Skærmdriver og Mythtv
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 07-03-06 07:42

Hej

Jeg har endelig fået en maskine til at installere mythtv(Knoppix) på, og det
gik fint og under installationen finder den mit tv/grafikkort og skriver den
hedder ATI Radeon og der kommer ikke nogen fejl men i Mythtv skal man i
installationen vælge tvkort og her vælger jeg den "standart" som kommer
nærmest mit tvkort noget med v et eller andet kan ikke lige huske det. men i
mythtv når jeg vælger tv i menuen så begynder den at læse på HD og så sker
der ikke mere. Må bruge Resetknappen og starte forfra. Har fundet en
linuxdriver til mit ældre ATI ALL in Wonder Radeon kort men hvordan får jeg
den læst ind? Jeg er total nybegynder med linux og det er sgu ikke så nemt
som i gerne vil have det til at lyde

Mvh. Mogens
--
Find med Svend-bent - http://www.svend-bent.dk/
MSM Scan - http://www.svend-bent.dk/msm/

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 07-03-06 11:52

"Mogens Dyhre Hansen" <mogens.d.hansen@troutfarmer.inva> wrote in message
> [...]
> jeg
> den læst ind? Jeg er total nybegynder med linux og det er sgu ikke så nemt

ATI All in Wonder er så vidt jeg ved et af de få TV-kort som ikke er
understøttet af MythTV. Se f.eks
http://www.mythtv.org/wiki/index.php/ATI_All-in-Wonder_HowTo_%28English%29

Så kig dig om efter et andet TV-kort. Jeg kan anbefale at kigge på
Hauppauges PVR-150/500 og Nova-S/T/C

Niels Dybdahl