Fedora core 4
Fra : alex

Dato : 08-03-06 15:07

Hej allesammen igen,

Mange tak for alle jeres hjælp og svar!
Som nogen af jer har læst, leder jeg efter en passende og brugervenlig
Linux distribution med en brugervejledning.
www.linuxin.dk har jeg fundet en begynder guide til Fedora core 4.
I mine øjne er det en rimelig god guide, som fortælle hvordan man
kommer videre med installation og bruge af Linux Fedora.

Det jeg vil høre her i gruppen, om jer som har forstand på Linux og
måske enda Fedora, kan fortælle mig om den begynder guide gode nok
til en amatør/newbie som mig. I mine øjne er guiden meget fint, men
som sagt har jeg ingen forstand på Linux.

Her er den begynder guide til Fedora core 4 som jeg fandt på
linuxin.dk:
http://www.linuxin.dk/artikler/index.php?id=6047

Lige nu er min anden computer i gang med at downloade Ubuntu 5.10 og
jeg har hørt mange gode ting om Linux Ubuntu, men jeg kunne ikke finde
nogen bruger guide til Ubuntu 5.10 på dansk.

Glæder mig til jeres svar.
mange tak på forhånd!

Alex

Fra : Anders Ossowicki

Dato : 08-03-06 15:57

alex wrote:

> [...]
> til en amatør/newbie som mig. I mine øjne er guiden meget fint, men
> som sagt har jeg ingen forstand på Linux.

Undertegnede startede selv for alvor med Fedora Core.
Distributionen var nem at gå til, og det meste "virkede bare". Jeg begik dog
den fejl at jeg ikke læste en ordentlig guide inden jeg gik i gang, så de
første par måneder tågede jeg bare rundt og anede ikke hvad jeg egentlig
lavede. Men da jeg selv faldt over Fedoraguiden på linuxin, gav den
løsningen på en del af de problemer jeg havde tumlet med.

Kort sagt, er fedora god til at starte med, idet de fleste ting "bare
virker" så man kan hurtigt komme i gang.

> Lige nu er min anden computer i gang med at downloade Ubuntu 5.10 og
> jeg har hørt mange gode ting om Linux Ubuntu, men jeg kunne ikke finde
> nogen bruger guide til Ubuntu 5.10 på dansk.

Linuxin har også flere guides til ubuntu, bl.a.
http://linuxin.dk/artikler/index.php?id=6074

Held og lykke
--
//anders

Fra : alex

Dato : 08-03-06 16:05

Hey Anders,

Tak for dit svar.
Jeg har lige kigget på den links du sendt mig om guide til Ubuntu, men
den guide er til Ubuntu 5.04 Hoary Hedgehog.
Den Ubuntu som jeg er i gang med at downloade er version 5.10.
Kan jeg så stadig bruge guiden?

Alex

Fra : Tom Jakobsen

Dato : 08-03-06 23:08

kig også her http://suse.linuxin.dk/distro/

Der er en bruger på linuxin der for nyligt linkede til en ubuntu "quick
guide" på dansk men jeg kan dog ikke huske linket eller hvem der lavede
den så måske du selv skal prøve og stille spørgsmålet.

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-06 17:43

alex wrote:
> [...]
> den guide er til Ubuntu 5.04 Hoary Hedgehog.
> Den Ubuntu som jeg er i gang med at downloade er version 5.10.

Ja, der vil ikke være de store ændringer i versionernes funktionalitet.
Så ja, det kan du godt.

René Madsen --- Webhotel, PHP/MySQL, 500Mb, 5xPOP3 for kun 9,-/md.
Schultz Consult --- www.schultzconsult.dk
Din IT Leverandør --- tlf. 46 95 08 81 / 28 34 36 85

Fra : alex

Dato : 08-03-06 18:23

Tak René.

Nu har jeg fået alle mine svar. Næsten. Man løber aldrig tør for
spørgsmål når det gælder computer. men indtil videre har jeg fået
det jeg søgte. Nu skal jeg bare vent til jeg har downloadet den
færdig.
Tak for jeres svar og tålmodighed.

Alex