/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
gode råd vedr køb af Bandit 600 98
Fra : Søren Jim


Dato : 02-02-06 22:25

Hej som skrevet står
alt hvad i har
af + -


MVH Søren Jim Belfast



 
 
Dr.Enduro (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 03-02-06 10:09

Søren Jim wrote:
> Hej som skrevet står
> alt hvad i har
> af + -
>
>
> MVH Søren Jim Belfast
>
>

Jeg havde en 96'er i to år og har aldrig haft det mindste bøvl med den.
Eneste minus var, at den efter min smag var lidt blød i svingene, så der
skulle man lige holde tungen lige i munden, hvis man kørte lidt frisk.
Og så er hk'erne heller ikke overvældende mange, men nok til at hygge
sig. Jeg kunne godt finde på at købe en igen, men i så fald skulle det
være i den mere rå nøgenversion, det ser bare federe ud (kåben gav
alligevel ikke megen læ, synes jeg).

--

Hilsen Jan

Jes Vestervang (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 03-02-06 16:03

"Søren Jim" <fsgbooking@hotmail.com> writes:

> alt hvad i har
> af + -

En bekendt har en der vist har gået 45k km og der var affjedringen
helt færdig. Forgaflen fik noget olie og nye pakdåser, og så var den
til at leve med. Bagdæmperen var der ikke så meget at gøre ved og han
er for nærig til at købe en anden.

Det undrer mig dog lidt at affjedringen var så slidt som den var, så
det er måske fordi den std. monterede ikke holder længe. Derfor er det
nok værd at være lidt ekstra opmærksom på affjedringens stand.

Du bør nok også være opmærksom på hvordan stellet ser ud i krogene,
for i vanlig stil er det ikke særligt godt lakeret (nogen vil sige at
det kun er farvet .
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Knud Dam (03-02-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 03-02-06 19:53


"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:87psm4o57o.fsf@gmail.com...

> En bekendt har en der vist har gået 45k km og der var affjedringen
> helt færdig. Forgaflen fik noget olie og nye pakdåser, og så var den
> til at leve med. Bagdæmperen var der ikke så meget at gøre ved og han
> er for nærig til at købe en anden.

Min Bandit har nu kørt 136 kkm med de originale pakdåser i forgaflen. Det er
vigtigt at holde forgaffelrørene rene for skidt, insekter mv.
Jeg har skiftet fjedrene med Wirth fjedre.

> Det undrer mig dog lidt at affjedringen var så slidt som den var, så
> det er måske fordi den std. monterede ikke holder længe. Derfor er det
> nok værd at være lidt ekstra opmærksom på affjedringens stand.

Den originale affjedringen bag er elendig, her har jeg monteret en dæmper
fra en GSX750F årgang 2000. Den forbedrer køreegenskaberne markant, især når
man er to på cyklen.

Mvh

KD Bandit 600 S '99



Torben Scheel (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 04-02-06 10:04

Jes Vestervang wrote:
> Du bør nok også være opmærksom på hvordan stellet ser ud i krogene,
> for i vanlig stil er det ikke særligt godt lakeret (nogen vil sige at
> det kun er farvet .

Den ISO9000 godkendte procedure er at man hænger stellene i
udsugningslokalet når der lakeres sølvgrå (*1) SV1000'er

(*1) : med forbehold for farven på Bandit stellet. Er det sørt hænges de
ind når der lakeres stelledninger.

--
vh
Torben

Hekto (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-06 10:38

> Jes Vestervang wrote:
>> Du bør nok også være opmærksom på hvordan stellet ser ud i krogene,
>> for i vanlig stil er det ikke særligt godt lakeret (nogen vil sige
>> at
>> det kun er farvet .
>
> Den ISO9000 godkendte procedure er at man hænger stellene i
> udsugningslokalet når der lakeres sølvgrå (*1) SV1000'er
>
> (*1) : med forbehold for farven på Bandit stellet. Er det sørt hænges
> de ind når der lakeres stelledninger.

Så vil der jo også - i flg. ISO9000 - være mulighed for at foretage en
forbedring, samt gøre noget ved kundeklager!

.... det er nok ikke kvalitetsstandarder der bestemmer lakkeringen, men
bundlinien!!!!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Knud Dam (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Knud Dam


Dato : 04-02-06 10:57


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT13> skrev i en meddelelse
news:mn.227e7d6226e4026f.41941@urxgb.qxROT13...

> ... det er nok ikke kvalitetsstandarder der bestemmer lakkeringen, men
> bundlinien!!!!

Ja, det der nok der, det strander.

Banditten er en billig mc, og det ses flere steder; men efter min mening får
man rigtigt meget køreglæde for pengene.

; - )

KD - tilfreds Bandit 600 S ejer.

http://www.dfmc.dk/?id=697



Hekto (04-02-2006)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 04-02-06 12:04

> Banditten er en billig mc, og det ses flere steder; men efter min
> mening får man rigtigt meget køreglæde for pengene.

Ja, forbrugerne vælger jo med stor sikkerhed det billigste tilbud!
=

Min erfarring med en Slambert er at den er glimrende som
transportmiddel; men ellers noget af en gyngehest. Det er vist generelt
at Suzuki sparer på affjedringen. Det står så lidt i kontrast til at de
ikke sparer på f.eks. HK. Færre HK og bedre affjedring ville være en
bedre kombination - men totalt usælgelig i det kundesegment!

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Cagiva Elefant 650
www.hekto.dk  www.dfmc.dk/hekto
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
Alt godt fra dyreriget! Vilde Pantere og Elefanter!



Johan Vikkelsøe-Pede~ (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 05-02-06 19:35

banditten, en dejlig maskine, som flere nævner, er standart monteret med
ringe affjedring, så et par worth fjederben, og en hagon dæmper, er nok den
billiigste måde at forbedre det markant( hvis man køber nyt)

har haft min siden den har rullet 45000, den er tæt på de 93000 nu, eneste
skiftede dele, er kronrørslejer, to lejer i bagsvingeren, intet andet.
driftsikker kan man sagtens kalde den.

men syns jeg er vokset fra min, vil prøve andre græsgange, og hvad man nu
kan sige..

Ikke for at bruge den forkerte tråd til salgsannonce, men hvis der er en der
står og mangler DK´s billigste bandit, så giv lyd.

MVH
Johan( os en lykkelig bandit ejer, som vil skifte til ræcer ;) )



Dr.Enduro (05-02-2006)
Kommentar
Fra : Dr.Enduro


Dato : 05-02-06 23:30

Johan Vikkelsøe-Pedersen wrote:
> banditten, en dejlig maskine, som flere nævner, er standart monteret med
> ringe affjedring, så et par worth fjederben, og en hagon dæmper, er nok den
> billiigste måde at forbedre det markant( hvis man køber nyt)
>
> har haft min siden den har rullet 45000, den er tæt på de 93000 nu, eneste
> skiftede dele, er kronrørslejer, to lejer i bagsvingeren, intet andet.
> driftsikker kan man sagtens kalde den.
>
> men syns jeg er vokset fra min, vil prøve andre græsgange, og hvad man nu
> kan sige..
>
> Ikke for at bruge den forkerte tråd til salgsannonce, men hvis der er en der
> står og mangler DK´s billigste bandit, så giv lyd.
>
> MVH
> Johan( os en lykkelig bandit ejer, som vil skifte til ræcer ;) )
>
>

Hvor billig er Danmarks billigste bandit så?

--

Hilsen Jan

Johan Vikkelsøe-Pede~ (06-02-2006)
Kommentar
Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~


Dato : 06-02-06 17:12

under 40K, ved hurtig handel. ;)
og lavere endnu, hvis jeg må beholde udstyret, så kommer den til at stå som
en standart bandit



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste