Du betaler godt nok meget i internet hver måned.
Har du overvejet at skifte udbyder ?
For de 800,- kan jeg bruge min StofaNet forbindelse i over 2 måneder.
/A
"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9780A3444B245RudiStegen@postednews.klen.dk...
> Hej sdsf, du skrev i dk.edb.internet.udbydere:
>
>> Cybercity kan leverer 1024/128+fri telefon til ca. 400kr
>>
>> Idag giver jeg vel ca. 800kr/md. for 1024/128+telefon hos TDC.
>>
>> Så cybercity vil næsten være en halvering af udgifterne.
>
> Hvis du kan nøjes med det halve ned (512/128) hos TDC, kan du nøjes med
> 500 kr./md. (199 for alm. tlf. - TDC Samtale Døgn - og 299 for ADSL).
>
> Det var for mig kun et spørgsmål om en uges tid til nogle stykker, før
> jeg havde vænnet sig til det. [1]
>
> Der kan selvfølgelig være specielle grunde til, at man skal have mindst
> en bestemt hastighed. Eller der kan være individuelle grunde til, at
> man skal meget gerne skal have mest muligt. (Har man fx noget FTP-
> server e.l. kørende er 128 op rimelig træls).
>
>
> [1] Har startede i sommeren 2000 med 256/256 hos World Online, da der
> blev rullet ADSL ud. Knapt to år senere med 2048/512. Nogle måneder
> efter Tele2 købte Tiscali nulstillede de deres DSLAM's og jeg røg så
> ned på 256/256. Det var egentlig ikke slemt efter en uges tid, og efter
> meget få uger var det stort set glemt.
>
> 7. december 2005 rørte Tele2 første gang ved noget centraludstyr på
> Århus C, hvilket selvfølgelig kun kunne gå galt. ("Tiscalis" IP'er
> kunne jeg ikke fange - herunder DNS'erne - hvorfor jeg ikke kunne komme
> på nettet).
>
> Deres (Tele2's) support er rystende uvidende omkring selv meget
> elementære it-ting og virker ikke. Bedre er det naturligvis ikke, at de
> ingen tovejskommunikation har med Teknik, ej heller bliver informeret,
> når noget er galt. De forstår intet (ud af 11 var der én undtagelse som
> forstod lidt, ret skal være ret), når man vil forklare dem, hvorfor det
> med fuld sikkerhed ikke kan være ens maskine, der er noget galt med.
> Ikke engang når man kan fortælle, at fejlen ligger et sted omkring det
> ydre (altså væk fra brugeren, her mig) terminalpunkt ved ens
> centralkort og hvorfor.
>
> De nægter hårdnakket at smide ens sag videre til Netværk, for det er en
> fejl på maskinen, for de kan se mig på kortet... (hvilket jeg havde
> forklaret ved hver eneste opkald - altså at jeg fint kunne fange
> kortet, men derfra var det kaos).
> Men når "du er på kortet, er du på Internettet." Ordret
>
> 19. december fik jeg endelig en supporter overtalt til at smide
> fejlmeldingen videre til Netværk. Juledag havde de fået en
> tilbagemelding: Sørme om der ikke var en linjefejl umiddelbart efter
> mit kort på centralen. Big surprice!
>
> Den blev selvfølgelig aldrig lavet. (Jeg tjekkede sidst 15. januar, da
> jeg hev routeren af og fik en TDC-opkobling fra og med 16. januar).
>
>
> For ligesom både at sætte det i kontrast og lidt chokhumor:
>
> Da jeg 16. januar fik TDC's opkobling kunne jeg ikke komme på
> nettet
> Efter jeg havde overbevist mig selv om, at jorden vel trods alt ikke
> var flad, tyngdekræfterne virkede etc., ringede jeg til TDC's tek.
> support.
>
> Telefonen blev taget efter 15 sekunder, en flink fyr hørte min
> beskrivelse, som jeg sluttede af med, om han ville have noget fra en
> "ipconfig /all", jeg lige havde taget?
>
> Glad tog han mod tilbudet, helt præcis to linjer. "Et øjeblik, bliv
> lige hængende," var responsen.
> Knapt 5 minutter efter var han tilbage og undskyldte gudhjælpemig, at
> det havde taget så lang tid!
>
> Nå, der var sket en smutter, jeg var ikke klargjort på centralen.
> "Øhh, er det noget, der bliver fikset i dag?", spurgte jeg nervøst
> (Tele2-erfaringen havde ændret min verdensopfattelse).
>
> Men ja, de ville selvfølgelig gå i gang nu, og der kom forhåbentlig
> ikke til at gå mere end en times tid, forhåbentlig noget mindre.
> Hvis det ikke var på plads inden to timer, skulle jeg lige slå på
> tråden og give dem et nummer, jeg fik. Men det var eksplicit ment som
> et lidet sandsynligt sikkerhedsnet.
>
> Da jeg en times tid senere nakkede strømmen til modemmet, ventede en
> snes sekunder og satte det til igen, var alt som det burde være og har
> været siden.
>
> Ret lækkert med god service.
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
>
http://rudi.nerd.dk/pclinks1.htm