Penge og billedforbud?
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-02-06 19:09

Jeg er helt sikker på, jeg for et par år siden læste noget om, at man i de
første år af staten Israels levetid ikke brugte billeder af mennesker på
mønter/sedler, men at man gik over til det på et tidspunkt. Er der nogen,
der kan huske, hvordan det var med det - jeg har skam prøvet at google

Venlig hilsen Dikte

Fra : Cyril Malka

Dato : 05-02-06 16:36

Goddag Benedikte,

In article <43e39c49$0$78280$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
"Benedikte Brisson" <nixenbixen@invalid.dk> wrote:

> [...]
> mønter/sedler, men at man gik over til det på et tidspunkt. Er der nogen,
> der kan huske, hvordan det var med det - jeg har skam prøvet at google

Jeg har aldrig tænkt over det, men det ser ud til, at du har ret.
Tydeligvis var der ikke menneskebilleder i mange år...

http://www.geocities.com/WallStreet/Exchange/9132/mu3.htm
--
Venligst,

Cyril