Hvor meget forlanger de ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-03-06 10:26

Hej

Vi skal her om et par måneder til at bygge til vores køkken, dette
indbefatter at vi skal støbe et nyt stykke sokkel og forlænge vores
flade tag.

Det vi skal have lagt til et et stykke på 1.5 meter i dybden og så i
hele køkkenets længde. Alle regler vedr skel og bebyggelsesprocent
skulle være overholdt.

Spørgsmålet er så, hvor meget forlanger de jeg kommer med af tegninger
på kommunen og hvad vil de evt. ellers vide.

Er det nok at tage en tegning af huset set ovenfra med målangivelser
og tilføje det vi gerne vil have lagt til med en rød pen og skrive de
nødvendige mål på ?

Vil de også vide noget om vinduer og evt. placering af disse i væggen
?

Og hvad med materialevalg, skal de også vide noget om dem og hvis ja,
er det nok bare at skrive "muret væg" og evt. angive hvor meget
isolering vi regner med at der skal i.

Vi er blevet rådet til at se at få ansøgningen afsted inden 31 Marts
for ellers skal der vist pludseligt en masse ekstra rapporter og
deslige til, vist noget EU halløj som skulle kunne fordyre vores
simple byggeri med adskillige 1000 Kr.

Gode råd modtages med kyshånd.

Henrik

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 05-03-06 10:41

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernmig.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nødvendige mål på ?
>
> Vil de også vide noget om vinduer og evt. placering af disse i væggen

Hvis du fortæller hvilken kommune der er tale om kan vi da finde et
telefonnummer til den så du kan ringe og spørge.

Steen.

Fra : Henrik Madsen

Dato : 05-03-06 18:30

On Sun, 5 Mar 2006 10:40:30 +0100, "Steen Jakobsen"
<noway@nopost1.tele.xx> wrote:

>Hvis du fortæller hvilken kommune der er tale om kan vi da finde et
>telefonnummer til den så du kan ringe og spørge.

Der er vel ikke forskel fra kommune til kommune ???

Henrik

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-03-06 15:20

> Der er vel ikke forskel fra kommune til kommune ???

Var det alligevel ikke bedre at ringe til kommunen i stedet for at få
forskellige oplysninger her, som man alligevel ikke kan være sikker på?

Steen.

Fra : TT

Dato : 05-03-06 18:12

> [...]
> for ellers skal der vist pludseligt en masse ekstra rapporter og
> deslige til, vist noget EU halløj som skulle kunne fordyre vores

Da jeg gjorde det samme for et lille år iden, fik jeg lavede
"proffesionelle" autocad tegninger af nogle venner - de beskrev rimelig
målfast hvad der skulle laves, inkl. vinduers placering osv - ikke noget om
materialer eller deslige, dog skrev man rundt omkring bliver udført af
autoriseret s
osv. det var i Købenanv - og blev godkendt med en masse orbehold om
isoleringstykkelse, at alle tagrender skulle være af zink osv.

-Torben