OpenBSD og disk idle/standby/sleep
Fra : Preben

Dato : 06-03-06 22:19

Hej

Hvordan sætter jeg default tider for disk idle, standby og sleep modes.

Når systemet kører kan jeg jo køre atactl, men når systemet genstarter
forsvinder disse settings jo.

Systemet skal være low-power og behøver ikke være "optimalt". Der vil
sjældent komme forespørgsler til det.

Desuden findes der en S.M.A.R.T daemon som holder øje med diskens helbred.

Med venlig hilsen
Preben Holm

Fra : Alex Holst

Dato : 09-03-06 00:43

Preben wrote:
> Hvordan sætter jeg default tider for disk idle, standby og sleep modes.
[..]

Læs man-pagen til atactl *grundigt*. Den svarer på alle dine spørgsmål.

OSS/FAQ for dk.edb.sikkerhed: http://sikkerhed-faq.dk