I lyset af WTC-terror er det da skandaløst at der ca 50 gange om året
tabes radiokontakt medllem fly og jord. Hvordan kan det gå til?
Tyskerne vedtog lov om at sende jagerfly opnår kapring risiko, men den
ondskabsfulde forfatningsdomstol omstødte loven -
Karlsruhe-menneskerettigheds-sindsygen er vist blevet brudt i dette
tilfælde
http://politiken.dk/visartikel.iasp?pageid=439203
Frygt for kapring af SAS-fly
Et tysk jagerfly blev i torsdags sendt på vingerne for at undersøge,
om et norsk SAS-fly var kapret.Formentlig af frygt for, at et SAS-fly
på vej fra Malaga til Oslo var blevet kapret, blev et tysk jagerfly
torsdag aften sendt op til det norske fly.
Flypassagererne blev skrækslagne, da de fik øjenkontakt med
jagerflyet, som lagde sig nogle 20-30 meter fra passagerflyets venstre
side, skriver den norske avis, Dagbladet.
»Jeg var lige ved at lægge mig til at sove, da sidemanden sagde, at
der var et jagerfly uden for. Jeg troede i første ombæring, at det
bare var pjat, men så fik jeg øje på et fly lige under vores vinge«,
fortæller Dag Roar Lie, der var passager i SAS-flyet.
Manglende radiokontakt
Terroralarmen gik hos kontrolmyndigheden Eurocontrol, da det ikke
lykkedes flyvelederne på jorden at få kontakt med det norske fly,
bekræfter SAS' norske informationschef, Siv Meisingseth.
»Episoden skyldtes efter alt at dømme manglende radiokontakt. Vores
fly blev kaldt op fra jorden, men det blev ikke hørt. Jagerflyet fløj
ved siden af vores fly nogle minutter, inden det fastslog, at alt var
i orden«, siger Meisingseth.
Eurocontrol og SAS vil nu undersøge, om der er blevet begået fejl i
kommunikationen mellem parterne
----------------------
BEMÆRK MIN GODE NETIKETTE - både link og copypaste. LINK ALENE ER
EGOISTISK OG SINKENDE, efter modemmer er blevet hurtige