fascisterne for at snyde og bedrage folk for alle deres
etableringsomkostninger i opstartsfasen. Når internetvirksomheden så
giver overskud, så benytter de den omvendte fidus, at de nu kalder det
for en erhvervsvirksomhed, og denne skal momsen og beskattes af hele
bruttoomsætningen. Fascistbanditterne beskatter således omsætning og
ikke indtjening (nettooverskud). Derfor opstartes alle softwarefirmaer
udenfor DK, f.eks blev Skype etableret med selskab i England. Hvis
skype var drevet fra DK, så ville disse fascistsvin hos skattevæsenet
være omkommet af latter over at Skype havde 70mill i underskud og ingen
udsigt til at tjene penge, de ville sige han havde storhedsvanvid og
kunne sige sig selv at så mange ikke kunne indtjenes igen, med deraf
resultat at de ville nægte fradrag for underskuddet.

Din egen internetvirksomhed kører jo på udenlandske servere, domæner og
betalingssystemer. Der er derfor slet ingen grund til at fortælle
skattebanditterne at du har en virksomhed på nettet. Sørg for at
pengene bliver i udlandet og lad være med at sige noget til
skattebanditterne, så sparer du en masse bøvl og penge

Jeg startede selv en musikportal som gav kæmpe underskud på næsten 0,5
mill pr år, og den blev dømt hobby. Da den så 6 år senere gav et
overksud på mere end 2,5 mill årligt, så var det pludselig ikke hobby
mere. Nu har jeg flyttet det hele til udlandet og skattebanditterne får
ikke en krone mere Teknisk har jeg solgt firmaet til et udenlandsk
selskab, som ejes af mig gennem stråmænd. Jeg sidder iøvrigt i USA nu

De donationer du modtager skal ikke beskattes og ikke momses, da det
reelt er gaver som du skal betale gaveafgift af, men skattebanditterne
vil nok mene noget andet som koster dig mere.

Det bedste råd jeg kan give dig, er at holde det hemmeligt for den
organiserede kriminelle forbryderliga, kaldet "Skat" og lade være med
at selvangive noget.

Fra : Jesper Brock

Dato : 09-03-06 21:53

"Antifascistisk Terminator-III" <riaceessee@kriocoucke.mailexpire.com> skrev
i en meddelelse news:1141927358.765857.39170@i40g2000cwc.googlegroups.com...
> [KLIP]

Må jeg foreslå dig at læse her:

http://usenet.dk/oss/dk.videnskab.jura/#8.3

Det er punkt 8.3, der nok vil være interessant for dig

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.