/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Norsk benzin til min MC ?
Fra : Henrik Mahler


Dato : 14-02-06 15:01

Er Norsk Hydro norsk ?

Altså kan Jeg være sikker på at undgå
benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?

Evt alternative muligheder ?

MVH Henrik


 
 
JHR (14-02-2006)
Kommentar
Fra : JHR


Dato : 14-02-06 15:16


"Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
news:11399258670.272937324788824@dtext.news.tele.dk...
> Er Norsk Hydro norsk ?
>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
>
> MVH Henrik

Tsk tsk

Mvh
Jeppe.



Hjorth (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Hjorth


Dato : 14-02-06 15:23

>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
Her er hvad OK skriver på deres hjemmeside
http://www.ok.dk/Generelt/FAQ/Hvor-kommer-olien-fra.htm

OK henter sine produkter som færdigvarer i Norge
og Sverige. Råolien, som danner basis for produkterne,
kommer for langt hovedpartens vedkommende fra Nordsøen.

Hvorfor er det sådan?
Den råolie, der udvindes i Nordsøen indeholder langt
mindre svovl end olien fra Mellemøsten. I Europa anvender
vi brændstoffer med meget lavt svovlindhold, og Nordsøolien
er derfor et langt bedre udgangspunkt for raffinaderierne
at arbejde med.

OK har ingen raffinaderier og køber derfor færdig-raffinerede
produkter, og det kan naturligvis ikke betale sig at fragte
færdige produkter til Danmark fra Mellemøsten.






Henrik Mahler (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Mahler


Dato : 14-02-06 15:28

Tusind tak hjorth, de er ovenikøbet billige

Hjorth <dbsf@sport.dk> (fjernes) skrev:>OK henter sine produkter
som færdigvarer i Norge
>og Sverige. Råolien, som danner basis for produkterne,
>kommer for langt hovedpartens vedkommende fra Nordsøen.
>
>Hvorfor er det sådan?
>Den råolie, der udvindes i Nordsøen indeholder langt
>mindre svovl end olien fra Mellemøsten. I Europa anvender
>vi brændstoffer med meget lavt svovlindhold, og Nordsøolien
>er derfor et langt bedre udgangspunkt for raffinaderierne
>at arbejde med.
>
>OK har ingen raffinaderier og køber derfor færdig-raffinerede
>produkter, og det kan naturligvis ikke betale sig at fragte
>færdige produkter til Danmark fra Mellemøsten.


Bjørn S (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Bjørn S


Dato : 14-02-06 16:23

Hjorth wrote:

>
> OK har ingen raffinaderier og køber derfor færdig-raffinerede
> produkter, og det kan naturligvis ikke betale sig at fragte
> færdige produkter til Danmark fra Mellemøsten.

Sjovt nok er Castrol en af de store mærker i Norge, når det gælder olie
til bilen, og en af de største leverandører til autobranchen der oppe.
Olien kommer med båd fra Holland (og jeg ved ikke hvor de får den fra),
og bliver losset på Amager. Her bliver olien tilsat additiver, og bragt
til Norge med tankvogn. Nogen må tjene gode penge på reklamen :-/

--
/Bjørn

Mehmet Kesen (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Mehmet Kesen


Dato : 14-02-06 16:39

> Er Norsk Hydro norsk ?
>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
>
> MVH Henrik

Det her er ikke for at starte en "flame", men ren nysgerrighed:

Er det fordi at norsk olie indeholder mindre svovl at du foretrækker denne,
eller er det af politiske grunde?

MVH
MK



SB (14-02-2006)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 14-02-06 16:53


"Mehmet Kesen" <x m a h o @ H o t m a i l . c o m> skrev i en meddelelse
news:43f1f95c$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>> Er Norsk Hydro norsk ?
>>
>> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
>> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>>
>> Evt alternative muligheder ?
>>
>> MVH Henrik
>
> Det her er ikke for at starte en "flame", men ren nysgerrighed:
>
> Er det fordi at norsk olie indeholder mindre svovl at du foretrækker
> denne, eller er det af politiske grunde?
>
> MVH
> MK

Ved ikke hvad hans begrundelse er, men min er pga af svovlen men mest pga
prisen hos OK, (og så det de ligger 200 m. fra hvor jeg bor)

men har også boykottet dem syd på, spiser ikke dadler mere og strør ikke
sand på mit fortov når det er glat.

/Søren



Ukendt (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-06 16:56

Hej
I forbindelse med denne snak om benzin var det så ikke en ide at prøve at
samle os om at få nogle rabatter hos et eller flere selskaber.
Jeg er i en anden nyhedsgruppe med musikere, hvor en af deltagerne har lavet
en aftale med OK, men kun deres Ehvervstanke og kun diesel. Dvs. vi kan ikke
få det på de normale OK tanke ved brugser og lign. Rabatten er 75 ører på
listeprisen.
Jeg ved ikke hvormange der er med i denne nyhedsgruppe, men sikkert mange,
og der bliver da brændt noget benzin af i de 9 mdr. de fleste af os kører,
så mon ikke der er nogle selskaber der er interesseret i at få det marked
mod at give noget rabat.
Tja, blot en tanke........

--
Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020

>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
>
> MVH Henrik
>



Henrik Mahler (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Mahler


Dato : 14-02-06 17:03

Brilliant ide BO to fluer med et smæk

Bo Stange <hanbotdcadsl.dk> (snabela) skrev:
>Hej
>I forbindelse med denne snak om benzin
>var det så ikke en ide at prøve at
>samle os om at få nogle rabatter hos
>et eller flere selskaber.
>Jeg er i en anden nyhedsgruppe med
>musikere, hvor en af deltagerne har lavet
>en aftale med OK, men kun deres
>Ehvervstanke og kun diesel. Dvs. vi kan ikke
>få det på de normale OK tanke ved
>brugser og lign. Rabatten er 75 ører på
>listeprisen.
>Jeg ved ikke hvormange der er med i
>denne nyhedsgruppe, men sikkert mange,
>og der bliver da brændt noget benzin
>af i de 9 mdr. de fleste af os kører,
>så mon ikke der er nogle selskaber der
>er interesseret i at få det marked
>mod at give noget rabat.
>Tja, blot en tanke........
>
>--
>Venlig hilsen
>Bo Stange
>www.dfmc.dk/?id=1020
>
>>
>> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
>> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>>
>> Evt alternative muligheder ?
>>
>> MVH Henrik
>>


Ukendt (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-06 17:36

Hej
Så var det måske en ide at få nogen til at stikke hovederne samme og få
lavet en aftale med et benzinselskab.
Tilmelddingen kunne ske over en hjemmeside hvorefter ejeren eller andre af
hjemmeside sørgede for at der blev bestildt benzinkort i ansøgerens navn.
Der skal selvfølgelig være gyldigt medlemskab af gruppen for at få sådan et
kort.
Er der nogen der har lyst, tid og evner til at starte dette projekt, og som
nok også skal have adgang til noget hjemmeside, da det sikker er den
nemmeste måde at få kontakt til medlemmerne.

--
Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020
....
> Brilliant ide BO to fluer med et smæk
>



Anders Majland (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-06 17:47

> Er der nogen der har lyst, tid og evner til at starte dette projekt, og
> som nok også skal have adgang til noget hjemmeside, da det sikker er den
> nemmeste måde at få kontakt til medlemmerne.

Ikke for at drukne ideen, men jeg tror ikke der kan opnåes nogle besparelser
der gør det besværet værd. De aftaler jeg har kendskab til giver "kun" store
rabatter på diesel mens det er peanuts på benzin - og der er rabatten i
forhold til listepriserne. Så jeg tanker blot mest hos de ubemandede
lavprisstationer med deres gratis benzinkort der giver lidt rentefrikredit.



Ukendt (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-02-06 18:39

Hej
Du har sikkert fat i noget rigtigt, men det bør da ikke stå uprøvet hen.
Jeg følger ikke så meget med i benzinpriserne da vi kun har dieselbiler her
i familien, og derfor "kun" ser på dieselpriser.
Her i Køgeområdet er vi stadig meget ramt af priskrig og derfor er det ikke
så tit jeg bruger mit kort til OK, men det er helt sikkert at den priskrig
stopper og så hedder det listepris igen.
Jeg er ret sikker på at hvis man kan komme med 5-600 medlemmer i ryggen, så
kan man sikkert komme i snak med et selskab der vil give rabat, for det er
jo ikke kun cyklerne der tæller, de fleste har vel også en bil eller 2 som
skal have nogle safter og så snakker vi altså om et ret stort forbrug.

Venlig hilsen
Bo Stange
www.dfmc.dk/?id=1020

>
> Ikke for at drukne ideen, men jeg tror ikke der kan opnåes nogle
> besparelser der gør det besværet værd. De aftaler jeg har kendskab til
> giver "kun" store rabatter på diesel mens det er peanuts på benzin - og
> der er rabatten i forhold til listepriserne. Så jeg tanker blot mest hos
> de ubemandede lavprisstationer med deres gratis benzinkort der giver lidt
> rentefrikredit.
>
>



Henrik Mahler (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Mahler


Dato : 14-02-06 18:51

For mig handler det mere om at HVOR olien
kommer fra, så OK ser lovende ud, men nej
de helt store rabatter kan de vel ikke
give, spørgsmålet er så om de vil give bare
en LILLE smule hvis der er mange nok, her
tænker Jeg på en større indkøbsforening
lad os kalde den "Nordsøens Venner"

Bo Stange <hanbotdcadsl.dk> (snabela) skrev:
>Hej
> Du har sikkert fat i noget rigtigt,
>men det bør da ikke stå uprøvet hen.
>Jeg følger ikke så meget med i
>benzinpriserne da vi kun har
>dieselbiler her
>i familien, og derfor "kun" ser på
>dieselpriser.
>Her i Køgeområdet er vi stadig meget
>ramt af priskrig og derfor er det ikke
>så tit>


Anders Majland (14-02-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-02-06 21:17

> Jeg er ret sikker på at hvis man kan komme med 5-600 medlemmer i ryggen,
> så kan man sikkert komme i snak med et selskab der vil give rabat, for det
> er

Ved hydro texaco får jeg 1% (forbrugsforeningen) jeg kan ikke lige huske
satsen ved Q8 (LIC). Igennem IDA kan jeg på et statoil kort få 23 øre på
listeprisen, men jeg skrottet mig statoil kort dengang de indførte et gebyr
for at bruge det... ´For shell er det 6øre men der er helle ikke gebyrfrit.

Prisforskellen mellem lavpris og statoil mf. er typisk over 20øre så der er
ikke meget at hente ....



SB (14-02-2006)
Kommentar
Fra : SB


Dato : 14-02-06 22:13


"Bo Stange" <hanbo(snabela)tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:43f1fd9d$0$27564$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
> I forbindelse med denne snak om benzin var det så ikke en ide at prøve at
> samle os om at få nogle rabatter hos et eller flere selskaber.
> Jeg er i en anden nyhedsgruppe med musikere, hvor en af deltagerne har
> lavet en aftale med OK, men kun deres Ehvervstanke og kun diesel. Dvs. vi
> kan ikke få det på de normale OK tanke ved brugser og lign. Rabatten er 75
> ører på listeprisen.
> Jeg ved ikke hvormange der er med i denne nyhedsgruppe, men sikkert mange,
> og der bliver da brændt noget benzin af i de 9 mdr. de fleste af os kører,
> så mon ikke der er nogle selskaber der er interesseret i at få det marked
> mod at give noget rabat.
> Tja, blot en tanke........


Og der er jo også nogen af os der har benzinbiler vi bruger om vinteren, så
nogen l. tror jeg også på det kan blive til

Søren



Jacob (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Jacob


Dato : 15-02-06 00:07


Henrik Mahler skrev:

> Er Norsk Hydro norsk ?
>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
>
> MVH Henrik

Hej Henrik,

Jeg mener at vide - der er altså lidt usikkerhed involveret - at vi
alle kører på nøjagtig den samme benzin, som den der nu er i f.eks.
benzinøens tanke ude på Amager. Derfra tanker alle tankbiler, både
Shell, Q8, OK, Uno X (hedder det stadigvæk det?) osv.

Forskellen - som sikkert er der - opnåes fra de nævnte additivier det
enkelte selskab hælder i tankbilens tank inden der fyldes benzin på.
Det samme sker så på Fyn og i Jylland.

Årsagen er, at det er alt for investeringskrævende, hvis alle benzin
mærker skulle have deres eget anlæg.

NÅ så skal vi tilbage til det oprindelige spørgsmål - om den benzin
vi nu engang tanker så kommer fra ...... Det ved jeg ikke, men jeg
ville tro den primært kommer fra Nordsøen, da den er lige om
hjørnet. Men i praksis er det vel et spørgsmål om markedsprisen -
kan Nordsø olie producenterne opnå en bedre pris, fratrukket
transport omkostningerne, i Japan i forhold til DK, så sælger de den
vel der?


VH Jacob

Men benzinkort ideen er vel meget god - er der nogen der ved hvilken
pris de store selskaber med store bilflåder kan opnå i rabat ?


Dr.Enduro (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 15-02-06 10:45

Jacob wrote:

>
> NÅ så skal vi tilbage til det oprindelige spørgsmål - om den benzin
> vi nu engang tanker så kommer fra ...... Det ved jeg ikke, men jeg
> ville tro den primært kommer fra Nordsøen, da den er lige om
> hjørnet. Men i praksis er det vel et spørgsmål om markedsprisen -
> kan Nordsø olie producenterne opnå en bedre pris, fratrukket
> transport omkostningerne, i Japan i forhold til DK, så sælger de den
> vel der?

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg mener at have læst, at alt olien
bliver solgt til verdensmarkedsprisen overalt i verden. Hvis der således
er ballade i mellemøsten og olieproduktionen falder, bliver benzinen i
Danmark også dyrere, selvom den evt. bliver hentet i Nordsøen.
Noget andet er, at jeg ikke tror, at den olie, vi tanker, behøver at
komme fra Nordsøen. Jeg ved, at Europas oliehandelssted er Rotterdam, og
man kunne jo forestille sig, at det ligger lige så tæt på de danske
olieplatforme som f.eks. en dansk havn gør. Jeg tror altså snarere, at
olien bliver solgt til Rotterdam og derfra sendt videre til de enkelte
raffinaderier. Selvom Danmark derfor er selvforsynende med olie, tror
jeg ikke, at man kan være sikker på, at vores benzin er "dansk" (og godt
det samme, hvis I spørger mig).


--

Hilsen Jan

Jansen (15-02-2006)
Kommentar
Fra : Jansen


Dato : 15-02-06 09:23

Henrik Mahler wrote:
> Er Norsk Hydro norsk ?
>
> Altså kan Jeg være sikker på at undgå
> benzin fra mellemøsten ved at tanke der ?
>
> Evt alternative muligheder ?
>
> MVH Henrik


Jeg tror ikke du kan gøre andet end at tanke på en Dansk station, så er du
rimelig sikker på at benzinen kommer fra den Danske del af Nordsøen.
Efter hvad jeg kan se på nedenstående links, så kommer ca. 9/10 af vores
olieforbrug fra egenproduktion.
Så du har ( som jeg ser det ) kun valmulighed m.h.t. hvem der skal tjene på
at du forbruger olie (benzin).

http://www.ug.dk/Erhverv/Arbejdsmarked.aspx?article_id=arbm-olieognaturgas

http://www.oil-forum.dk/

--
Hilsen
Ole Jansen
BMW K 100 RT
www.dfmc.dk/Ole_Jansen



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408942
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste